Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Oorspronkelijk geplaatst door apophis Bekijk bericht
    Is de FZ1000 volgens jullie ook geschikt voor het fotograferen en filmen op events (ook binnen)? Of zijn er dan andere beter geschikt (bv. een reflex owv teveel low light)?
    De FZ1000 is zeker goed genoed voor events.
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Rudi

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Graag had ik eens hier willen vragen hoe andere gebruikers de interne flitser van de FZ1000 instellen?
      Op mijn DSLR gebruik ik altijd een externe flash om via het plafond of de muur te bouncen. Maar dit wil ik niet direct kopen voor de Panasonic want deze heb ik meer gekocht voor uitstapjes.
      Momenteel zet ik de flits wat minder fel maar de foto's binnenshuis zijn niet zo mooi.
      Iemand tips? Bedankt alvast!
      Canon

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Zelf fotografeer ik ook met een FZ1000, maar heb tot op heden nog geen flits nodig gehad.

        De beeldstabilisator in de camera laat toe om vrij lange sluitertijden te gebruiken. 1/10 sec is geen uitzondering, ook in tele-modus.
        Wel altijd in RAW - en zijn de fotos dan ook nog zo donder met LR kan je heel veel terug tot leven halen.



        met de interne flits heb je enkel reflecties in het gezicht dan.

        voor grote afstanden is hem toch niet te gebruiken.

        hoop dat ik een beetje geholpen heb.

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Aaaa nuttige info Grashalm! Bedankt! Nu moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb dat het vaak wat overbelicht?


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Was enkel te laten zien wat met een te donker persoon toch nog mogelijk is. Rest is ook in LR aan te passen

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Ik bezit als extra flits een Nissin i40. Werkt perfect en is niet duur met een richtgetal van 40
              Succes
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Bedankt voor de tips en het voorbeeld Grashalm & Lanthon!
                Zelf probeer ik ook altijd zo weinig mogelijk te flitsen (ook met mijn DSLR). Indien mogelijk probeer ik altijd met het aanwezige licht te werken.
                Alleen binnen wordt het soms wat moeilijker zelfs met een hogere iso.
                Indien het te donker wordt zal ik dan eerder mijn DSLR (met externe flits) nemen denk ik.
                In RAW heb ik nog nooit gefotografeerd, een beetje bang van en vooral geen geschikte software...
                Canon

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Ik gebruik meestal nooit de flitser binnen maar dan is het wel voor stilstaande plaatjes mijn katten die binnen rondlopen kan ik ook niet fotograferen zonder bewegingonscherpte zelfs niet met gelijk welk toestel. Ik vind mijn fz1000 goed tot zeer goed presteren bij low Light natuurlijk als je gaat uitvergroten dan zie je wel al ruis vanaf 800 iso.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Ik gebruik meestal nooit de flitser binnen maar dan is het wel voor stilstaande plaatjes mijn katten die binnen rondlopen kan ik ook niet fotograferen zonder bewegingonscherpte zelfs niet met gelijk welk toestel. Ik vind mijn fz1000 goed tot zeer goed presteren bij low Light natuurlijk als je gaat uitvergroten dan zie je wel al ruis vanaf 800 iso.
                    Ja Templar, de FZ1000 doet het inderdaad uitzonderlijk goed voor een compact of bridge toestel in low light.
                    Maar als je ernaast ook nog een DSLR gebruikt met lichtsterke lenzen ben je al een beetje kritisch hé.
                    Toch ben ik nog heel tevreden met de FZ1000 want die is ideaal om mee te nemen op wandelingen of uitstapjes met de hond.
                    Canon

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Een DSLR met primes op zal altijd beter zijn.
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Een DSLR met primes op zal altijd beter zijn.
                        Tja, als materiaal dat 5 à 10 keer méér kost geen verschil zou geven...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Beste mensen,

                          Ik sluit graag aan bij deze bak gebruikerservaring met de DMC-FZ1000. Ik gebruik nu een Pentax K5 met (voornamelijk) de Pentax 16-50/2.8, de Pentax 50-135/2.8 en de Pentax 55-300 voor als het eens wat verder weg staat. Mijn vraag is of de FZ1000 (of mogelijk zijn opvolger de FZ2000) een serieuze partij zijn voor mijn huidige set. Ik geloof dat dit voor het overgrote deel van de foto's (feestjes thuis, vakantie etc) wel het geval zal zijn, maar waar ik voornamelijk mijn twijfels over heb is op sportgebied. Daarvan zie ik in dit topic helaas geen voorbeeldfoto's. Mijn zoontje turnt op (beginnend) NK-niveau en ik moet zeggen dat dat al redelijk rap gaat. Met mijn K5 haal ik hier nog niet altijd de scherpste foto's uit. Ik ben er nog niet helemaal uit of het bewegingsonscherpte is of dat het met focuseren te maken heeft. De voornaamste reden dat ik graag wil overstappen is dat ik het wisselen van lenzen eigenlijk moe ben. Ik beleef zowat meer plezier aan mijn DMC-TZ40 dan aan de K5, hoewel de TZ40 in de details eigenlijk niet mee kan.

                          Ik hoef niet binnen nu en een paar weken een beslissing te maken. Ik kan als het goed is van een bekende een DMC-FZ1000 lenen om eens mee te nemen naar een wedstrijd. Hiervoor wil ik jullie vragen wat de beste instellingen zouden zijn om dit aan te gaan pakken. Op het oog zijn de turnhallen allemaal redelijk goed verlicht, maar ik moet meestal naar f2.8 van de Pentax om voldoende licht te krijgen voor een korte sluitertijd (hierbij gebruik ik dan de diafragmavoorkeuze en ISO 1600). Ik heb nog niet gespeeld met volledig manuele belichting en die achteraf bijtrekken in Lightroom. Dat is in elk geval iets wat ik na de volgende wedstrijd (12 -13 november) zeker ga proberen. Vermoedelijk heb ik dan ook meer scherptediepte over doordat ik achteraf de belichting aanpas. Ik hoop niet dat het hiermee een al te lastig en fuzzy verhaal wordt.

                          edit: Ik heb in het verleden een Fuji Finepix HS20exr gehad. Deze heb ik weer verkocht vanwege de trage AF, de waardeloze viewfinder (wat ik toch wel prettig fotograferen vind) en nog een paar kleine storende factoren. Dit waren zaken die ik niet direct uit de reviews kon halen, maar wat wel erg stoorde. Het grote voordeel wat natuurlijk de gigantische zoomrange en de mechanische zoom met zoomring.

                          Groeten,
                          Mischa
                          Last edited by mischa; 27 oktober 2016, 23:13. Reden: Toelichting
                          Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Het feit dat hier 372 posts zijn over de FZ1000 zegt eigenlijk al genoeg over dit toestel.
                            Ik heb hem zelf gehad (en ook nog enkele posts geplaatst).
                            De FZ1000 is een uitstekend toestel.... ook nu nog met de komst van enkele nieuwelingen. (RX10II/RX10III/FZ2000)
                            Een aanrader... en als je de prijs nog eens in acht neemt... absoluut no brainer!
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 24-105 f4

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Dank je voor je reactie. Ik ga maar eens vergelijken om te zien of het de moeite loont om te wachten op de FZ2000. Ik heb eigenlijk geen ervaring in het manueel instellen van een "compactcamera", wel bij een DSLR. De FZx000 zou voor mij de volledige vervanger worden van mijn spiegelreflex set.

                              Groeten,
                              Mischa
                              Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                't Is al goed dat je de camera eerst eens kan testen op de plek waar je eigenlijk verbetering zoekt tov. je aps-c camera met prima lenzen.

                                Een no-brainer, ok, maar niet voor waar je hem voor wil aanschaffen, nl. indoor turnen. Als je daar met je huidige camera en prima lenzen al problemen hebt, dan ook (zeker) met de fz1000, waar f/2.8 niet vast gezet kan worden, die wijzigt volgens brandpunt, rond 50 mm. zit je dan op f/3.5

                                Qua scherptediepte moet je je geen zorgen maken, die win je sowieso. 3.5 op de fz1000 komt overeen met 6.3 op je huidige camera.

                                Maar dat merk je zelf wel tijdens de wedstrijd en zie je thuis wel op je monitor.

                                Comment

                                Working...
                                X