Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    ...
    vb: De cam stond op video mode. Ik had dat nooit zelf gevonden om dat af te zetten.
    Dan stond de bovenste AF-zone aan, toch wel moeten zoeken omdat naar het middenste punt te krijgen...
    Dat blijken net twee "vernieuwingen" te zijn, tenminste volgens dpreview

video/camera: aparte knop (met start/stop) rechts van de zoeker.

AF-punt:
    In addition to the standard Canon options of automatically or manually selecting AF points, the 7D gains a series of extra modes to make the most of those 19 AF points. Which of the five options are available is determined via Custom Function III. 6
    Standard: waarschijnlijk via meest rechtse knopje en "main dial"? (zoals bij vroegere Canon-modellen).
    Last edited by LesC; 23 oktober 2009, 13:38.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Dat blijken net twee "vernieuwingen" te zijn, tenminste volgens dpreview

video/camera: aparte knop (met start/stop) rechts van de zoeker.

AF-punt:

Standard: waarschijnlijk via meest rechtse knopje en "main dial"? (zoals bij vroegere Canon-modellen).
      Neen, daar is nog een appart knopje voor naast de ontspanknop.

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Neen, daar is nog een appart knopje voor naast de ontspanknop.

grts
        Sieg
        Dank voor de toelichting. Zowel volgens mijn quote boven als volgens de volgende illustratie zijn er verschillende manieren (o.a. de "standard", zoals ik het op m'n 50D doe)

Ik neem aan dat die "aparte knop" waarnaar jij verwijst de M-Fn knop is? (daarvan hadden ze ten tijde van de 50D nog niet gehoord, blijkbaar )
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlainC Bekijk bericht
          Ben wel blij dat ik zolang heb gewacht, want ik wou echt weathersealing en het aansturen van je andere speedlites is voor mijzelf ook een groot pluspunt.
          Ik fotograveer meestal in slechte weersomstandigheden, vanwege die speciale sfeer. Met mijn 10D moest ik er altijd een plastiek overtrekken en nu hoop ik dat dat gesukkel gedaan is.
          Ik heb mijne 7D al eens gebruikt in regenweer en ik heb nergens last van. Het is natuurlijk geen 1D waar je mee de oorlog kunt intrekken. Maar voldoende om een storm door te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Dank voor de toelichting. Zowel volgens mijn quote boven als volgens de volgende illustratie zijn er verschillende manieren (o.a. de "standard", zoals ik het op m'n 50D doe)

Ik neem aan dat die "aparte knop" waarnaar jij verwijst de M-Fn knop is? (daarvan hadden ze ten tijde van de 50D nog niet gehoord, blijkbaar )
            Juust, da knopje bedoel ik, heel handig om te kunnen omschakelen naar zone AF en éénpunts AF, zonder in het menu te moeten gaan.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Maar goed met een handleiding zal dat wel snel lukken neem ik aan
              Ben alvast de handleiding aan het lezen

Is eigenlijk die van de 50D met extra bladzijden voor nieuwe functies en een nieuw hoofdstuk video

Voor de 10D gebruiker hier:

ISO 100-400 wordt aangeraden voor volle zon

Waar is de tijd dat een diafilm ISO 50 was en het maximum de Kodak Tri-X zwart-witnegatieffilm met ISO 400 met een korrel als erwtensoep

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ben alvast de handleiding aan het lezen

Is eigenlijk die van de 50D met extra bladzijden voor nieuwe functies en een nieuw hoofdstuk video

Voor de 10D gebruiker hier:

ISO 100-400 wordt aangeraden voor volle zon

Waar is de tijd dat een diafilm ISO 50 was en het maximum de Kodak Tri-X zwart-witnegatieffilm met ISO 400 met een korrel als erwtensoep
                Gewoon ISO 12800 kiezen om die goede oude tijd enigszins te doen herleven ......

Comment

Iemand al ervaring/tips ivm AF instellingen voor lopers/joggers ?

Ga het morgen eens uitvoerig testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Iemand al ervaring/tips ivm AF instellingen voor lopers/joggers ?

Ga het morgen eens uitvoerig testen.
                    dan zal jij het eerder aan ons kunnen vertellen zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      dan zal jij het eerder aan ons kunnen vertellen zeker ?

Hopelijk

Comment

Ik heb voetbal gefotografeerd.
                        Vooral als het kopballen waren, en al mijn fotos waren haarscherp, zat nergens een 'wazige' tussen.
                        Stelt meteen scherp en met 8fps haal je wel de beste moment uit 1 kopbal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Juurn Bekijk bericht
                          Ik heb voetbal gefotografeerd.
                          Vooral als het kopballen waren, en al mijn fotos waren haarscherp, zat nergens een 'wazige' tussen.
                          Stelt meteen scherp en met 8fps haal je wel de beste moment uit 1 kopbal.
                          Kunnen we er een paar van bewonderen ?b

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Kunnen we er een paar van bewonderen ?b
                            ik zou die ook wel eens willen zien
                            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                              ik zou die ook wel eens willen zien
                              +1

:d
                              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                              website: http://www.hung.be
                              facebook - Instagram

Comment

Ik zal vanavond na het werk een paar linkjes zetten hier (had het nog niet gezien sorry)

Comment

Working...
                                X