Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix FZ 1000

    Ik vermoed dat ik hem bij art en craft ga halen. Mijn 5D komt ook van daar en de service is daar ook prima.
    Mijn vader is ook steeds heel tevreden van coolblue.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
      Ik vermoed dat ik hem bij art en craft ga halen.
      Ben hem op 25 maart ook daar gaan oppikken. Vooral omdat ik hem via internet kon bestellen en betalen, scheelt toch nog 2% cashback via mijn VISA (3% bij internetbetaling, 1% bij betaling in de winkel met een Mastercard). En dat lukt niet bij Coolblue op die wijze.

      Wat een camera !
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • Het begint bij mij toch ook te kriebelen, als vervanger voor mijn Fujifilm X-S1 die ondertussen toch ook al een jaartje of 3 is.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          Niet twijfelen.....Is echt een dijk van een camera met eigenlijk het ideale bereik. En prachtige beeldkwaliteit van 25mm tot 400mm.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Niet twijfelen.....Is echt een dijk van een camera met eigenlijk het ideale bereik. En prachtige beeldkwaliteit van 25mm tot 400mm.
            Tja, ik bezit ook al een Nikon D3S en de Fuji X-t1, moeilijk…. Moeilijk…..
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Ik bezit ook een D90 met 3 lenzen en een Sony rx100 m3 maar ik bekijk het anders mijn D90 doe ik nooit weg die wordt nu meestal gebruikt voor ons katten te fotograferen al zou dat met de Panasonic ook wel gaan AF is supersnel. De Sony rx100 m3 is voor het compacte en de fz1000 wordt nu samen met rx100 m3 mijn reiscamera's
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • Heeft er iemand "actie" foto's?
                Last edited by Franciskine; 6 april 2015, 10:16.

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Nog niet echt actie foto's genomen en eigenlijk nog geen echt mooi weer geweest plus weinig tijd nog maar gehad om echt met de fz1000 te werken maar door de snelle AF zal echt actie foto's wel lukken denk ik.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Mijn man is nu wel van mening dat ik de 400D met lenzen zou moeten verkopen, want dat ik ook geen verzamelaar moet worden, maar ik ben toch wel wat bang om die tweede body weg te doen. En de lenzen alleen zijn ook de moeite niet.

                    Hoeveel zou daar nog voor te krijgen zijn, canon 400D met 18-55 en 55-250is.

                    En kan de panasonic zo'n tweede body vervangen voor bijvoorbeeld reportagewerk waarbij de 5D de 70-200 draagt en de andere dan de 24-70 droeg voor af en toe toch een overzichtsbeeld te hebben zonder te moeten wisselen van lens?
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      In 9 jaar zijn de sensoren wel geëvolueerd, dus kwaliteit van de FZ1000, zal zeker zo goed zijn als dat
                      van de 400D. Misschien iets minder bij weinig licht.
                      Op 2dehands.be liggen de vraagprijzen voor de 400D tussen €210 voor body alleen tot €350 voor
                      body met verscheidene lenzen en accessoires.
                      Rudi
                      Last edited by rudimaes; 6 april 2015, 12:36.

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        714€ is momenteel de goedkoopste prijs die ik gevonden heb : http://www.amazon.de/dp/B00L4BLL3Y?m...52984930942281

                        739€ hier : http://www.top-foto.de/item.php?id=PANDMCFZ1000B
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                          In 9 jaar zijn de sensoren wel geëvolueerd, dus kwaliteit van de FZ1000, zal zeker zo goed zijn als dat
                          van de 400D. Misschien iets minder bij weinig licht.
                          Op 2dehands.be liggen de vraagprijzen voor de 400D tussen €210 voor body alleen tot €350 voor
                          body met verscheidene lenzen en accessoires.
                          Rudi
                          Klopt zie http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...___958_270_184
                          Alleen is 200 het maximum voor de 400D set met de 2 lenzen (100 body + 25+75 voor de lenzen) ... onlangs stond er een 1000D te koop bij Konijn aan 100 (met garantie daar handelaar ) ... nu staat er een 450D met grip te koop aan 150 ... deze body is interessanter dan een 400D daar o.a. Live View ... vergelijkbaar met een 1000D

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            714€ is momenteel de goedkoopste prijs die ik gevonden heb : http://www.amazon.de/dp/B00L4BLL3Y?m...52984930942281

                            739€ hier : http://www.top-foto.de/item.php?id=PANDMCFZ1000B
                            Die 714 en 739 is incl. 16% Duitse BTW ipv 21 voor een Belgische handelaar ... geeft 745 en 770 incl. 21% ... aan deze prijzen gaat ook een Belgische handelaar kunnen leveren wanneer je hem ermee confronteert

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Btw in Duitsland is 19 %.

                              Kopen via Amazon.de zal gebeuren aan 21 % (belgische) BTW. Die omrekening kan je al terugvinden als je de bestelling verder zet tot bij ' Verschicken ', daar zie je dan de werkelijke prijs, niet langer de duitse.

                              Prijs wordt dan : 726,92 euro en dat is nog altijd minstens 50 euro goedkoper dan in de winkel hier.

                              Last edited by Empe; 6 april 2015, 16:27.

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Ideale camera voor prijs : foto + film in 1 toestel met knappe zoom.
                                Enig "probleempje" bij 4K video is dat het datadebiet zo groot is (+/- 100kbps @ 25frames/sec) dat de huidige 4K tv's moeite hebben om te volgen.
                                Idem dito voor gebruikelijke laptops en pc's (tenzij zeer dure)
                                Had hetzelfde probleem in 2006 met eerste full-hd videocamera, waarvoor ik veel later een goede krachtige pc en tv voor kocht.
                                Bovendien ziet men pas vanaf een 55inch tv duidelijk de details van 4K video.
                                Aangezien ik zowel bij foto als video door de snelle vooruitgang nooit het neusje van de zalm koop (wegens snel voorbijgestreefd en zeer duur) is de FZ1000 geniaal wat prijs/kwaliteit betreft.
                                Onlangs Samsung 4K tv UE55HU6900 in promo gekocht die bij vergelijking nauwelijks dient onder te doen qua beeld tov van de "héél véél" duurdere top modellen (prijs x2 x3).
                                Knap beeld met FZ1000 aan aanvaardbaar budget en bovendien stelt zich de vraag bij het filmen van "personen" of "hij" het tof vindt zijn stoppelbaar-wangen in detail te zien en "zij" haar jeugdige gezichts-rimpels in volle glorie verschijnen... -

                                Later wordt het waarschijnlijk een krachtig Oled TV als 4K-oled overal vlot ingeburgerd is.
                                Discreet video op avondfuiven is ook mogelijk.

                                Op dit moment is FZ1000 dus een knap toestel wat prijs/prestaties betreft, en waarbij men slechts 1 toestel dient mee te sleuren met heel veel mogelijkheden.

                                Comment

                                Working...
                                X