Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix FZ 1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

    Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
    Btw in Duitsland is 19 %.

    Kopen via Amazon.de zal gebeuren aan 21 % (belgische) BTW. Die omrekening kan je al terugvinden als je de bestelling verder zet tot bij ' Verschicken ', daar zie je dan de werkelijke prijs, niet langer de duitse.

    Prijs wordt dan : 726,92 euro en dat is nog altijd minstens 50 euro goedkoper dan in de winkel hier.

    Aah ... je hebt gelijk ... ze zitten daar ook al aan 19 http://ec.europa.eu/taxation_customs...t_rates_de.pdf ... niet verder vertellen dat het verschil nog maar 2% is anders brengen we onze federale minister van financiën op verkeerde ideën

    Amazon past - sinds enige tijd - in de US de salestax toe van de staat waarnaar het verzonden wordt ... dat ze dit ook doen in de EU was me niet bekend ... toch leerrijk zo'n forum
    Last edited by Silver Roller; 6 april 2015, 17:41.

    Comment


    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

      Alle europese internetwinkels moeten sinds kort de btw. van het land van de koper toepassen. Dat is nieuwe wetgeving sinds januari 2015. Daarvoor moesten enkel bedrijven die boven een bepaalde omzet gingen naar een ander land, dat al doen, nu dus ALLE handelaars die aan consumenten verkopen.

      Internationale zendingen, zoals vanuit de VS vallen onder een andere regeling, dan gaat het via de douane.

      Comment


      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
        Mijn man is nu wel van mening dat ik de 400D met lenzen zou moeten verkopen, want dat ik ook geen verzamelaar moet worden, maar ik ben toch wel wat bang om die tweede body weg te doen. En de lenzen alleen zijn ook de moeite niet.

        Hoeveel zou daar nog voor te krijgen zijn, canon 400D met 18-55 en 55-250is.

        En kan de panasonic zo'n tweede body vervangen voor bijvoorbeeld reportagewerk waarbij de 5D de 70-200 draagt en de andere dan de 24-70 droeg voor af en toe toch een overzichtsbeeld te hebben zonder te moeten wisselen van lens?
        De FZ1000 is een heel goed alternatief voor je Canon 5D met 24-70 en 70-200 .... F2.8 of f4 ?

        De FZ is geen vervanger voor je Canon gerief... FF gedraagt zich anders en deze twee lenzen zijn kwalitatief ook superieur.

        Wat is de FZ1000 wel ?
        Een compact alternatief dat het kortste in de buurt komt van je Canon Set.
        De Sony RX10 is ook interessant... Sterk punt is over heel.de lijn 2.8
        Persoonlijk vind ik de FZ1000 de betere van de twee.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

          De Panasonic benadert sterk de beeldkwaliteit van mijn D90 met Tamron 17-50mm 2.8f of nikon 70-300mm VR erop....enkel in hoge iso (vanaf 2000iso) scoort mijn D90 nog beter. Maar in scherpte durf ik het niet zeggen.
          Last edited by Franciskine; 6 april 2015, 19:53.
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

            Ondertussen de knoop doorgehakt en het toestel besteld….. Ne mens leeft maar ene keer he….
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

              Zal je geen spijt van hebben.
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                Anders zijn er kandidaten om hem met open armen een nieuw leven te schenken [emoji16]! Je leeft idd maar 1keer en we pakken ze nie mee [emoji12]


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Comment


                • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Alle europese internetwinkels moeten sinds kort de btw. van het land van de koper toepassen. Dat is nieuwe wetgeving sinds januari 2015. Daarvoor moesten enkel bedrijven die boven een bepaalde omzet gingen naar een ander land, dat al doen, nu dus ALLE handelaars die aan consumenten verkopen.
                  Goed dat deze ongelijkheid dan eindelijk is rechtgezet.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Internationale zendingen, zoals vanuit de VS vallen onder een andere regeling, dan gaat het via de douane.
                  Ik had het over de sales and use tax binnen de US. Daar was/is het mogelijk te ontsnappen aan de sales tax door te bestellen in een andere staat waar de sales tax 0 is voor hetgeen je wil kopen en daarna te vergeten de use tax te betalen achteraf.
                  Amazon Now Collects Tax in 20 States, But It's Still Possible to Avoid Sales Tax if You Put Your Mind to it.

                  Comment


                  • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    De FZ1000 is een heel goed alternatief voor je Canon 5D met 24-70 en 70-200 .... F2.8 of f4 ?

                    De FZ is geen vervanger voor je Canon gerief... FF gedraagt zich anders en deze twee lenzen zijn kwalitatief ook superieur.

                    Wat is de FZ1000 wel ?
                    Een compact alternatief dat het kortste in de buurt komt van je Canon Set.
                    De Sony RX10 is ook interessant... Sterk punt is over heel.de lijn 2.8
                    Persoonlijk vind ik de FZ1000 de betere van de twee.

                    Neen, ik vraag in geen geval of de fz de 5D II zou kunnen vervangen, die zal nog zo snel niet buitenvliegen, integendeel. In combinatie met mijn 70-200 f/2.8 IS II, wat een droom om mee te werken.

                    Helaas, is deze droom nogal naar de zware kant om op alle gezinsuitstapjes en vakanties mee te sleuren, dus ik was op zoek naar een geschikt, betaalbaar alternatief.

                    Aangezien het budget toch wat opgetrokken moet worden, stelde mijn man voor om mijn oud toestel, de 400D met zijn lenzen te verkopen. Deze gebruikte ik enkel op reportages om naast de 70-200, de 24-70 te kunnen gebruiken zonder steeds van lens te moeten wisselen en zo belangrijke momenten te missen. Maar daar ben ik nu net wat schuw van en vroeg me af of de fz deze taak wel zou kunnen overnemen. En wat voor prijsvoordeel me dat nu zou kunnen opleveren.

                    Ooit zal er waarschijnlijk wel een 5D 3 of 4 bijkomen en dan vliegt de 400 sowieso de kast in...
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                    Comment


                    • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ondertussen de knoop doorgehakt en het toestel besteld….. Ne mens leeft maar ene keer he….
                      Groot gelijk.
                      Je moet alles mee nemen en proberen in je leven waar je zin in hebt in de mate van het mogelijke.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                        Neen, ik vraag in geen geval of de fz de 5D II zou kunnen vervangen, die zal nog zo snel niet buitenvliegen, integendeel. In combinatie met mijn 70-200 f/2.8 IS II, wat een droom om mee te werken.

                        Helaas, is deze droom nogal naar de zware kant om op alle gezinsuitstapjes en vakanties mee te sleuren, dus ik was op zoek naar een geschikt, betaalbaar alternatief.



                        Aangezien het budget toch wat opgetrokken moet worden, stelde mijn man voor om mijn oud toestel, de 400D met zijn lenzen te verkopen. Deze gebruikte ik enkel op reportages om naast de 70-200, de 24-70 te kunnen gebruiken zonder steeds van lens te moeten wisselen en zo belangrijke momenten te missen. Maar daar ben ik nu net wat schuw van en vroeg me af of de fz deze taak wel zou kunnen overnemen. En wat voor prijsvoordeel me dat nu zou kunnen opleveren.

                        Ooit zal er waarschijnlijk wel een 5D 3 of 4 bijkomen en dan vliegt de 400 sowieso de kast in...
                        Sorry,
                        Ik had het verkeerd geinterpreteerd.
                        De FZ kan perfect je 400D en bijhorende lenzen vervangen.
                        Je hebt zelfs iets meer groothoek, betere close up eigenschappen, betere 1080p video, 4k video, veel grotere zoeker, betere beeldkwaliteit, snellere AF, lichter dan de 400D set, flipscreen en je moet nooit van lens wisselen.
                        Ik heb vroeger een 550D gebruikt naast de 5DII.. Die 550D is close match met de FZ 1000 op vlak van beeldkwaliteit.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                          Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht

                          Prijs wordt dan : 726,92 euro en dat is nog altijd minstens 50 euro goedkoper dan in de winkel hier.
                          Ik heb hem gekocht bij Art&Craft aan 779 euro - 23,37 euro (korting 3% Beobank Visa) = 755,63 euro. Da's toch maar 28,71 euro verschil.....
                          Last edited by nete; 7 april 2015, 07:44.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                            Ik was gisteren niet zo voorbereid om 'n video te nemen.
                            Maar ik heb dan toch een poging gedaan.
                            Mijn (stief)schoonzoon kwam even langs met zijn nieuwe Tesla P85D 700PK.

                            De beeld stabilisatie moet je goed beoordelen.
                            Je ziet wel het dashboard op en af gaan, maar de omgeving staat verrassend stil.
                            In Tesla's "insane" mode vloog ik tegen de hoofdsteun met de camera tegen de zonneklep.
                            Als je ooit de kans krijgt, zet je zetel goed en hoofd tegen de steun.

                            Fantastische Bak, zeer ruim met royale koffer. Kunnen nog 2 kinderzitjes in (7zit).
                            Video
                            Last edited by w00ha; 2 mei 2015, 12:34.

                            Comment


                            • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                              Amai mooi filmpje en wat een knappe auto zeg.
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment


                              • Re: Panasonic Lumix FZ 1000

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik heb hem gekocht bij Art&Craft aan 779 euro - 23,37 euro (korting 3% Beobank Visa) = 755,63 euro. Da's toch maar 28,71 euro verschil.....
                                1) Groot gelijk dat je bij A@C koopt, beter voor na-service en garantiezaken, direct contact mogelijk en ze spreken nederlands.

                                2) Die 3% korting zou je ook genieten als je bij amazon.de had besteld, dan was het 705 euro geworden, opnieuw ruim 55 euro goedkoper.

                                Comment

                                Working...
                                X