Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
    Hebben ze eigenlijk al ergens de 7D met een 1D mkIII vergeleken ?
    Waarom zou je een camera van 1349 EUR (7D) vergelijken met een camera van 2999 EUR (1D MKIII)? Er zullen natuurlijk grote verschillen zijn, logisch toch!
    Mvg, Jacky P.
    Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
    Mvg, Jacky P.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jap1951 Bekijk bericht
      Waarom zou je een camera van 1349 EUR (7D) vergelijken met een camera van 2999 EUR (1D MKIII)?
      Mvg, Jacky P.
      Waarom niet?

Comment

Geweldig antwoord, dat heb ik reeds meermaals van je gelezen. Ja, neen, daarom , maar een verantwoord antwoord, neen dat niet. Sorry kees, maar het moest er ff uit.
        Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
        Mvg, Jacky P.

Comment

Maar toch... waarom niet :-p

al is het maar om aan te tonen dat hij idd zijn meerprijs waard is
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Laat die kerel toch zeveren. Het sop is de kolen niet waard he

Ik heb het genoegen gehad in Italie mijn 7D tot het uiterste te testen.
            Hoge ISO's in kerken is alvast
            Verschillende type's van glas getest. De EF 50 1.4 komt als een winnaar uit de bus. Zeer scherpe en zuivere foto's. Deze heb ik vooral in kerken gebruikt.
            De EF-S 10-22 heb ik gebruikt in Firenze voor de Arno in landschap te maken. Maar dat viel tegen. Vanaf de ponte vegio (ofzo iets) een 10 milimetertje gemaakt. En de CA is niet om aan te zien. Correctie is nodig voor tot wel 5 pixels. Deze ga ik eens door DPP en ACR halen om de verschillen te zien.

De 24-70 F/2.8 is uiteindelijk het objectief dat op mijn camera is blijven zitten. Nu is deze noch wat teveel breedhoek voor sommige landschappen, maar dit los ik op door foto's te stitchen.

De videofunctie beb ik beperkt gebruikt. En eens je weet hoe het te gebruiken kan je er best mooie dingen mee doen. Alleen vraagt het veel van je PC om af te spelen.

Ook is de Live view zeer accuraat en zeer fijn, zeker na de laatste firmware. Deze heb ik gebruikt om een paddestoel en beeldje vanaf de grond bijna blindelings te fotograferen.

Ik heb net ook de review op dpreview.com gelezen een met deze info ben ik het alvast eens.

Comment

Je ervaringen bevestigen dat de 7D erg nauw luistert naar de lensresolutie

Wat de 10-22 betreft, er is (nog) geen betere UWA voor een crop

Als je hetzelfde beeld over meer pixels uitsmeert tel je meer pixels per fout, laat ons niet ongelukkig worden: is je uiteindelijke beeld slechter dan met je vorige camera ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Je ervaringen bevestigen dat de 7D erg nauw luistert naar de lensresolutie

Wat de 10-22 betreft, er is (nog) geen betere UWA voor een crop

Als je hetzelfde beeld over meer pixels uitsmeert tel je meer pixels per fout, laat ons niet ongelukkig worden: is je uiteindelijke beeld slechter dan met je vorige camera ?
                Of het slechter is, kan ik niet zeggen, ik heb dit beeld enkel met de 7D gemaakt. Voordien was ik op een 40D met deze UWA best tevreden. En inderdaad hoe meer pixels, hoe beter je de fouten opmerkt. Maar dergelijke dingen zijn met een goede Rawconverter best te reduceren. Wat ik dus nu eens kan uiitproberen He
                De jpeg vanuit de camera had in ieder geval deze opvallende fout.

En dit is na de correctie met LR (ACR 5.5)

Last edited by powerkiller; 10 november 2009, 09:40.

Comment

Mooi gecorrigeerd toch, probleem opgelost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Inderdaad, dus denk ik er sterk aan om de sprong naar FF te maken ipv de 7D te kopen als vervanger voor mijn huidige 40D budget is natuurlijk niet hetzelfde, maar toch ...

Mark
                    Ik kon dit niet onmiddelijk geloven dus zelf even getest met Canon DPP en met de 5DII en 7D RAW fotos van imaging resource.
                    Ik kan alleen bevestigen wat in de vorige test staat.
                    Ik vergelijk 5DII RAW op ISO 200 and ISO 1600 met 7D RAW op ISO 100 en ISO 800.

Als de scherpte instelling van de 5DII op 3 staat moet ik dezelfde scherpte instelling voor de 7D op 6 zetten.
                    Daarna nog wat helderheid en contrast aanpassen en ik krijg een gelijke foto... Of toch bijna een gelijke foto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                      Of het slechter is, kan ik niet zeggen, ik heb dit beeld enkel met de 7D gemaakt. Voordien was ik op een 40D met deze UWA best tevreden. En inderdaad hoe meer pixels, hoe beter je de fouten opmerkt. Maar dergelijke dingen zijn met een goede Rawconverter best te reduceren. Wat ik dus nu eens kan uiitproberen He
                      De jpeg vanuit de camera had in ieder geval deze opvallende fout.

En dit is na de correctie met LR (ACR 5.5)

Mooi opgelost Was daar nu veel werk aan?
                      Lost de D300 zoveel CA op? Die cams doen dit automatisch he.

Mvg

Mvg
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                        Mooi opgelost Was daar nu veel werk aan?
                        Lost de D300 zoveel CA op? Die cams doen dit automatisch he.

Mvg

Mvg
                        Je bedoeld toch 7D he. CA correctie gebeurd denk ik niet automatich in de camera als je jpeg maakt, Of heb ik het mis.

In lightroom is dit niet veel werk, juist een schuivertje herzetten. Nadien een preset maken om dit bij alle foto's automatisch te laten uitvoeren.

Comment

Bedoel toch de nikon serie, die lossen dit automatisch op zodat je zelfs in jpg geen last meer hebt van CA, zoals D300 d3 d700 enz...
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

7D + 15-85mm IS USM vandaag gekocht. Super ding!

leve de technologie!
                            Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                              7D + 15-85mm IS USM vandaag gekocht. Super ding!

leve de technologie!
                              veel plezier ermee, 'k heb hem ook sinds vorige week and love it !!
                              Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Zou die tegen volgend voorjaar veel goedkoper worden ? Misschien iemand die hem al 2de hands wegwilt doen ? Ik heb geen zin om nieuw te betalen maar heb hem nu ook nog niet nodig

Damn speedlite transmitter !
                                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
                                X