Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 7D

Op de 7D is ISO 400 geen enkel probleem, maar op de 10D is dit bijna niet bruikbaar
    Op de 40D en 50D is dat ook geen enkel probleem hoor, dit is de courante instelling

Aan de testen te zien wordt de 7D pas beter vanaf 800-1600

Ik verwacht van de 7D vooral betere AF bij bewegende onderwerpen (en hierover is blijkbaar geen twijfel)

Er wordt meermaals op gewezen dat de ong 10% hogere resolutie van de 7D enkel kan bereikt worden met goede primes een stop toegedraaid, met de meeste lenzen reken ik tot ISO 400-800 hooguit op hetzelfde resultaat dan de 50D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
      met sportfotografie bedoel ik dus snel bewegende voorwerpen/personen

de pitlane of een foto van een (stilstaande) sportauto vallen mijns inziens totaal niet onder "sportfotografie"
      Dat zeg ik toch net in mijn post voor de actie shots zal een 7D ideaal zijn, maar er is wel meer te doen als je naar het circuit gaat, dus blijf ik bij mijn idee dat een 5dII ideaal zou zijn voor de pitlane en paddock shots terwijl een 7d als tweede body dan rond het circuit gebruikt kan worden ... alleen jammer dat ik dan 3000 Euro kwijt ben in totaal (zonder de grips en 2 extra batterijen, dus kom je tegen de 3500 Euro uit )

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Er wordt meermaals op gewezen dat de ong 10% hogere resolutie van de 7D enkel kan bereikt worden met goede primes een stop toegedraaid, met de meeste lenzen reken ik tot ISO 400-800 hooguit op hetzelfde resultaat dan de 50D
        Ik gebruik mijn 40D regelmatig op iso400 en iso800 voor overdekte events, en dat is geen enkel probleem als je voor de rest een correcte belichting gebruikt.

Ik denk dat de 7d vooral een sprong vooruit is ivm de AF, als ik de eerste tests lees zou de nieuwe 7d een stuk beter AF tracking doen dan de x0D, daarom zou ik overwegen om een 40D door de 7d te vervangen, niet enkel voor de extra resolutie ... hou ook rekening met het feit dat 18Mpx files een stuk zwaarder zijn om te verwerken op je computer ... zit nu al met 5Tb aan schijfruimte

IK wacht nog een beetje tot de prijs van de 7d verder zakt om dan te beslissen of ik eerst een 5dII koop of toch voor de 7d ga

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Inderdaad volgens DPreview is het verschil tussen D300s en 7D enkel nog een personal taste.

Hier een review met goede vergelijkingen tussen 50D, 7D en 5DII.
          http://rolandlim.wordpress.com/2009/...eos-7d-review/
          holycrap !! de 7D wordt gewoon weggeblazen door de 5DmkII

[mod]effe de foto achter een linkje geplaatst vermits deze niet van jou is (veronderstel ik toch)[/mod]

wel te vermelden dat de foto's van de 5DmkII gedownsized zijn.
          Last edited by LamboCars; 8 november 2009, 20:09.
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
            Inderdaad, dus denk ik er sterk aan om de sprong naar FF te maken ipv de 7D te kopen als vervanger voor mijn huidige 40D budget is natuurlijk niet hetzelfde, maar toch ...

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht

[mod]effe de foto achter een linkje geplaatst vermits deze niet van jou is (veronderstel ik toch)[/mod]

wel te vermelden dat de foto's van de 5DmkII gedownsized zijn.
              Eigenlijk verandert er niets hé.
              Vroeger had je de 5D en de 40D, en nu de 5Dii en 7D.
              Je leest zelfs af en toe dat mensen hun 1Diii wegdoen voor een 5Dii.
              Maar goed, dat hangt uiteraard af van wat jouw belangrijkste type van fotografie is.

Zo'n 5D is een goede camera voor portretten, huwelijk, landschappen.
              Als je sport wenst, dan is 7D of uiteraard 1D een betere keuze.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Sportfotografie bestond al voordat er sprake was van autofocus en de 3,5 bps van mijn autowinder.

Comment

wat een gezever allemaal hier...alsof je de pretentie hebben kan beperkt te zijn
                  met je kunde door hoogstaande technologie zoals 7D of 5D mark 2...t gaat nog altijd
                  om de fotograaf zelf en vooral om de lenzen die je gebruikt he...
                  Ik maak met mn compactcamerake fotos die beter zijn dan velen fotos gemaakt op de 5Dmark2! wat zeg je daar van...heb ik al tal van prof. fotografen mee liggen gehad...ja echt professionele...niet semi...nee mensen die aan de top staan en veel veel centen met fotografie verdienen...ach ach...ik ga me die 7D halen en no way dat je 2 fotos naast elkaar kan zetten om te vergelijken...elke foto is uniek...
                  Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                    Ik maak met mn compactcamerake fotos die beter zijn dan velen fotos gemaakt op de 5Dmark2! wat zeg je daar van...
                    Dat je op minder dan 2 maanden reeds veel noten op uwe zang gekregen hebt. Post eerst eens wat foto's en dan praten we verder

Oorspronkelijk geplaatst door starfield
                    Veel vragen van een leek in de technologie der foto's
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Ben ook wel eens benieuwd naar je fotos met je compactje..

Comment

wat een gezever allemaal hier...alsof je de pretentie hebben kan beperkt te zijn
                        met je kunde door hoogstaande technologie zoals 7D of 5D mark 2...t gaat nog altijd
                        Ik maak met mn compactcamerake fotos die beter zijn dan velen fotos gemaakt op de 5Dmark2! wat zeg je daar van...heb ik al tal van prof. fotografen mee liggen gehad...ja echt professionele...niet semi...nee mensen die aan de top staan en veel veel centen met fotografie verdienen...ach ach...ik ga me die 7D halen en no way dat je 2 fotos naast elkaar kan zetten om te vergelijken...elke foto is uniek...
                        Ik denk toch dat dit hier regelmatig wordt aangehaald. als je alleen op zonnige dagen buiten foto's trekt dan heb je met een compact vaak voldoende. Zeker als je doe foto's alleen op 10x15 afdrukt of voor het web gebruikt. Ik zeg vaak, want als je een foto met mooie DOF wilt, dan zal je toch een DSLR moeten gebruiken.

Je kan een macro foto maken met een compact, maar niet eentje zoals hier meestal in het macro forum onderdeel verschijnt.
                        Je kan een portret maken, maar niet zo mooi als de gemiddelde foto hier bij mensen en modellen.
                        Een concert kan je vergeten, en de meeste sporten ook.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Wat een grootpraat kerel
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

natuurlijk kun je met een compact ook geweldige foto´s maken, en niet altijd maakt het materiaal het verschil.. Er zijn echter wel disciplines in fotografie, die je met een compact niet zult kunnen doen..Je hebt net al aangehaald dat de lenzen ook veel uitmaken, wel, de lens van een compact zal in vele gevallen geen enkele partij kunnen bieden tov bv een fullframe camera met een topkwaliteitslens erop..

als je met een compact de beroepsfotografen omver zou kunnen schieten, met hun duurdere materiaal, dan zouden juist de beroepsfotografen als eersten massaal overschakelen op compact-camera's..

begrijp me goed, er is niks mis met een compact-camera, ik gebruik er zelf ook eentje naast mijn spiegelreflexen, maar voor sommige dingen heb ik toch echt 'zwaarder' materiaal nodig ..

ik zie me nog niet meteen gaan 'pannen' met een compact, om maar es een klein voorbeeld te noemen..

ik heb ze een tijdje terug wel bezig gezien, met diverse compact-camera's in het zwin, tijdens de voedertijd van de ooievaars..ik stond er samen met nog iemand, allebei met een 70-200 en geloof mij nu maar, dat die luitjes met hun compacts, die lekker gingen 'meetrekken' met de over en weer vliegende ooievaars, niet met dezelfde platen terugkwamen dan wij...

groetjes, Alex!

Comment

Ik vraag me vooral af waarom iemand die zo enorm content is van zijn compactje dit topic leest en erop reageert
                              Wij willen foto's zien!

Ik vind trouwens de 100% crops op dpr beter dan ik had verwacht voor zo veel MP op een aps-c camera!
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Hebben ze eigenlijk al ergens de 7D met een 1D mkIII vergeleken ?

Comment

Working...
                                X