Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
    ... en toch... vind ik de resultaten uit die test bizar.
    Ik heb zelf geen 5D mk2... maar wel een 1Ds mk3, en die is vrij gelijkaardig qua sensor en noise dacht ik.

Ik heb persoonlijk het gevoel dat mijn 7D minder noise vertoont bij low light fotografie op high ISO dan m'n 1Ds mk3.... maar echt side by side heb ik dat nog niet getest.
    5DII en 7D zijn digic 4. 1Ds mk3 is digic 3.
    Met jpg is extra ruis reductie het belangrijkste verschil.
    Verder heeft volgens Canon de 7D meer optimale micro lenzen en heeft de 5DII een ander type kleur filter dan de 1DsIII.

Maar in RAW kan er bijna geen verschil zijn tussen de 1DsIII en de 5DII.

Comment

Firmware voor het ghosting probleem is nu dus vrijgegeven door Canon.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Hoi,
        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
        Heeft er iemand al een 7D en een 5DmkII naast elkaar gezet. En dan vooral op hoge iso's (1600+).
        Ja en ook hier:

Het is wel in het Duits...
        Een vergelijk van de 7D met de 50D, 5D mkII en 1D mkIII...!
        Ik zag 't zojuist pas, maar is al van de 28e.
        En vanaf eind volgende week in het duitse blad Colorfoto.
        (een test tussen verschillende Cropcams en Fullframers)

Have leesfun.
        groet
        Adrie

Comment

• Canon 7D ontvangen - testfoto online

yes !
          ik heb hem sinds vanavond, gelijk firmware update naar 1.1.0 gedaan

eerste testfoto hier op het forum te vinden

eerste indruk: veel detail in de foto's en scherpte is er alleszins !
          Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Review op dpreview : KLIK

Daar komt hij zéér goed uit ...

Comment

Inderdaad volgens DPreview is het verschil tussen D300s en 7D enkel nog een personal taste.

Hier een review met goede vergelijkingen tussen 50D, 7D en 5DII.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

vandaag voor het eerst mijn eos 7d kunnen uittesten en ik ben ZEER tevreden:

zie hier
                Last edited by MichelP; 7 november 2009, 17:50.

Comment

Heb hem sinds gisteren aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden mee.
                  Geweldig toestel.

Comment

Pin. dat ziet er goed uit
                    ik overweeg ook om er een te kopen .maar ik ben er nog niet uit 7d of5d//

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bekijk bericht
                      Pin. dat ziet er goed uit
                      ik overweeg ook om er een te kopen .maar ik ben er nog niet uit 7d of5d//
                      als je voor sportfotografie gaat, dan moet je natuurlijk niet twijfelen => 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                        als je voor sportfotografie gaat, dan moet je natuurlijk niet twijfelen => 7D
                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        Hier een review met goede vergelijkingen tussen 50D, 7D en 5DII.
                        http://rolandlim.wordpress.com/2009/...eos-7d-review/
                        Als je de foto's van de 5dII met die van de 7D vergelijkt moet ik toch toegeven dat die van de 5dII een stuk scherper zijn ... dus twijfel ik ook nog altijd om mijn 40D door een 7d of een 5dII te vervangen.

Volgens mij voor langs het circuit zal de 5dII misschien niet echt ideaal zijn, maar voor de pitlane of photo shoots met auto's zal de 5dII (denk ik ) beter zijn dan de 7d ??

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Als je de foto's van de 5dII met die van de 7D vergelijkt moet ik toch toegeven dat die van de 5dII een stuk scherper zijn ... dus twijfel ik ook nog altijd om mijn 40D door een 7d of een 5dII te vervangen.

Volgens mij voor langs het circuit zal de 5dII misschien niet echt ideaal zijn, maar voor de pitlane of photo shoots met auto's zal de 5dII (denk ik ) beter zijn dan de 7d ??

Mark
                          met sportfotografie bedoel ik dus snel bewegende voorwerpen/personen

de pitlane of een foto van een (stilstaande) sportauto vallen mijns inziens totaal niet onder "sportfotografie"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlainC Bekijk bericht
                            Wel, eindelijk heb ook ik de knoop doorgehakt en heb hem sinds gisteren.
                            Ben wel blij dat ik zolang heb gewacht, want ik wou echt weathersealing en het aansturen van je andere speedlites is voor mijzelf ook een groot pluspunt.
                            Ik fotograveer meestal in slechte weersomstandigheden, vanwege die speciale sfeer. Met mijn 10D moest ik er altijd een plastiek overtrekken en nu hoop ik dat dat gesukkel gedaan is.

Ik kom dus van een 10D en wat een verademing!!! De menu's zijn heel intuïtief. Als je een beetje weet wat je aan het doen bent, is de handleiding niet echt een must, maar toch handig voor sommige punten.

De 10D is NU een héél goed instapmodel in de reflex wereld, maar wat een verschil! Tegen dat mijn 10D is opgestart heb ik met de 7D al 10 foto's gemaakt, bij manier van spreken natuurlijk.

Voor mij is dit een wereld van verschil en de kwaliteit van de foto's zijn echt super tov de 10D. Nu hoor ik velen zeggen, zelfde gLas, zelfde kwaliteit, enkel wat minder pixels, maar ik heb het dan vooral over de hogere ISO waarden.
                            Op de 7D is ISO 400 geen enkel probleem, maar op de 10D is dit bijna niet bruikbaar.
                            Dit klinkt goed! Ik ben wel gek op mijn 10D, maar zijn snelheid (lees traagheid) breekt me soms op. Ook foto's met een ISO van 400 zijn niet meer om aan te zien.
                            Verdorie....ik heb in december centjes om een nieuwe camera aan te schaffen en had mij eigenlijk gefocussed op een 40D. Maar als ik dit zo lees....pffff.
                            Is het verschil in AF tussen de 40D en de 7D zo groot?
                            Help?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Dit klinkt goed! Ik ben wel gek op mijn 10D, maar zijn snelheid (lees traagheid) breekt me soms op. Ook foto's met een ISO van 400 zijn niet meer om aan te zien.
                              Verdorie....ik heb in december centjes om een nieuwe camera aan te schaffen en had mij eigenlijk gefocussed op een 40D. Maar als ik dit zo lees....pffff.
                              Is het verschil in AF tussen de 40D en de 7D zo groot?
                              Help?
                              Monica, als ik jou was zou ik effe door de zure appel bijten en wat meer centjes uitgeven aan een 7D

de meerprijs biedt zoveel meer:

- meer instellingen op gebied van AF
                              - meer kunnen croppen door de 18MP
                              - full HD Video (tsja sommigen vinden dit irrelevant)
                              - meer fps

Comment

Ik bedoel dit niet arrogant, want ik ben geen rijke tante Maar het bedrag is voor mij hier niet zo belangrijk, wel kwaliteit en werkbaarheid. Ik koop nooit een nieuwe camera, dus ik doe het liever goed.
                                Nu vind ik de 10D heel prettig in de hand liggen, is de 7D daarmee te vergelijken?
                                Ik ga maar eens naar de winkel, even voelen

Comment

Working...
                                X