Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Voor zij die met vele vragen zitten betreffende de 5D mark III, hier kan u de 5Dmark III Instruction Manual inkijken, is wel in het Engels. [URL="http://www.canonrumors.com/files/eos5dmkiii-im-c-en.pdf"]

    Comment


    • Re: 5D mark III

      Klopt het nu dat de nieuwprijs van de Canon 5D Mark III ligt rond de 3200 euro en dat deze zowat vast ligt? Ik heb de prijzen bij verschillende winkels gezien, maar ik dacht dat deze nog gingen zakken naar +/- 2900...

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Ik heb hem afgelopen vrijdag in mijn handen gehad,en hij ligt veel beter dan zijn voorganger in de hand,zijn AF is (denk ik) vergelijkbaar als die van de 7D,de menustructuur is totaal vernieuwd en op de TV,AV,M knop staat er nu een vergrendeling zodat je die niet per ongeluk nog kan verzetten,2 foto's vergelijken op 1 lcd is in mijn ogen ook een + punt.

        Daarom gaat bij mij de voorganger in de verkoop en zal de mark III aangekocht worden.

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
          Klopt het nu dat de nieuwprijs van de Canon 5D Mark III ligt rond de 3200 euro en dat deze zowat vast ligt? Ik heb de prijzen bij verschillende winkels gezien, maar ik dacht dat deze nog gingen zakken naar +/- 2900...
          In de winkel waar ik vrijdag ben geweest was de adviesprijs van Canon 3599 euro ,MAAR bij levering zou deze winkel de laagste prijs die er op dat moment is in België op dat toestel hanteren. Ook zeide ze mij wel dat de prijs nog wel ging dalen.
          Ben benieuwd. Heb me op geen wachtlijst laten plaatsen omdat 1 de 5D Mark II de deur uit moet.

          De 5D mark III is vanaf april beschikbaar bij de pro dealers van Canon.

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Ik wacht nog wel even een jaartje
            De 5D II en de 7D doen het hier nog prima. Enige wat ik nog wel overweeg is de 24-70 II (dit afhankelijk van de reviews en als die beschikbaar is in de winkels (eigen test))

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door driesoger Bekijk bericht
              Klopt het nu dat de nieuwprijs van de Canon 5D Mark III ligt rond de 3200 euro en dat deze zowat vast ligt? Ik heb de prijzen bij verschillende winkels gezien, maar ik dacht dat deze nog gingen zakken naar +/- 2900...
              3200 ? waar heb je dat gezien ?

              Natuurlijk zal hij zakken naar 2900.. het is maar de vraag wanneer
              Hangt af van de verkoop, als deze tegenvalt zal hij sneller zakken in prijs maar denk dat ook dit model ook weer goed gaat verkopen samen met de D800.

              Voor mezelf weet ik het niet... ik denk in de toekomst misschien over te stappen naar micro 4/3 maar daar ben ik nog niet uit. Dus da's misschien één 5DMKIII minder al
              Reflex zal minder en minder verkocht worden, steeds meer en meer alternatieven en minder en minder redenen om voor reflex te gaan.
              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                3200 ? waar heb je dat gezien ?

                Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies
                Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
                Fuji : Fuji X10

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Bij foto nelissen in Mechelen is hun prijs via mail 3239 euro.

                  Bij foto Rubens,Digicamshop = 3299 euro.
                  De duurste winkel dat ik tot heden gehoord heb is 3599 euro.

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Ik zie nog altijd 3300 en geen 3200, had deze prijs van A & C trouwens al zelf vermeld in dit TC (haal daar zelf meestal mijn spullen)
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Ik verwijs dan naar de prijs van foto Nelissen... Dank aan Timothy trouwens!

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Als je in de manual van de 5DIII gaat lezen, op zoek naar verschillen, dan kan de AF sectie niet ontbreken natuurlijk.

                        Gek vind ik daar dat een 70-200 2.8 maar gebruik maakt van enkel het centrale dubbele cross Af punt (groep B) terwijl de vaste brandpuntslenzen alleen diegen zijn die de hele rij gebruikt (waarom de 35mm 1.4 bvb?).

                        Ook over de maximale F5.6 heb ik vragen... heb eens ergens gelezen dat voor het focussen er een verschil in nauwkeurigheid (en snelheid) optreed naareglang je op 2.8, 4, 5.6, 8 gaat richten. Maar waarom in godsnaam geen F8, zeker als er een meute aan AF punten ter ebschikking staat.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Yourt, er is maar 1 enkele 2.8-zoom waarvoor de uitbreiding is beperkt, en dat is waarschijnlijk omdat ze in de breedhoek zit. Alle andere 2.8-ten blijven gebruik maken van wat men bij de de 5d2 de verborgen focus assist points noemde. Ze zitten wel degelijk in groep A.
                          En waarom de 35mm 1.4 daar ook inzit? Wel, die heeft een flinterdun scherptevlak, waarvan de geringste afwijking anders zichtbaar zou zijn op de foto.
                          Trouwens op mijn 5d2 werkt de AF-punt gebiedsuitbreiding (C Fn II 7) voor het centrale punt ook met mijn 400mm 5.6,... waardoor ik een vogel kan focussen die tussen de takken zit, als ik die afzet.
                          De uitleg van Canon is dus nog even verwarrend als ooit.
                          Last edited by Poza; 19 maart 2012, 11:51.

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Vandaag de mark III besteld met grip.
                            Normaal als alles volgens plan verloopt is morgen de mark II de deur uit.

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Timothy000 Bekijk bericht
                              Normaal als alles volgens plan verloopt is morgen de mark II de deur uit.
                              En mogen we nu weten na je vraag hoeveel je nog zou kunnen vragen elders op het forum, hoeveel je nog voor je 5dmkII gekregen hebt?

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                En mogen we nu weten na je vraag hoeveel je nog zou kunnen vragen elders op het forum, hoeveel je nog voor je 5dmkII gekregen hebt?

                                mir
                                ben ik ook benieuwd naar, niet dat ik mijn 5D mkII de deur uit zou zwieren want de mkIII is gewoon niet verantwoord voor mij om aan te schaffen
                                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X