Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Gelukkig blijven we "on topic"
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • Re: 5D mark III

      <KNIP>

      Persoonlijk wacht ik nog even met de mk III, ga hem eerst dag huren om te kijken of het echt een upgrade rechtvaardigd. Zelfde geld voor de 24-70 II.De reviews/berichten zien er voor beide positief uit.
      Last edited by LesC; 2 april 2012, 13:35.

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Dat van dat huren is een goed idee, ga ik ook eens doen.

        Ik denk dat het scherpstelsysteem toch wel een hele aanpassing is.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Als de mark III zijn af snelheid in de buurt komt van de 7D dan is het een hele verbetering . Ik heb daarvoor eerst de 7D gekocht en later de 5DmkII voor de hoge iso prestaties. Maar ja alles mag niet ineens goed zijn of ze verkopen niet meer. De 7 en de 5 zullen misschien ooit samensmelten.

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Als de mark III zijn af snelheid in de buurt komt van de 7D dan is het een hele verbetering . Ik heb daarvoor eerst de 7D gekocht en later de 5DmkII voor de hoge iso prestaties. Maar ja alles mag niet ineens goed zijn of ze verkopen niet meer. De 7 en de 5 zullen misschien ooit samensmelten.
            Om daarna een 3 uit te brengen... maar het is een beetje als met computers op de duur: als je super AF hebt en geweldige high ISO... waar kunnen ze je dan nog mee overhalen om nieuw te kopen? Alleen de hardcore gamers, zware videobewerkers e.d. bij PC's hebben nog echt baat bij vernieuwing, en alleen de hardcore fotografen van extreme actie, buitengewone weersomstandigheden, ongewoon dokere events hebben baat bij nog meer. Ik ben zeer tevreden van de 5DII, en denk dat de 5DII helemaal de max gaat zijn... maar wat moet er dan daarna nog komen? Meer pixels? Meer FPS? nog snellere Af? Nog hogere ISO's?
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Zolang de kwaliteit (dynamisch bereik, hoeveelheid ruis bij weinig licht) van het menselijk oog nog niet geëvenaard is, is er nog altijd ruimte voor verbetering.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Dat van dat huren is een goed idee, ga ik ook eens doen.

                Ik denk dat het scherpstelsysteem toch wel een hele aanpassing is.
                Kunnen wel weer early adapters zijn, maar is dat (altijd) verstandig.

                Ga er vanuit dat het ook van een hele andere klasse is als de MK II, maar toch even toetsen of ik het echt wel nodig heb, alvorens ik over ga tot koop.

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                De 7 en de 5 zullen misschien ooit samensmelten.
                Hoe zie je dat voor je ? Ene is Crop andere FF. Word lastig om deze samen te smelten ?

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                  Kunnen wel weer early adapters zijn, maar is dat (altijd) verstandig.

                  Ga er vanuit dat het ook van een hele andere klasse is als de MK II, maar toch even toetsen of ik het echt wel nodig heb, alvorens ik over ga tot koop.



                  Hoe zie je dat voor je ? Ene is Crop andere FF. Word lastig om deze samen te smelten ?
                  Misschien een FF voor heel hoge iso met minder megapixels en een andre met veel megapixels en een minder hoge iso.

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Misschien een FF voor heel hoge iso met minder megapixels en een andre met veel megapixels en een minder hoge iso.
                    Ja, inderdaad: een crop met 30MP of zo: de vogelliefhebbers ook tevreden.
                    Zoiets kan ook een reden zijn om niet direct een 5DIII te kopen. Als je een 5DII hebt, kan je daaruit een beeld croppen dat in de buurt komt van dat van een 1DIV met dezelfde lens en dezelfde hoeveelheid pixels. Een 1,6 X crop met 30MP... dat zou wat anders zijn.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                      Als de mark III zijn af snelheid in de buurt komt van de 7D dan is het een hele verbetering . Ik heb daarvoor eerst de 7D gekocht en later de 5DmkII voor de hoge iso prestaties. Maar ja alles mag niet ineens goed zijn of ze verkopen niet meer. De 7 en de 5 zullen misschien ooit samensmelten.
                      Francois zie #178
                      Dat had ik allemaal al geschreven op 09/03 na een test van de toestellen.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Volgens hetgeen ik toen heb opgevangen zou het er op neerkomen dat er voorlopig geen opvolger staat aan te komen van de 7D, gewoon omdat het toestel te goed is in die prijsklasse, wel komt er binnenkort een firmware update.
                        Volgens mij mag je zelfs zeggen dat de 7D het kleine broertje is van de 1DMkIV.

                        Ik zou zelfs begot niet weten wat ze er meer kunnen insteken in een opvolger ervan.
                        Het is zelfs zo dat veel snufjes en techniek uit de 7D nu werden opgenomen in de 1Dx en ook in de 5D MkIII.

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Sinds daarnet de trotse eigenaar geworden (onder voorbehoud) van de 5D Mark III.
                          Het zal lezen worden en alles gewoon worden.
                          Das mijn mening. Het menu is zéér uitgebreid tegenover de mark II.

                          En die dat zeggen : Je schept graag op.

                          Wel ge hebt gelijk!!!!
                          Kheb jaren onder de sloef gelegen en nu ga ik volledig mijn goesting doen zolang ik het kan! Zo zal ik vanaf volgende week ook nog maar 4/5de gaan werken en zal mijn volgende wagen in Juli cash betaald worden.

                          Daar tegenover staat wel dat ik bijv geen eigen woonst heb en nooit zal hebben!
                          Ik leef vandaag en morgen ???
                          Maar dan erft de Johan mijne 5D Mark III .

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                            Sinds daarnet de trotse eigenaar geworden (onder voorbehoud) Zo zal ik vanaf volgende week ook nog maar 4/5de gaan werken
                            Proficiat met uw nieuw speeltje . En zo hebt ge ook meer tijd om ervan te genieten .

                            Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                            Maar dan erft de Johan mijne 5D Mark III .
                            HEY, EN IKKE DAN
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                              HEY, EN IKKE DAN
                              zijn auto's

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                                Proficiat met uw nieuw speeltje . En zo hebt ge ook meer tijd om ervan te genieten .



                                HEY, EN IKKE DAN
                                U kenk niet en de Johan wel.
                                Das het verschil .

                                En heu auto's???Kheb er maar ene zenne .

                                Comment

                                Working...
                                X