Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegel 5D camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spiegel 5D camera

Onderwerp : loskomende spiegel bij de (oude) 5D van Canon.

Op diverse plaatsen op het internet lees ik (wetende natuurlijk dat informatie via Internet, altijd met een dikke korrel zout moet worden genomen) dat de oude 5D camera van Canon een probleem heeft met de spiegel... die zou (?) namelijk loskomen of niet meer echt vast zitten, zover ik verneem zou Canon dit euvel kosteloos herstellen...(?)

Dit doet bij de vraag opkomen, hoe merk ik dat de spiegel van mijn Canon 5D nog exact op zijn plaats zit...? Zie je dit, hoor je dit...? Ik heb niet de intensie om zelf gaan te prutsen aan mijn camera, dat zou meer fout zijn dan goed,maar wellicht zijn er hier op het forum "experten" die één en ander technisch kunnen toelichten en eventuele symptonen van een loszittende spiegel kunnen omschrijven.

bedankt voor een reactie

Fotografie LAMP
    blogspot :/lampfotografie.blogspot.com/

Re: Spiegel 5D camera

Hey, als je 5d deze verstevigingen aan de zijkanten van de spiegel heeft is 't goed en zal ie niet loskomen->
    Indien niet, dan is er geen manier om vast te stellen dat de spiegel los gaat komen... als het zover is (dikke "als" hier uiteraard) zal je het wel heel erg duidelijk merken omdat je opeens niet meer door je viewfinder kan kijken, en je spiegel gewoon uit je camera zal vallen als je je lens er af neemt ... Er zijn dus geen symptomen ofzo, het ding kan er gewoon opeens uitvallen als de lijm te fel opgedroogd is: happened to me. Kijk, hier gebeurde dat dus net; je ziet nog net het gezicht van een kameraad die zegt "dude, uw camera maakt zo'n raar geluid opeens"? Lol. Daarna werd alles dus heel erg zwart...

Als je je camera opstuurt naar Techrepair lijmen ze hem dus opnieuw en bevestigen ze die beugeltjes aan de zijkanten, en ja, dat is gratis- je bent je camera natuurlijk wel een weekje of drie kwijt. Over mijn ervaringen daaromtrent heb ik nog wel es iets gepost maar dat is een volledig ander verhaal, en had te maken met wijlen Etbass.. Techrepair handelt zijn zaakjes een pak betrouwbaarder af heb ik de indruk.

Dus, zolang je nog beeld krijgt door je viewfinder zit ie nog goed. Maar ik zou 'm voor alle veiligheid ende peace of mind toch maar gewoon even opsturen: p

Comment

Staande pede mijn 5D gecontroleerd en die heeft die verstevigingen aan de zijkanten.
      Mijn spiegel maakt een heerlijk geluid bij het klappen.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ief.mathias Bekijk bericht
        Hey, als je 5d deze verstevigingen aan de zijkanten van de spiegel heeft is 't goed en zal ie niet loskomen->
        Indien niet, dan is er geen manier om vast te stellen dat de spiegel los gaat komen... als het zover is (dikke "als" hier uiteraard) zal je het wel heel erg duidelijk merken omdat je opeens niet meer door je viewfinder kan kijken, en je spiegel gewoon uit je camera zal vallen als je je lens er af neemt ... Er zijn dus geen symptomen ofzo, het ding kan er gewoon opeens uitvallen als de lijm te fel opgedroogd is: happened to me. Kijk, hier gebeurde dat dus net; je ziet nog net het gezicht van een kameraad die zegt "dude, uw camera maakt zo'n raar geluid opeens"? Lol. Daarna werd alles dus heel erg zwart...

Als je je camera opstuurt naar Techrepair lijmen ze hem dus opnieuw en bevestigen ze die beugeltjes aan de zijkanten, en ja, dat is gratis- je bent je camera natuurlijk wel een weekje of drie kwijt. Over mijn ervaringen daaromtrent heb ik nog wel es iets gepost maar dat is een volledig ander verhaal, en had te maken met wijlen Etbass.. Techrepair handelt zijn zaakjes een pak betrouwbaarder af heb ik de indruk.

Dus, zolang je nog beeld krijgt door je viewfinder zit ie nog goed. Maar ik zou 'm voor alle veiligheid ende peace of mind toch maar gewoon even opsturen: p

Bedankt voor de reactie
        Ik heb niet direct een probleem met mijn 5D, maar ik wou toch weten hoe de zaak in elkaar steekt...

thanks
        Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

L.A.M.P

Comment

Ik neem aan dat de spiegelbevestiging
          op beide kanten vastgeplaatst is, dus zowel links als rechts
          of is dit niet zo?

Comment

Als de spiegel loskomt, valt dit zowiezo onder garantie... ook al is je garantie verlopen. Canon heeft indertijd een bericht gepost dat ze dit kosteloos zou vervangen (vr de 5d)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LAMP Bekijk bericht
              Ik neem aan dat de spiegelbevestiging
              op beide kanten vastgeplaatst is, dus zowel links als rechts
              of is dit niet zo?
              Yep, beide kanten zijn vastgeplaatst op mijn exemplaar toch.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ief.mathias Bekijk bericht
                Ik begrijp dat plaatje eigenlijk niet helemaal. Die plastieken randjes zitten dus niet bij alle 5D exemplaren erop? Hoe ziet/ zag de zijkant van de spiegel er normaal dan uit? (mijn exemplaar lijkt precies zoals op dat plaatje)
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Ik begrijp dat plaatje eigenlijk niet helemaal. Die plastieken randjes zitten dus niet bij alle 5D exemplaren erop? Hoe ziet/ zag de zijkant van de spiegel er normaal dan uit? (mijn exemplaar lijkt precies zoals op dat plaatje)
                  Oef, de spiegel van mijn 5D ziet er ook zo uit .
                  Ik heb hem wel pas van maart 2008.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Ook even gekeken en jep de mijne heeft ook de verstevigde spiegelmontering
                    Bekend probleem indeed, wist niet dat er een verbeterde versie van bestond en dus ook niet waaraan je die kon herkennen ... altijd toffe info te vinden op een forum

... de mijne heeft ook de verbeterde LCD en verbeterde backlight

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Mag ik vragen wat het serienummer is van jouw exemplaar?

Ik heb de mijne namelijk tweedehands gekocht (in nieuwstaat) maar ben wel nieuwsgierig hoe oud die van mij ongeveer is. Mijn exemplaar heeft serienummer 2231XXXXXX.

Ik zou bijvoorbeeld ook niet weten of die van mij 'de verbeterde LCD' heeft. Ik ken alleen het LCD schermpje van míjn 5D exemplaar en weet daarvan dat die niet zo goed is als die van mijn 40D.....

Comment

Mag ik vragen wat het serienummer is van jouw exemplaar?

Ik heb de mijne namelijk tweedehands gekocht (in nieuwstaat) maar ben wel nieuwsgierig hoe oud die van mij ongeveer is. Mijn exemplaar heeft serienummer 2231XXXXXX.
                        Mijne was ook 2de hands, maar toen slechts enkele maanden oud volgens de verkoper.
                        Serienr is 2831205XXX.
                        David Leemans

Comment

Die van mij was er vorig maand (na 2 jaar) uitgevlogen helaas.
                          Inmiddles terug en voorzien van de klemmetjes, maar sindsdien maakt dat ding wel een trillend geluid bij het klappen van de spiegel.
                          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Als ik naar dit plaatje hierboven kijk dan kan ik nu eigenlijk nog steeds niet beoordelen of mijn spiegel nu 'verbeterd' is of niet...

Hieronder zie je de spiegel van mijn 5D exemplaar. Kan iemand mij nu vertellen of de spiegel een 'verbeterde versie' is of moet ik toch nog rekening ermee houden dat die van mij wel eens los zou kunnen raken

Comment

Als ik naar dit plaatje hierboven kijk dan kan ik nu eigenlijk nog steeds niet beoordelen of mijn spiegel nu 'verbeterd' is of niet...

Hieronder zie je de spiegel van mijn 5D exemplaar. Kan iemand mij nu vertellen of de spiegel een 'verbeterde versie' is of moet ik toch nog rekening ermee houden dat die van mij wel eens los zou kunnen raken
                              Die van mij ziet er toch hetzelfde uit .
                              David Leemans

Comment

Working...
                              X