Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Oorspronkelijk geplaatst door An DW Bekijk bericht
    mij mag je op het lijstje van de FZ50 gebruikers zetten !

en meteen een vraagje , welke breedhoekconverter is volgens jullie de beste ?
    prijzen liggen nogal uiteen, maar de kwaliteit is toch belangrijkst.

en welke macro ? ik had een nikon T6 vanop de FZ20, maar die past niet op FZ50 (of nieuwe tussenring kopen ) maar zijn er betere ondertussen ?

groetjes
    An
    Ik heb een 0,8 WCON van Olympus over en dus tekoop
    Is top glas echt kwaliteit en je mag hem voor 75€ hebben en dan stuur ik hem ook nog op voor dat geld
    En deze past gewoon ,heb hem op de een V-Lux gebruikt (en die is het zelfde als een FZ50)
    Als je hem wilt mail me dan even superalfa63@hotmail.com

Comment

ik heb onlangs de fz 50 gekocht tesamen met B+W55E macro lens, maar naar mijne indruk past hij niet op die van de panasonic fz 50 nochtans is het de gepaste diameter; heeft er iemand dezelfde vaststelling, of wat doe ik verkeerd?

Heb het ondertussen gevonden en het kan intressant zijn voor mensen die het ooit zouden tegenkomen. Het zit namelijk zo: dat de 2 glazen tegen tegen elkaar zitten, zodanig dat je die filter er niet kan opdraaien. Maar er is een mogelijkheid om het glas in die filter los te maken, juist boven het glas zit er een klein ringentje met schroefdraad erop en door daar aan te draaien maak je het iets losser of strakker.
      bij deze zijn we weer iets rijker geworden aan kennis

pat
      Last edited by qpat; 27 januari 2008, 10:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qpat Bekijk bericht
        ik heb onlangs de fz 50 gekocht tesamen met B+W55E macro lens, maar naar mijne indruk past hij niet op die van de panasonic fz 50 nochtans is het de gepaste diameter; heeft er iemand dezelfde vaststelling, of wat doe ik verkeerd?

pat
        Misschien iets te maken met uw beschermfilter die nog op de lens zit, is deze dezelfde diameter ?
        Jos
        Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
          dan heb je weer teveel werk nadien.
          Neem liever foto's dan ze voor de computer één per één te bewerken.
          Behalve die waar iets meer in zit natuurlijk...
          Als je op raw schiet schiet je tegelijk ook de jpg plaatjes, dan kan je achteraf nog zelf kiezen...
          Mvg,
          Johan

Comment

• Lijstje: FZ30/FZ50

Beste mensen, na vele (lees)bezoekjes hier, ben ik kort geleden lid mogen worden, ik vind dit een fijn forum, met gezellige en behulpzame mensen en veel kennis over allerlei leerzame onderwerpen.

Ben ook in het bezit van o.a. een FZ50 en vind het leuk als U mij ook kan toevoegen aan het lijstje.

Gr. Joop

Comment

• op zoek naar een panasonic fz 50

hallo,

ik ben nieuw op dit forum maar hoop hier antwoorden te vinden op mijn vraag.
              ik ben op zoek naar een toestel dat zowel kwaliteitsfoto's maakt als ook nog een redelijk filmpje kan opnemen. Dit omdat ik voor een maand ga toerskiën in the High Andes zuid amerika voor een maand.
              Het is bijna onmogelijk om zowel een fototoestel als camera mee te nemen.
              ik had dus gedacht aan de FZ 50 van panasonic.
              Heeft er iemand ervaring met dit toestel.

mvg Wimdiver

Comment

• Re: op zoek naar een panasonic fz 50

Oorspronkelijk geplaatst door Wimdiver Bekijk bericht
                hallo,

ik ben nieuw op dit forum maar hoop hier antwoorden te vinden op mijn vraag.
                ik ben op zoek naar een toestel dat zowel kwaliteitsfoto's maakt als ook nog een redelijk filmpje kan opnemen. Dit omdat ik voor een maand ga toerskiën in the High Andes zuid amerika voor een maand.
                Het is bijna onmogelijk om zowel een fototoestel als camera mee te nemen.
                ik had dus gedacht aan de FZ 50 van panasonic.
                Heeft er iemand ervaring met dit toestel.

mvg Wimdiver
                Wim , lees deze topic van in't begin , gebruikerservaringen genoeg mijn gedacht ...
                ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Hallo allemaal,
                  sinds enige tijd ben ik (na veel zoeken en info hier op het forum) ook een FZ50/30 clublid geworden (nr 41). Ik ben meer en meer liefhebber van het toestel geworden (had vroeger Minolta A1) en heb er al zeer goede foto's mee gemaakt. Gisteren echter is mijn toestel op statief van de tafel geduikeld en de zoeker is kapot. Heb het binnen gedaan bij Konijnenberg voor herstelling. Maar dat kost misschien meer dan een nieuw... Ik was echter zeer verwonderd om te horen dat het niet meer te krijgen is ... Hier op het forum zie ik daar niets over. Hebben jullie soms meer info ??
                  Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Bij Konijn is de FZ50 misschien niet meer te koop, er zijn echter nog andere internetwinkels waar dat wel het geval nog is.
                    Ook in duurdere winkels (à la MediaMarket) is de FZ50 nog beschikbaar.
                    Een alternatief kan zijn om tweedehands te gaan. Ik geloof dat er nog een FZ50 en ook nog een FZ30 in "Aangeboden" staat.
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

• fz50 te koop

ik heb een fz50 te koop
                      toestel is slechts 8mnd oud

zie rubriek " aangeboden"

groetjes
                      kurt
                      Panasonic FZ 150

Comment

Even reactie voor Roger:

Ik heb mij vorig weekend een FZ50 gekocht, ik ben van Antwerpen, en zowel bij Grobet, Mediamarkt als Fnac zag ik er nog staan hoor.
                        Dus indien je een nieuwe in een winkel wil kopen even naar Antwerpen komen. Bij Fnac en MM kosten ze 499 euro Grobet weet ik niet.

Groeten, Karek

@Filmar : je mag mij ook toevoegen als je wil!

Roger Re: Het FZ30 Topic ;-))

--------------------------------------------------------------------------------
                        Hallo allemaal,
                        sinds enige tijd ben ik (na veel zoeken en info hier op het forum) ook een FZ50/30 clublid geworden (nr 41). Ik ben meer en meer liefhebber van het toestel geworden (had vroeger Minolta A1) en heb er al zeer goede foto's mee gemaakt. Gisteren echter is mijn toestel op statief van de tafel geduikeld en de zoeker is kapot. Heb het binnen gedaan bij Konijnenberg voor herstelling. Maar dat kost misschien meer dan een nieuw... Ik was echter zeer verwonderd om te horen dat het niet meer te krijgen is ... Hier op het forum zie ik daar niets over. Hebben jullie soms meer info ??
                        Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Aan de nieuwelingen, welkom op BD en veel plezier met jullie toestel.
                          Ik heb de lijst weer wat bijgewerkt.

Wie word nr 90 op de lijst? (alhoewel er wel al een deel zijn die hun toestel terug verkocht hebben...)

Dus blijkbaar komt de FZ50 niet meer binnen bij de winkels, ergens vind ik dit toch een spijtige zaak, zeker als er geen opvolger zou komen in dit segment. Voor mij is de FZ18 zeker geen opvolger voor de FZ50 maar wel eerder voor de FZ8, enkel en alleen al door het gemis van de zoomring.
                          Wat niets afdoet van de kwaliteiten van het toestel. Ik ben ervan overtuigd dat je er zeker mooie foto's mee kunt trekken, maar ben er evenzeer van overtuigd dat je mooie fotomomenten zal missen omdat je niet tijdig in of uitgezoomd raakt.
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Een goede morgen alle....ik schiet nou ook al en poos met de fz50 en het is een machtig mooi toestel...over het ruis geen enkel slecht woord eigenlijks want dat vind ik wel meevallen....de echte ras professioneel fotograaf zal zich zeker druk maken over die ene spikkel die die je met met fotoshoppen makkelijk weg haald. Maar even het volgende hoe hebben jullie de fotoinstellingen staan zoals contrast ruisreductie enzo....ik heb alles standaard staan behalve de ruisreductie op laag....maar vandaag onder werk wat nachtfoto's gemaakt en is ge***** met die instelling en alles op laag gezet en de ruisreduktie op hoog en de ruis is echt met 60% verminderd...moet wel zeggen als ik niet inzoomde op de foto je geen verschil zag...die foto met ruisreductie hoog had ietsjes minder sherpte op de lijnen maar mooier als je de ruis weghaald met fotoshop enzo...........................................nu dus de vraag hoe gaan jullie ermee om bv met zonnige dagen en in het donker...binnen noem maar op...veranderen jullie die instellingen of staan ze nog gelijk zoals ze uit de fabriek komen....hoor graag jullie bevindingn met die instellingen...

alvast bedankt voor de andwoorden gr jans
                            Het leven is een cycles en wij kunnen deze stopzetten door 1 druk op de knop

Comment

Zelf heb ik de camera (FZ50) een half jaartje en weet ook nog niet welke instellingen de beste zijn (std of low).
                              Maar veranderen dat doe ik niet te vaak. Alleen soms om wat uit te proberen.
                              Ruisonderdrukking staat in ieder geval altijd op low. Dat doe ik liever met noise ninja.

Ik ben net nieuw hier dus zet me ook maar bij de FZ50-ers

Jove
                              Nikon D90 met wat glaswerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JansH Bekijk bericht

alvast bedankt voor de andwoorden gr jans
                                Wel Jong, Ik kan maar één ding zeggen en dat is zo "klaar" als pompwater : Die lens is eveneens zo klaar als pompwater, ge moogt gerust zijn : In klaarlichte dag, fotografeer je daarmee in huis vlekkeloos en zonder flits, natuurlijk, dat is één spectaculair aspect van deze lens. Ik ben maar een amateur, maar dat heb ik toch ook al ondervonden (vliegtuigspotter) den FZ50 is soms wat traag..... en ik.....ik fotografeer nog altijd op "A" van automatisch.....
                                maar niettemin nette foto's. Veel exploratieplezier.....'t seizoen is op komst : bloemetjes, macro's, enz......Dada. Flipperjan.

Comment

Working...
                                X