Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Heren, het enige wat ik wil weten is of ik een miskoop heb gedaan of niet met de aankoop bij bol.com…..
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Een miskoop is het niet. Als het kaartje werkt is er geen probleem.
      Rudi

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Heren, het enige wat ik wil weten is of ik een miskoop heb gedaan of niet met de aankoop bij bol.com…..
        Je moet geen angst hebben voor de schrijfsnelheid.
        Iemand heeft al kaartjes getest met class 6 op 4K en dat ging ook.

        Maar als transcend zelf opgeeft dat het ene kaartje maar 40Mb/s is en het andere 60Mb/s ga ik daar niet meer tijd in steken.
        En wat Mr Empe daar ook blijft rond zoeken(of draaien) is mij 'n raadsel.
        Ik zeg dat U met symbool 3 sneller is dan U met 1. Moet je daar nu universitair niveau voor hebben?

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Enkel bij filmen in 4K is het kaartje dat jij besteld hebt mogelijks trager dan dat van Rudy. U1 = minimum 10 MB/s, U3 = minimum 30 MB/s. (bij gebruik met compatibele toestellen en gelijke omstandigheden).

          De schrijf en lees snelheden zijn dan weer de maximum snelheden, ttz. onder beste omstandigheden en compatibele toestellen.

          Het is bijvoorbeeld al genoeg dat je een oudere usb 2.0 lezer hebt, dat de leessnelheid veel minder is dan wat je zou bereiken met een usb 3.0 lezer.

          Zo ook met het schrijven, geen idee wat de doorvoersnelheid van de lz1000 is. Maar U3 had waarschijnlijk een veiliger optie geweest als je van plan zou zijn om in 4K video te gaan schieten. Niets mis met gewoon full HD 1080.

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Ik zeg dat U met symbool 3 sneller is dan U met 1. Moet je daar nu universitair niveau voor hebben?
            Ik ontken dat toch niet, ik zeg wel dat dit enkel is voor video in 4K en bij minder goede omstandigheden. Er zullen eerder problemen optreden als men filmt in 4K met een U1 kaartje dan met een U3 kaartje bij gelijke omstandigheden. U1 waarborgt minimum 10 MB/s., het volstaat om even uit te rekenen hoeveel data er per seconde stroomt tijdens 4K filmen, dat zal wel rond de 13 MB/s liggen, dus bij net iets minder gunstige omstandigheden zou het kunnen dat het filmen hapert. Staat trouwens in de Panasonic handleiding op blz. 30 dat een U3 SD kaart vereist is voor filmen in 4K.



            Dus voor alles anders dan video in 4K zijn zelfs simpele class (4) kaartjes voldoende.

            zoals de SDinstelling het zelf beschrijft :

            UHS Speed Class is designed for UHS** devices only and designates minimum writing performance to record video on UHS products. The UHS Speed Classes defined by the SD Association are UHS Speed Class 1 (U1) and UHS Speed Class 3 (U3).
            Last edited by Empe; 13 april 2015, 19:13.

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Hela! Ik heb nog niets besteld en helemaal niets besproken he. :-)
              Ik was van plan een U3 kaartje te kopen, dat is dan toch goed of niet?

              Ondertussen hebben jullie me compleet in de war gebracht.

              Ik dacht die van bax: http://www.bax-shop.nl/sd-kaart/tran...-geheugenkaart te nemen, maar die is dus nog niet goed?
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Idd nu niet, maar waarom dat je dan schrijft : "Laat U niet vangen aan de beweringen van w00ha" en "Bol.com heeft bijna gelijk, jij bent fout", moet je me eens uitleggen?
                Alles wat ik beweer is dat `Class 3 sneller is dan Class 1. En dat bevestig je dan ook nog eens ?

                En buiten dat, neem maar gewoon aan dat qua specs bij Bol en bij CB ze er soms flagrant naast zitten.
                Wat het Ultimate kaartje aangaat van Franciskine, kan je terugvinden op een oude link van specs Transcend.

                Kijk op de data sheet en wat staat er voor de write speed?

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                  Hela! Ik heb nog niets besteld en helemaal niets besproken he. :-)
                  Ik was van plan een U3 kaartje te kopen, dat is dan toch goed of niet?

                  Ondertussen hebben jullie me compleet in de war gebracht.

                  Ik dacht die van bax: http://www.bax-shop.nl/sd-kaart/tran...-geheugenkaart te nemen, maar die is dus nog niet goed?
                  Die is ruimschoots voldoende, niet aan twijfelen
                  Uit gewoonte ben ik bij Sandisk gebleven.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Ik heb ook Sandisk in mijn andere cameras, maar gewoon de Transcend gekocht omdat die de goedkoopste U3 kaart is.
                    Rudi

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Ik heb ook doorgaans de gewoonte te blijven bij wat ik ken, maar nu liggen de prijzen tich wel heel erg uiteen?

                      Wooha: waar ten jij je kaartje san gekocht?
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                        Ik heb ook doorgaans de gewoonte te blijven bij wat ik ken, maar nu liggen de prijzen tich wel heel erg uiteen?

                        Wooha: waar ten jij je kaartje san gekocht?
                        Ook bij Bax. Kost wel 60€.
                        Ik heb gewoon niet verder als Sandisk gezocht. Transcend en Kingston zijn even goed.
                        Voor mij ging het dan vooral om die 4K.
                        Met het kaartje wat Rudi aangeeft, zit je gewoon op Pana opgegeven spec's.
                        http://www.bax-shop.nl/sd-kaart/tran...-geheugenkaart.
                        36€ en 2,5€ (<50€) verzending. Niet aan twijfelen.

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Lijkt me een goed adresje !
                          is ook zo

                          een tijd geleden kingston 32 gig ultimate CF-kaarten gekocht
                          Snel, correct en goedkoop
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Ik heb U3 kaarten van Sandisk 32gb €260, Kingston 64gb €100 en van Transcend 64gb €36, alle drie de merken werken even goed in 4k en in slow motion, dus ik weet nu toch welke ik nog zou kopen, was bij redcoon trouwens die transcend.

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Idd nu niet, maar waarom dat je dan schrijft : "Laat U niet vangen aan de beweringen van w00ha" en "Bol.com heeft bijna gelijk, jij bent fout", moet je me eens uitleggen?
                              Alles wat ik beweer is dat `Class 3 sneller is dan Class 1. En dat bevestig je dan ook nog eens ?
                              Nee, je beweert dat de snelheid van een kaartje zakt als het U1 is of U3. Die link kan je niet maken. Jouw woorden :

                              Jouw kaartje is een U1 en die van rudy is U3. Sneller kan dat niet zijn
                              Dwz dat je write speed maar 40Mb/s is. Dat van rudy 60Mb/s.
                              DWZ ... dat lees ik als Dat Wil Zeggen ... en nee, dat wil U1 en U3 niet zeggen.

                              U1 en U3, nogmaals, staan voor gegarandeerde MINIMUM snelheden, zijnde dus 10 MB/s voor U1. Minimum dus en niets zegt dat zo'n kaartje niet sneller zou zijn of niet snel genoeg zou zijn voor 4 K video met de FZ1000. Minimum wil zeggen : zelfs bij de meest zware toepassingen zal de snelheid niet zakken onder de xx MB/s.... niet meer, niet minder.

                              De LZ100 in videomode stroomt data met zo'n 100 Mbps door bij 4K, zijnde dus zo'n 13 MB/s (afgerond). En dat is dan bij zware belasting, de ene scene is de andere niet, het kan dus minder dan 13 MB/s zijn en nooit meer dan 13 MB/s.

                              Eigenlijk is voor de Panasonic een gewoon Class 10 kaartje al voldoende om perfekt 4 K video te schieten.

                              Ik geef je een linkje van iemand die proefondervindelijk wat testen en ervaringen heeft ... met een Panasonic GH4 en die camera kan 4K video aan met 200 Mbps. het dubbele dus van de LZ1000.

                              Last edited by Empe; 15 april 2015, 13:17.

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                                ...
                                DWZ ... dat lees ik als Dat Wil Zeggen ... en nee, dat wil U1 en U3 niet zeggen.
                                Ze zijn aan 't onderzoeken of er leven is op een andere planeet.
                                Ik denk het wel, want ze zitten hier al op het forum.
                                Man, wat ben jij toch 'n mierenneuker? (ik speel niet rap op de man, maar jij vraagt er werkelijk om)

                                U1 is min 10Mb/s
                                U3 is min 30Mb/s
                                Welke kaart is (min) sneller?

                                Ik schrijf eronder dat in beide gevallen het om 2 Transcend kaarten gaat.
                                Hier geeft de Fabrikant zelf op dat het ene U1 max 40Mb/s en De U3 60Mb/s.
                                Of dat nu altijd bij ieder merk zo is beweer ik nergens, maar voor die 2 kaarten is dat wel zo (volgens fabrikant) en staan de links erbij.

                                Voor mij, zet ik daar 'n punt achter.
                                De meeste, die kunnen lezen weten wel wat ik hiermee bedoelde.

                                Comment

                                Working...
                                X