Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
    Zou die tegen volgend voorjaar veel goedkoper worden ? Misschien iemand die hem al 2de hands wegwilt doen ? Ik heb geen zin om nieuw te betalen maar heb hem nu ook nog niet nodig

Damn speedlite transmitter !
    Prijs is verlaagd van 1800 Euro naar 1300 Euro in enkele weken tijd.
    Moet het nog goedkoper.

Ik weet zeker dat je een 7D kan kopen voor 800 euro... in 2012, zodra er een 7DII is.

Canon DSLR van de xD reeks worden tot nu na 2,5 tot 3 jaar vervangen door de opvolger.

Comment

Ik heb alleen altijd begrepen dat de 7D in principe niet in de xD reeks valt, al doet de naam anders vermoeden?
      Last edited by Photokid; 13 november 2009, 10:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photokid Bekijk bericht
        Ik heb alleen altijd begrepen dat de 7D in principe niet in de xD reeks valt, al doet de naam anders vermoeden?
        Dat is toch de definitie van de xD reeks ?
        Alles met 1D, 2D, 3D, 4D, 5D...tot en met 9D

De 1Ds en 1D reeks is nooit vervangen voor 2,5 jaar.
        En de oude 5D is na 3 jaar vervangen maar blijft vandaag nog altijd de referentie.

Dat betekent niet dat dit in de toekomst niet kan wijzigen maar ik verwacht dit niet.

De DSLR markt is nu ongeveer verzadigd.
        En de 7D is zo volledig en biedt zoveel mogelijkheden dat deze 7D toch 3 jaar mee moet kunnen (op APS gebied).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photokid Bekijk bericht
          Mijn vermoeden is, omdat de 7D met twee processoren is opgebouwd, en toch wel wat meer power aan boord heeft dan een 50D, dat hij daarom het cijfer 7 mee kreeg.
          Ook omdat het een nieuw ontwerp is, kan de oorzaak zijn van deze naam.

Zo gaan we enerzijds de full-frame camera hebben in een pro en semi pro segment (1D, en 5D)

En anderzijds de non full frame serie. De Instap, semi-pro en pro - reeks (xxxD, xxD en xD)

En volgende stap kan zijn een 60D met een digic5 processor en een 7Dmrk2 met twee digic5 CPU's.

Maar dat is maar een gedacht he. Vooraleer we de toer opgaan over gisingen enzo.

Het kan eigenlijk nog alle kanten op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

Ik weet zeker dat je een 7D kan kopen voor 800 euro... in 2012, zodra er een 7DII is.
            Dat zal dan de 9D worden....., daarna zit men met een probleem.

Comment

Vandaag cameranet gelezen over de test van de Canon Eos 7D

Over ruis:

Deze canon 18mp APS-C formaat sensor laat tot ISO1600 iets meer ruis zien dan bij Canon gebruikelijk is, en is vanaf ISO3200 zichtbaar. Ruisreductie aan helpt flink maar bekoop je met iets mindere scherpte. De allerhoogste ISO-waarden zijn alleen in de praktijk bruikbaar als je korrel voor lief neemt.

Dus boven ISO3200 niet gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ALEKS1 Bekijk bericht
                Vandaag cameranet gelezen over de test van de Canon Eos 7D

Over ruis:

Deze canon 18mp APS-C formaat sensor laat tot ISO1600 iets meer ruis zien dan bij Canon gebruikelijk is, en is vanaf ISO3200 zichtbaar. Ruisreductie aan helpt flink maar bekoop je met iets mindere scherpte. De allerhoogste ISO-waarden zijn alleen in de praktijk bruikbaar als je korrel voor lief neemt.

Dus boven ISO3200 niet gaan.

Wat een slechte review dan.
                Hier een gebruiker die op ISO6400 werkt.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Lost de D300 zoveel CA op? Die cams doen dit automatisch he.
                  Ja, volledig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    Wat een slechte review dan.
                    Hier een gebruiker die op ISO6400 werkt.
                    http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=33801856
                    Als je DDP gebruikt, dan is de beeldkwaliteit op hoge iso beter dan als je dit met Lightroom doet, Dan kan je zelfs hoger dan 6400 gaan mits extra ruisreductie van noiseninja. LR en acr werken nog met een betaprofiel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Is het verschil in AF tussen de 40D en de 7D zo groot?
                      Dit zijn lastige vragen om een goed antwoord op te vinden. Als je op het internet gaat zoeken kom je zo veel verhalen tegen.

Een collega van mij heeft een 40D. Ik heb zelf een 7D. Mijn collega is al een tijdje aan het mopperen over de scherpte en het overbelichten van zijn toestel, dus we zijn samen aan het schieten geweest. Hij heeft een 70-200 f/2.8 L IS tot zijn beschikking, dus die hebben we samen gebruikt.

We konden het natuurlijk niet laten om de snelheid van beide toestellen te vergelijken. We zijn langs een autoweg gaan staan, en hebben gefocust op het voorste nummerbord van auto's die met zo'n 80 kilometer per uur op ons afkwamen. One point focus, AI Servo. Op beide toestellen. Hij had ongeveer 70% van z'n foto's scherp, ik 100% (ik heb letterlijk 15 seconden met mijn onderkaak op navelhoogte gestaan). Let wel, hij met zo'n 4 foto's per seconde, ik met zo'n 8 foto's per seconde. Hij een burst van zo'n 12 foto's (jpeg), ik met een burst van zo'n 24 foto's (raw).

Dit is slechts míjn ervaring, met díe specifieke lens (f/2.8 doet het héél goed op een 7d), in díe specifieke omstandigheden. Maar volgens mij mag je er wel vanuit gaan dat de nieuwe ontwikkelingen in de 7D ervoor gezorgd hebben dat de focuscapaciteiten behoorlijk zijn verbeterd ten opzichte van die van de 40D (voor zover die slecht genoemd mogen worden).

Overigens had mijn collega zijn camera op auto-ISO staan, en zijn 40D verkoos geregeld 1.600 ISO te gebruiken. Dat verklaarde voor het grootste gedeelte zijn overbelichte foto's. Ik kon wel scherpe foto's met zijn 40D schieten, en het bleek dat hij z'n sluiterknop nogal hard indrukte. Ook dat was toen opgelost! Met z'n 40D was niets mis...

Jacobus
                      Last edited by DaiKatana; 28 november 2009, 12:18. Reden: treurige spelling
                      Zenfolio

Comment

Working...
                      X