Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Video mode op een 5D zou toch wel belachelijk zijn maja.
    Ergste vind ik als het klopt dat er geen weather sealing meer bijstaat
    Even afwachten, je weet nog helemaal..... NIKS.

Ik hoop toch wel op een nog betere camera dan de D700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Even afwachten, je weet nog helemaal..... NIKS.

Ik hoop toch wel op een nog betere camera dan de D700
      Ik ook, laat ze maar elke keer haasje over doen. Krijgen wij altijd maar betere toestellen.
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik lees hier die opmerkingen over de LCD-schermen. Waarom zijn die in godsnaam zo belangrijk? Ik vind dat eerlijk gezegd het minst belangrijke onderdeel van een DSLR. Als ik er mijn histogram op kan zien, is dat meer dan genoeg toch? je kan een foto echt niet beoordelen op je toestel zelf hoor.
        ______
        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Ik lees hier die opmerkingen over de LCD-schermen. Waarom zijn die in godsnaam zo belangrijk? Ik vind dat eerlijk gezegd het minst belangrijke onderdeel van een DSLR. Als ik er mijn histogram op kan zien, is dat meer dan genoeg toch? je kan een foto echt niet beoordelen op je toestel zelf hoor.
          Daarin wil ik je toch wel tegenspreken hoor, een 3inch scherm met 900.000 pix is toch wel heel handig als je regelmatig groepen mensen fotografeerd.
          Je kan er tenminste heel snel op beoordelen en bv. zien of er mensen opstaan met gesloten ogen enz. bij mijn D70 was dat heel wat moeilijker.

Bovendien zijn ze een heel stuk beter te zien bij buitenlicht.

En wees gerust, dit zal de kostprijs van je camera niet bepalen, ik vind die grote heldere LCD schermpjes alvast heel wat makkelijker en beter.

Net hetzelfde als een 15 inch scherm tegenover een 24 inch, je kan er ook hetzelfde op doen, maar ik weet wel wat kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Daarin wil ik je toch wel tegenspreken hoor, een 3inch scherm met 900.000 pix is toch wel heel handig als je regelmatig groepen mensen fotografeerd.
            Je kan er tenminste heel snel op beoordelen en bv. zien of er mensen opstaan met gesloten ogen enz. bij mijn D70 was dat heel wat moeilijker.

Bovendien zijn ze een heel stuk beter te zien bij buitenlicht.

En wees gerust, dit zal de kostprijs van je camera niet bepalen, ik vind die grote heldere LCD schermpjes alvast heel wat makkelijker en beter.

Net hetzelfde als een 15 inch scherm tegenover een 24 inch, je kan er ook hetzelfde op doen, maar ik weet wel wat kiezen.
            Kan ik alleen maar bijtreden.
            Het scherm van de D300(alsook D3 en D700) verschilt dag en nacht van bv de D200, dat reeds een verbetering was met zijn 2,5"
            Beoordeling is inderdaad nog niet zoals op een 22" scherm maar het full VGA scherm laat toch reeds vele zaken duidelijk zien. Voor de pixelpiepers, je kan op dat scherm tot op pixelniveau uitvergroten.
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Die discussie is (in dit topic?) een tijdje geleden ook al gevoerd. Het lijkt voor jou misschien vrij nutteloos, maar er zijn imho genoeg disciplines in de fotografie waar een groot scherm van nut kan zijn. Ik denk bijv. aan macrofotografie waar het van cruciaal belang is dat het scherpstelpunt correct ligt. Dan kun je dat op bijv. met liveview en een groot scherm beter bekijken. Ook evaluatie achteraf is makkelijker wanneer de DOF héél klein is.

Op m'n D70 kan ik bijvoorbeeld geen oordeel vellen over de scherpte van m'n foto op dat minischermpje. Dus neem ik uit voorzorg méér foto's van hetzelfde onderwerp. Ik zou zo'n groter scherm dus alvast appreciëren.

Als je enkel je histogram bekijkt, heeft een groter scherm inderdaad weinig nut, maar het kan toch niet moeilijk zijn om in te beelden dat het voor heel wat toepassingen een voordeel is?
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Het hangt zeker af van het soort fotografie dat je doet, ik doe bijvoorbeeld heel veel concerten. Als je dan 3 nummers krijgt om foto's te maken, dan ben je niet veel met een groot scherm. Dan bekijk je heel af en toe je histogram even en voor de rest maak je foto's.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Mja, jullie hebben gelijk. Ik stond er niet bij stil dat het voor een aantal toepassing wel handig kan zijn. Bij mij gaat het voornamelijk over portretten, reportages, straatfotografie en landschappen. Daarbij is het van weinig nut. Maar voor macro en groepen mensen lijkt het me inderdaad wel handig.
                  ______
                  www.vue.photo

Comment

ergens grappig

weather seal is nodig.. maar zou je dan ook ECHT in de regen komen met je camera?
                    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      maar zou je dan ook ECHT in de regen komen met je camera?
                      Soms komt het toch wel van pas : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/102185157

Comment

Ik ben nog altijd uiterst tevreden van mijn 5D.
                        De dag dat ik niet meer tevreden zou zijn dan zou ik eventueel een overstap overwegen naar Nikon. Maar zolang ik tevreden ben blijf ik bij Canon, alle nieuwere toestellen ten spijt.
                        Het toestel die eventueel mijn 5D zou kunnen vervangen zal al heel wat beter moeten zijn.
                        Ik laat mij niet vangen aan allerhande gadgets en nieuwe benamingen die de marketing jongens gul zullen gebruiken. Voor mij tellen enkel en alleen de prestaties/resultaten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kijk eens op Dpreview

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik ben nog altijd uiterst tevreden van mijn 5D.
                            De dag dat ik niet meer tevreden zou zijn dan zou ik eventueel een overstap overwegen naar Nikon. Maar zolang ik tevreden ben blijf ik bij Canon, alle nieuwere toestellen ten spijt.
                            Het toestel die eventueel mijn 5D zou kunnen vervangen zal al heel wat beter moeten zijn.
                            Ik laat mij niet vangen aan allerhande gadgets en nieuwe benamingen die de marketing jongens gul zullen gebruiken. Voor mij tellen enkel en alleen de prestaties/resultaten.

Grtz, RF
                            Lucky man... ik moet nog wel effe wachten tot ik een 5D kan kopen, maar dat ie er komt, staat zo vast als een huis. Mijn lensjes zijn er alvast op voorbereid!
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Lucky man... ik moet nog wel effe wachten tot ik een 5D kan kopen, maar dat ie er komt, staat zo vast als een huis. Mijn lensjes zijn er alvast op voorbereid!
                              Pas op, met al die orkanen tegenwoordig staan de huizen niet meer zo vast als vroeger

Comment

Working...
                              X