Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

vraag mij af of al dit geween niet te scharen is onder het klassieke syndroom van het gras van de gebuur dat altijd veel groener is ... louter technologisch gezien vind ik geen enkel argument om te stellen dat Canon wat dan ook moet inhalen .. behalve het gezaag van pseudo ontevreden gebruikers ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
      Proef ik hier een vleugje sarcasme Licht je eens toe moderator
      Ik begrijp niet wat belangrijk is aan het feit dat x% pro's met Canon en x% pro's met Nikon fotograferen.
      Ik denk niet dat het de ontwikkelingen zal afremmen van de producent die op dit moment het onderspit delft.

Ik kan verkeerd zijn en dan hoor ik het wel.
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        lekker belangrijk
        Beetje denigrerende opmerking voor een modje.
        Fotoapparatuur
        Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
          Dit was een persoonlijke mening. Die ik later gemotiveerd heb.
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Zijn er nog vele anderen onder jullie die vinden dat Canon dringend eens een inhaalbeweging gaat moeten maken tov andere merken met Nikon int speciaal
            Het is toch gezond voor iedereen dat de rollen af en toe eens omgedraaid worden = meer gezonde concurrentie. Canon pakt heus de koppositie wel eens terug

Canon aub, kom eens met ne schonen 1DmkIIIn en 5DmkII uit, en vergeet er geen VGA scherm op te zetten hé, want anders ben ik binnen een paar maand echt wel naar Nikon
            Ik heb van half 2005 tot begin 2008 de ergste ruisbak uit de Nikon geschiedenis "uitgezweet", namelijk de D2X. Ik heb 'm nog steeds en maak er nog altijd foto's mee, zij het veel minder dan met mijn D300.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
              Ook moderatoren mogen hun eigen mening verkondigen.
              Zolang die opmerking niet valt onder ongewenst gedrag is er niets mis mee.

Ik wil langs deze weg er toch even op wijzen dat wij hier op BD voorbeeldige moderatoren hebben en die ook nog eens heel veel tijd steken in BD.

Bolke: geen lange tenen krijgen want dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld.

BTW Nu moet ik hier snel weg wezen want ik wordt niet goed van die Canon VS Nikon discussies.

mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Lijkt imho toch wel redelijk idioot om zoiets te beweren: de instant feedback die je krijgt door foto en histogram onmiddellijk op het schermpje te kunnen checken, is juist de meest waardevolle feature van een digitale camera.
                Beweren dat je je fotos niet hoeft te checken omdat je je camera ten allen tijde zo goed kan instellen, klint nogal ongeloofwaardig.
                Fwiw, ik check mijn fotos dus bijna altijd, en vooral ook het histogram, en neem fotos desnoods opnieuw met aangepaste settings (indien mogelijk).
                Je kan natuurlijk je GPS ook gebruiken om te kijken of je goed aangekomen bent.

Je neemt mijn opmerking en haalt meteen 3 dingen dooréén :

-voor het bekijken van je histogram heeft resolutie weinig nut. Mijn 20D voldoet nog steeds daarvoor.
                -om te controleren of een foto geslaagd is kan je je LCD gebruiken, echter is dit louter een controle. Dat is idd een bijkomstige luxe die nooit van een mislukte foto een gelukte maakt.
                -sommige pro's hebben noch de tijd noch de nood om te controleren, ze vertrouwen op hun vakkennis. Dat deden ze vroeger ook.

Ik vind het pas idioot om iemands modus operandi idioot te noemen. Ik werk zoals wel meer fotografen werken die met film begonnen zijn. Die moesten hun camera wel 100% beheersen, anders konden alle filmpjes de vuilbak in. Het is mogelijk om zo met een DSLR te werken, vermits uw histogram aflezen een controle is 'doe ik het wel goed?' P&S, trial and error wat automatisch gaat leiden tot kennis en ervaring.

Het is uw opvatting, het is geen misvatting maar slechts een manier van het benaderen van een DSLR... maar het echte voordeel van DSLR ligt in de manier van werken, snelheid en gemak van verwerking en hoeveelheid van fotos tov de filmcamera ; niet zozeer het kunnen controleren van een foto ter plaatse.

Dat is de eerste variabele die elke pro wil voorkomen, zich afvragen of hij juist koos. De bedoeling van een technische opleiding is net ervoor zorgen dat hij zich dat niet moet afvragen.

Comment

In plaats van een 450D-tje,een 1000D-tje en een 50D uit te brengen, dat ze ne keer serieus wat werk steken in de prof toestellen.
                  Mijnheer heeft geld met hopen me dunkt. Een 450D-tje? Sommige mensen moeten daar voor sparen en zijn blij dat ze dat tje eindelijk kunnen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                    Je kan natuurlijk je GPS ook gebruiken om te kijken of je goed aangekomen bent.

Je neemt mijn opmerking en haalt meteen 3 dingen dooréén :

-voor het bekijken van je histogram heeft resolutie weinig nut. Mijn 20D voldoet nog steeds daarvoor.
                    -om te controleren of een foto geslaagd is kan je je LCD gebruiken, echter is dit louter een controle. Dat is idd een bijkomstige luxe die nooit van een mislukte foto een gelukte maakt.
                    -sommige pro's hebben noch de tijd noch de nood om te controleren, ze vertrouwen op hun vakkennis. Dat deden ze vroeger ook.

Ik vind het pas idioot om iemands modus operandi idioot te noemen. Ik werk zoals wel meer fotografen werken die met film begonnen zijn. Die moesten hun camera wel 100% beheersen, anders konden alle filmpjes de vuilbak in. Het is mogelijk om zo met een DSLR te werken, vermits uw histogram aflezen een controle is 'doe ik het wel goed?' P&S, trial and error wat automatisch gaat leiden tot kennis en ervaring.

Het is uw opvatting, het is geen misvatting maar slechts een manier van het benaderen van een DSLR... maar het echte voordeel van DSLR ligt in de manier van werken, snelheid en gemak van verwerking en hoeveelheid van fotos tov de filmcamera ; niet zozeer het kunnen controleren van een foto ter plaatse.

Dat is de eerste variabele die elke pro wil voorkomen, zich afvragen of hij juist koos. De bedoeling van een technische opleiding is net ervoor zorgen dat hij zich dat niet moet afvragen.
                    Dus, jij gaat een foto maken, bekijkt als een echte pro eventjes de scene en zegt dan: "Ok, bij f/8 en iso200 gaat dat hier 1/160s worden, en de wb zal ik op 4700K zetten". En vlam, 't is er recht op, perfect uitgelichte foto, zelfs niet nodig om te controleren ? Waw, petje af hoor.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                      Ook moderatoren mogen hun eigen mening verkondigen.
                      Zolang die opmerking niet valt onder ongewenst gedrag is er niets mis mee.

Ik wil langs deze weg er toch even op wijzen dat wij hier op BD voorbeeldige moderatoren hebben en die ook nog eens heel veel tijd steken in BD.

Bolke: geen lange tenen krijgen want dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld.
                      Wel tegen mij dus. Maar goed de toelichting valt me mee. Een mod mag uiteraard zijn eigen mening verkondigen. Hij dient zijn woorden wel extra af te wegen. Een opmerking kan zo gemakkelijk anders opgevat worden.

Sarcasme is een stijfiguur die niet bij moderators past.

Trouwens hier op BD lopen veel meer discussies uit de hand, dan op andere fotografie gerelateerde forums waar ik ook wel kom.
                      Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Ik heb van half 2005 tot begin 2008 de ergste ruisbak uit de Nikon geschiedenis "uitgezweet", namelijk de D2X.
                        Ooit met een D70 gewerkt op hoge ISO?

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Dus, jij gaat een foto maken, bekijkt als een echte pro eventjes de scene en zegt dan: "Ok, bij f/8 en iso200 gaat dat hier 1/160s worden, en de wb zal ik op 4700K zetten". En vlam, 't is er recht op, perfect uitgelichte foto, zelfs niet nodig om te controleren ? Waw, petje af hoor.
                        Gohja, er zijn mensen die het zichzelf graag moeilijk maken hé... Gezien de prachtige foto's die je hier steeds toont denk ik dat je manier van werken toch niet slecht is
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          Wel tegen mij dus. Maar goed de toelichting valt me mee. Een mod mag uiteraard zijn eigen mening verkondigen. Hij dient zijn woorden wel extra af te wegen. Een opmerking kan zo gemakkelijk anders opgevat worden.

Sarcasme is een stijfiguur die niet bij moderators past.

Trouwens hier op BD lopen veel meer discussies uit de hand, dan op andere fotografie gerelateerde forums waar ik ook wel kom.
                          Mijn opmerking was in het algemeen bedoeld.
                          Daar ik mijn opmerking geplaatst had bij de opmerking van Bolke heb ik hem met nadruk genoemd.

Ik wil voorkomen dat iemand zich door mij persoonlijk aangesproken voeld.
                          Als iedereen nu eens iemand anders mening wat meer zou respecteren zou er ook geen discussies uit de hand lopen.

Het lijkt erop idd op dat er hier een aantal zijn die er een sport van maken overal een slotje op te krijgen.

Het is gewoon belachelijk dat iedere keer opnieuw er een topic geopend kan worden waar de merken strijd Canon VS Nikon kan losbarsten.

Het ene is nog niet gesloten of we beginnen vrolijk opnieuw.

Kiekvogel: geen lange tenen krijgen want dit is in het ALGEMEEN BEDOELD

En nu ben ik hier echt weg.
                          mvg
                          Antoine

Comment

Moeten jullie niet eens dringend beginnen fotograferen ipv je te amuseren met telelenzen te tellen?
                            Tellen jullie ook eerst de auto's op de autostrade voor jullie kiezen welke je zult kopen?

Comment

ik fotografeer sport
                              megapixels is leuk, maar niet essentieel. Al had de 1dsmkIII 50mp's, 5fps is te traag voor mij
                              Mag ik vragen welke sport ge fotografeert? Mij lijkt het dat ge met 5 foto's per seconde toch wel al een serieuze actie moet kunnen vast leggen...
                              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                                Mag ik vragen welke sport ge fotografeert? Mij lijkt het dat ge met 5 foto's per seconde toch wel al een serieuze actie moet kunnen vast leggen...
                                Kijk eens naar z'n foto's
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X