Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 7D

Hallo,

Heb net de 7D in huis gehaald dit weekend,moet nog veel lezen i.v.m; AF.
    Welke instellingen heb je genomen om voetballertjes te fotograferen.
    AF ,Spotmeting,deelmeting?
    gr.

Comment

Vanmiddag even de pier opgelopen om eens uitgebreid te testen, ik ben helaas nog niet echt onder de indruk. De foto's zien er nogal 'korrelig' uit terwijl ze op ISO 100 zijn genomen.

Ik heb hier wat (full size) voorbeelden (geschoten in RAW)

ISO 100 - 17mm - F/11 - 1/125sec

ISO 100 - 70mm - F/11 - 1/80sec

Ongetwijfeld doe ik iets fout...tips zijn welkom!!!
      Last edited by gerwinf; 2 november 2009, 17:47.
      Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

Comment

1/80 is nu niet direct een sluitertijd om bewegingsonscherpte (van jou en de meeuw - zijn pootjes zijn beter) uit te sluiten
        Als je in raw werkt krijg je die lichte ruis wel weg (alhoewel ik op de 50D in ISO 100, 200 en dikwijls ook 400 de beide ruisreducties op 0 laat staan)

Alvast bedankt, het komt wel goed
        Last edited by palombian; 2 november 2009, 17:31. Reden: bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patty1812 Bekijk bericht
          Een klein vraagje,hoor je ook meer het geluid van de sluiter die afgaat bij het nemen van foto's?
          Als je op dat knopje rechts boven drukt, kun je dat zelf vaststellen.......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            1/80 is nu niet direct een sluitertijd om bewegingsonscherpte (van jou en de meeuw - zijn pootjes zijn beter) uit te sluiten
            Als je in raw werkt krijg je die lichte ruis wel weg (alhoewel ik op de 50D in ISO 100, 200 en dikwijls ook 400 de beide ruisreducties op 0 laat staan)

Alvast bedankt, het komt wel goed
            Ze zijn op RAW (.CR2) geschoten. Ik heb daarnaast nog wat foto's gemaakt met mn oude body (de 400D) met dezelfde settings maar daar is op ISO 100 niet deze ruis te zien

Edit: ik heb ze geopend / omgezet in Adobe Lightroom 2.4. In DPP 3.7 ziet het er wel beter uit!
            Last edited by gerwinf; 2 november 2009, 18:55.
            Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerwinf Bekijk bericht
              Ze zijn op RAW (.CR2) geschoten. Ik heb daarnaast nog wat foto's gemaakt met mn oude body (de 400D) met dezelfde settings maar daar is op ISO 100 niet deze ruis te zien

Edit: ik heb ze geopend / omgezet in Adobe Lightroom 2.4. In DPP 3.7 ziet het er wel beter uit!
              Inderdaad je hebt een aangepaste RAW convertor nodig. Misschien is er ondertussen al een update beschikbaar voor Lightroom.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Welke is die met de 4/4 en welke de 3/8, ik neem aan dat de 7D beter is, maar ik kan uw uitleg niet volledig volgen, de 7D is toch ook sneller dan de 50D?
                Sorry bad statement i guess :-)

Mijn persoonlijke ervaring / en dit zijn geen "hard measured figures" maar eerder gevoelsmatig door eigen gebruik bij sportfotografie of fotografie waar je objecten moet volgen: (continuous focus mode dus)

50D : +/- 40 a 50% AF hitrate
                7D : +/- 70 a 80% AF hitrate
                1Dmk3 : 80% a 90% AF hitrate

en dat heeft naar mijn gevoel niks of weinig te maken met het aantal foto's per seconde de camera aankan maar eerder hoe snel en vooral accuraat/goed het AF-systeem van de body is.
                Waarmee ik een 50D niet wil afschrijven als een rommelcamera, zeker niet, want het is een zeer goed toestel, maar overall... werk eens een aantal dagen met een 7D en je voelt dat canon veel ontwikkeling/verbetering in die 7D heeft gestopt.
                (mocht ook wel... want tussen de 10D en de 50D is het op vlak van AF-speed niet echt drastisch aangepast vind ik)

... eigenlijk doodszonde dat ze het AF systeem van de 5Dmk2 niet twice as good hebben gemaakt versus de 5Dmk1 ... maar wellicht zal daar op dat moment geen tijd voor geweest zijn zeker?
                (alhoewel dat een flauw excuus is, want de 5D-freaks hebben jaren zitten zagen/wachten/... op de nieuwe opvolger, ... en er was wel tijd voor sensor cleaning, meer pixels en filmmodus te integreren, dus ik snap het niet zo goed)
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  Sorry bad statement i guess :-)

Mijn persoonlijke ervaring / en dit zijn geen "hard measured figures" maar eerder gevoelsmatig door eigen gebruik bij sportfotografie of fotografie waar je objecten moet volgen: (continuous focus mode dus)

en dat heeft naar mijn gevoel niks of weinig te maken met het aantal foto's per seconde de camera aankan maar eerder hoe snel en vooral accuraat/goed het AF-systeem van de body is.
                  Waarmee ik een 50D niet wil afschrijven als een rommelcamera, zeker niet, want het is een zeer goed toestel, maar overall... werk eens een aantal dagen met een 7D en je voelt dat canon veel ontwikkeling/verbetering in die 7D heeft gestopt.
                  (mocht ook wel... want tussen de 10D en de 50D is het op vlak van AF-speed niet echt drastisch aangepast vind ik)

... eigenlijk doodszonde dat ze het AF systeem van de 5Dmk2 niet twice as good hebben gemaakt versus de 5Dmk1 ... maar wellicht zal daar op dat moment geen tijd voor geweest zijn zeker?
                  (alhoewel dat een flauw excuus is, want de 5D-freaks hebben jaren zitten zagen/wachten/... op de nieuwe opvolger, ... en er was wel tijd voor sensor cleaning, meer pixels en filmmodus te integreren, dus ik snap het niet zo goed)
                  7D getest, OOF slechts 1 foto in 40 bursts. Stuk beter dan de 50D.

Comment

Ik ben een 5D gebruiker.

Zoals gezegd denk ik dat Canon geen enkel risico wou nemen na de AF problemen met de 1DIII en de 50D en de 450D.
                    En dat is perfect geslaagd. De AF van de 5DII met dat ene midden AF punt is 100 % nauwkeurig.

En eerlijk gezegd ben ik vrij tevreden over AF tracking van de 5DII (met alle 15 AF punten).
                    Heel wat beter dan de oude 5D. en beter dan dit heb ik eenvoudig nooit nodig.
                    Alleen had ik graag voor 2500 Euro meer dan 1 AF punt gehad.

De vergelijking met andere DSLR heb ik nog niet gemaakt.

Verder staan er op dpreview heel wat topics over AF problemen met de 7D.
                    Maar dat lijkt vooral een beperkt aantal 7D van mindere kwaliteit die door Canon kunnen hersteld worden.

Comment

Aha, dat is dan toch goed nieuws dat ze eens een (flinke) vooruitgang hebben geboekt op AF vlak in een croptoestel!
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Heeft er iemand al een 7D en een 5DmkII naast elkaar gezet. En dan vooral op hoge iso's (1600+).
                        --
                        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                          Heeft er iemand al een 7D en een 5DmkII naast elkaar gezet. En dan vooral op hoge iso's (1600+).
                          Ja, hier.

Comment

na weken geduld oefenen zou morgen dan eindelijk mijn 7D geleverd moeten worden

ik zal julle op de hoogte houden van mijn bevindingen en natuurlijk enkele fotootjes posten in de komende weken ...
                            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BladeRunner Bekijk bericht
                              Ja, hier.
                              tnx, das vrij duidelijk
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                                tnx, das vrij duidelijk
                                ... en toch... vind ik de resultaten uit die test bizar.
                                Ik heb zelf geen 5D mk2... maar wel een 1Ds mk3, en die is vrij gelijkaardig qua sensor en noise dacht ik.

Ik heb persoonlijk het gevoel dat mijn 7D minder noise vertoont bij low light fotografie op high ISO dan m'n 1Ds mk3.... maar echt side by side heb ik dat nog niet getest.
                                Imagination is more important than knowledge...
                                http://www.kiekje.be

Comment

Working...
                                X