Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

Canon aub, kom eens met ne schonen 1DmkIIIn en 5DmkII uit, en vergeet er geen VGA scherm op te zetten hé, want anders ben ik binnen een paar maand echt wel naar Nikon
    Misschien rekenen ze bij canon daar wel op, je stapt over verkoopt je ganse glaswinkel en zij komen met een nieuw en beter toestel. Oeps je moet terug en ze verkopen weer eens een hoop lenzen want die zijn ondertussen verkocht.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Pff, ik daag iedere fotograaf van mijn niveau (waarbij ik dus in het midden laat of dat nu goed of slecht is) uit om met een 1D-serie een betere foto te maken dan ik met mijn 350D. Het toestel doet er minder toe dan je denkt.
      Gaan we het over extreme omstandigheden hebben met weinig licht of waarbij je snel van instellingen moet wisselen, dan ligt het anders. Maar voor minder dan extreme omstandigheden maak je als goeie fotograaf met gelijk welk toestel goeie foto's. De lenzen maken wel een verschil, maar de body veel minder. Als je toplenzen en toptoestellen combineert, is 't weer wat anders.
      Ik heb onlangs foto's genomen en 2 body's door mekaar gebruikt een 400D met daarop een 70-200 2.8 IS en een 5D met daarop een 24-70 2.8.
      Nadien even de lenzen gewisseld en ik kan je verzekeren, ik kan makkelijk op het zicht zeggen welke foto met welk toestel genomen is. Ik ga zeker niet zeggen dat de lagere reeksen slechte toestellen zijn, maar gaan zeggen dat je geen verschil ziet is er toch wel over.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Ik heb onlangs foto's genomen en 2 body's door mekaar gebruikt een 400D met daarop een 70-200 2.8 IS en een 5D met daarop een 24-70 2.8.
        Nadien even de lenzen gewisseld en ik kan je verzekeren, ik kan makkelijk op het zicht zeggen welke foto met welk toestel genomen is. Ik ga zeker niet zeggen dat de lagere reeksen slechte toestellen zijn, maar gaan zeggen dat je geen verschil ziet is er toch wel over.
        Helemaal mee eens, maar ik noem een 5D dan ook wel een toptoestel. Je kan inderdaad heel duidelijk zien wat van een 5D komt en wat van een cropsensor. Gelijk dewelke. Wat ook meteen de reden is dat mijn volgende een 5D of equivalent zal zijn en geen 40D.
        Maar zet een 18-55 kitlens op beide toestellen, en 't zal al veel minder duidelijk zijn.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Maar zet een 18-55 kitlens op beide toestellen, en 't zal al veel minder duidelijk zijn.
          Kitlens past niet op de 5D

Ik zou wel graag een crop body erbij hebben voor het gebruik aan tele wat je met de FF hebt. Maar zo heeft elke body zijn voor een nadelen.

Comment

Helemaal mee eens, maar ik noem een 5D dan ook wel een toptoestel. Je kan inderdaad heel duidelijk zien wat van een 5D komt en wat van een cropsensor. Gelijk dewelke. Wat ook meteen de reden is dat mijn volgende een 5D of equivalent zal zijn en geen 40D.
            Amai,
            Nu spreek je jezelf toch behoorlijk tegen:
            Post #69
            Pff, ik daag iedere fotograaf van mijn niveau (waarbij ik dus in het midden laat of dat nu goed of slecht is) uit om met een 1D-serie een betere foto te maken dan ik met mijn 350D. Het toestel doet er minder toe dan je denkt.
            Met een 1D-serie zou je geen verschil zien maar met de 5D wel
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Een betere foto hoeft niet recht uit de camera te komen hé.

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
              Amai,
              Nu spreek je jezelf toch behoorlijk tegen:
              Post #69

Met een 1D-serie zou je geen verschil zien maar met de 5D wel
              ______
              www.vue.photo

Comment

Een betere foto hoeft niet recht uit de camera te komen hé.
                Dus is het niet de camera die een betere foto maakt, maar de nabewerking
                Dan heb je toch geen 5d of opvolger nodig.

Als je je de foto van de fotografen in het zwembad van Peking nog kan boven halen, dan was er toch ene die dat ook zo begrepen had.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  Nee, ik maak een foto van een vogeltje, dan kijk ik of ie goed was en indien nodig vraag ik van nog eens voorbij te vliegen...

Schermpjes van mijn 20D & 30D geven te weinig uitsluitsel. Je zal zelf ook wel al fotos gehad hebben die scherp leken op de 20D en thuis op de pc bleken net dat tikje onscherp te zijn. Als het mogelijk is om een 2e foto te maken, bekijk ik het scherm en histogram soms wel. En die hogere resolutie is zeker welkom en geeft nu wel aan of de foto echt detailscherp is.
                  Het schermpje van een 20D is inderdaad te klein om echt goed te kunnen oordelen, en levert dus soms (negatieve) verrassingen op. In die zin is het scherm van een 40D ook een teleurstelling: het is wel veel groter, maar de resolutie is veel te laag. De beelden lijken altijd soft te zijn.
                  Het scherm van de 50D zou een serieuze verbetering moeten zijn.

Ik leer het liefst de camera zo goed kennen dat ik erop kan vertrouwen dat wat ik doe goed is zodat de controle overbodig is voor wanneer je geen 2e kans krijgt... Ik zie niet in wat daar verkeerd mee is, meer nog, ik weet dat daar niks verkeerd mee is.
                  Daar is uiteraard niks mis mee, maar daarvoor vertrouw ik niet genoeg op mijn camera. Mijn "manie" voor het checken van foto en histogram is vooral een gevolg van mijn manier van fotografie. Ik doe vooral landschap en macro, waarbij je dus meestal de foto wel opnieuw en opnieuw kan nemen. Verder ben ik nogal een fervent aanhanger van ETTR of zelfs ETFR. Histo checken is dus bijna een vanzelfsprekendheid geworden.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

De eerste foto's en reports van de 50D die uitkomen zijn veelbelovend.

Als je die prestaties extrapoleert naar een FF sensor, dan zie ik eigenlijk geen reden om nu naar Nikon te gaan lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Dus is het niet de camera die een betere foto maakt, maar de nabewerking
                      Dan heb je toch geen 5d of opvolger nodig.

Als je je de foto van de fotografen in het zwembad van Peking nog kan boven halen, dan was er toch ene die dat ook zo begrepen had.
                      Hier http://www.karikuukka.com/peking2008/100m/ kun je nog een paar fototoestelletjes en lensjes bekijken

Comment

BTW wie zegt dat die zwarte lenzen geen canons zijn met sigma lenzen? Of die witte nikons, dacht dat die ondertussen ook al witte hadden.

Comment

ik ben het helemaal eens met matthias

ik ben nu een 1D mkiin gebruiker en wil volgend jaar toch naar wat beters,maar naar wat he ?

1D mkiii is maar een klein stappie vooruit, 10megapixel is ook alweer achterhaald
                          1Ds mkii ? zit ik weer met ouderwetse iso/ruis prestaties
                          1Ds mkiii ? veel te duur
                          5D mki ? da's bijna achteruitgang ipv vooruitgang bij wijze van

ik wou op mn volgende camera toch wel volgende features hebben
                          - HDMI
                          - minima 12MP
                          - minima 5FPS
                          - FF als het effe kan
                          - robuustheid/stevigheid/weathersealing vd 1D
                          - grote body ,zonder dat ik een stomme extra grip moet bijhalen

zoals het er nu naar uitziet is dit lijstje eigenlijk een omschrijving van de Nikon D3 dus ik hoop echt dat de nieuwe 5D !
                          als het maar een geupdate 5D word (dus zonder indrukwekkende specs) zit er een waterkansje in dat ik naar Nikon ga.
                          het is dat al die lenzen me een beetje tegenhouden...
                          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                            ik ben nu een 1D mkiin gebruiker en wil volgend jaar toch naar wat beters,maar naar wat he ?
                            Denk je niet dat je eerst moet proberen het maximum te halen uit wat je nu hebt? Met alle respect maar aan je posts te zien ontbreekt het vooral aan kennis en oefening en niet aan tekortkomingen van je materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Denk je niet dat je eerst moet proberen het maximum te halen uit wat je nu hebt? Met alle respect maar aan je posts te zien ontbreekt het vooral aan kennis en oefening en niet aan tekortkomingen van je materiaal.
                              of ik ben net te kritisch ?
                              alles boven iso200 vind ik al gewoon te slecht qua ruis en scherpte

ik heb vandaag die testshots gezien van de nieuwe canon 50D en zelfs die vind ik nog niet zoals het hoort

ik denk dat ik vooral veel mis in de nabewerking (waar ik vanaf september lessen voor ga volgen)
                              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                BTW wie zegt dat die zwarte lenzen geen canons zijn met sigma lenzen? Of die witte nikons, dacht dat die ondertussen ook al witte hadden.
                                Hub doelde op het toestel van de persoon met de gele pet (een compactje)

Comment

Working...
                                X