Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Kijk ik wil hier ook geen discussie voeren tot in het oneindige, in die film is er minder op statief gefilmd dan je denkt, maar wat ik gewoon wil aantonen is dat het een zeer goed toestel is, met een goede stabilisator, maar je moet wel weten wat je er kan mee doen. Je moet bvb hem niet meedoen op reis en er een reisfilm mee proberen te maken, maar voor de films die ik maak is het een verdomd goed toestel.

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
      dat het allemaal met stief opgenomen is ben je wel mis, maar er zitten erwel tussen, hebben met die film zojuist de 1e plaats behaald bij de speelfilms bij de West vlaamse amateurcineasten, om je een plezier te doen iets dat volledig uit de hand is gefilmd en volledig in 4k gefilmd, dan omgezet nar 1080, https://www.youtube.com/watch?v=CQD20KvxT1U
      De beelden die ik zie hebben dezelfde shake als ik film. Ik herken dat.
      Vooral horizontaal is te zien dat het beeld wiegt. Stoort mij, dat die camera dat niet beter kan stabiliseren.

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Mij stoort dat dus niet en is wel in 4k gefilmd, film je gewoon in 1080 heeft het wel een goede stabilisator, doe eens een test en film in 4k en zet de stabilisator af.

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
          Mij stoort dat dus niet en is wel in 4k gefilmd, film je gewoon in 1080 heeft het wel een goede stabilisator, doe eens een test en film in 4k en zet de stabilisator af.
          Heb ik al allemaal gedaan.
          Het is gelijk je zelf zegt: het is geen camera voor reisfilms mee te maken.
          Daarom begrijp ik niet dat je 'n dolly en gliders aanhaalt.
          De camera en 'n goed statief met vloeistofkop kom je al een heel eind. Maar je moet af en toe een bewegend onderwerp filmen terwijl je zelf ook beweegt.
          En daar had ik nu eenmaal meer van verwacht.
          Funky heeft me ooit een video laten zien met de EM5. Daar zie je wat 5-axis IBIS kan.

          Ik heb ooit 'n video gezien van de Sony NX30, die betaalbaar is. Dat is stabilisatie.
          http://thevideowhisperer.wordpress.comPart 1 of 2 parts: A review featuring primarily the unique image stabilization capabilities of the Sony HXR-NX30 with s...

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
            Mooi filmpje. Verbazend wat met een "simpele" bridge allemaal kan.
            Rudi

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Ik kan gerust uit de hand in 1080 filmen, beelden zullen goed zijn, ik vind het een fantastisch toestel voor de prijs die je betaald hebt, dat er toestellen zijn met een betere stabilisator, wss wel, je vermeldt daar een Sony, dat is nu juist een merk dat ik nooit meer gebruik. Veel te gesaturiseerd, kan je niet veel mee doen in post.
              Last edited by Franciskine; 20 april 2015, 21:03.

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                Ik kan gerust uit de hand in, 1080 filmen beelden zullen goed zijn, ik vind het een fantastisch toestel voor de prijs die je betaalt hebt, dat er toestellen zijn met een betere stabilisator, wss wel, je vermeld daar een Sony, dat is nu juist een merk dat ik nooit meer gebruik. Veel te gesaturiseerd, kan je niet veel mee doen in post.
                Ben ook niet gek van de Sony color, maar de stabilisatie mag er wel zijn.
                Is ook de reden waarom ik 'n GM5 heb gekocht ipv R100 1/2/3 of A6000.

                In een nutshell, de FZ1000 is zijn geld dubbel en dik waard.
                In de korte tijd dat ik hem gebruik ben ik nog altijd aangenaam verrast hoe snel dat ik sommige foto's kan nemen zonder teveel poespas.
                Gelijk dat stom vogeltje met één hand terwijl ik ne boterham stond te eten. Met I-zoom op 800mm.

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Akkoord, ik gebruik ook niet alleen de fz1000, ik gebruik ook de pentax k-1, ik heb er zelfs 3 van en dan nog de Panasonic 920, en nu onlangs gekocht de Panasonic vx870, en elk toestel heeft zijn voor en nadelen.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                    Akkoord, ik gebruik ook niet alleen de fz1000, ik gebruik ook de pentax k-1, ik heb er zelfs 3 van en dan nog de Panasonic 920, en nu onlangs gekocht de Panasonic vx870, en elk toestel heeft zijn voor en nadelen.
                    Die VX 870 staat ook op mijn lijstje (4K). Vertel eens de eerste indrukken...
                    Vooral de stabilisatie (weeral

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Heb ik nog niet veel gebruikt, zal morgen hem eens testen en dan de beelden online zetten, zodat je hetzelf kan zien

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Die VX 870 staat ook op mijn lijstje (4K). Vertel eens de eerste indrukken...
                        Vooral de stabilisatie (weeral
                        Persoonlijk heb ik meer deze in gedachten Sony FDR-AX100.
                        Ik heb al vergelijkende beelden gezien tussen de Panasonic en de Sony en het voordeel van de 1" zie je hier toch duidelijk.
                        Maar ja... dan is er de GH4 als je in die prijsklasse gaat
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
                          Klasse Man
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Persoonlijk heb ik meer deze in gedachten Sony FDR-AX100.
                            Ik heb al vergelijkende beelden gezien tussen de Panasonic en de Sony en het voordeel van de 1" zie je hier toch duidelijk.
                            Maar ja... dan is er de GH4 als je in die prijsklasse gaat
                            Ik heb al gehoord van deze Sony, maar heb je al enkele ervaringen gelezen?
                            Op youtube is er iemand die dit probleem ook aankaart. Jelly bij bewegingen in 4K mode.
                            Voor die prijsklasse is dat een dealbreaker voor mij.

                            Of lees dit maar eens :

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Ik heb al gehoord van deze Sony, maar heb je al enkele ervaringen gelezen?
                              Op youtube is er iemand die dit probleem ook aankaart. Jelly bij bewegingen in 4K mode.
                              Voor die prijsklasse is dat een dealbreaker voor mij.

                              Of lees dit maar eens :
                              http://www.besteproduct.nl/camcorder...ruikersreviews

                              Ik heb gezegd ... " ik heb het meer voor de Sony"
                              da's uit interesse dus..
                              Ik kan er nog te weinig van vinden... dus ik heb ook geen oordeel gegeven en ga me ook niet laten beinvloeden door 3 gebruikerservaringen.
                              Het vergelijkend filmpje was met de WX970... De WX970 kwam mij veel te soft over ...
                              Geen van beide camera's spreekt mij eigenlijk echt 100% aan.
                              De GH4 dus wel... want ik kan alle lenzen die ik heb voor M43 gebruiken en die een heel stuk cleaner is dan de 2 andere videocamera's.
                              Langs de andere kant heeft de GH4 niet de stabilisatie van een OMD EM5 II...die dan op zich geen 4K heeft
                              maar tis altijd wel iets....
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Ik heb hem besteld morgen in huis!! [emoji123]


                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X