Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht

Als ik zo kijk, dan heeft de Nikon D3 de canon 1DmkIII toch wel een beetje overtroeft, en de D700 verpulvert de 5D tot stof... Een 14-24 2.8 zou ik ook wel eens graag zien bij canon hoor.
    Ik fotografeer met een MKIII en trek er vaak op uit met kameraden met een Nikon D3.Beide toestellen zijn heel erg aan elkaar gewaagd.Allebei leveren ze een erg mooie (beeld)kwaliteit af en de MKIII doet dit ook op hoge ISO's (de D3 is hier natuurlijk iets beter maar het is dan ook een fullframe tegenover een x1.3).Ze ontlopen elkaar niet veel in de echte wereld.

Jij zou graag een 14-24/2.8 bij Canon zien en dat begrijp ik wel.Maar indien je met Nikon gaat fotograferen heb je geen keuze meer uit bijvoorbeeld 4 verschillende 70-200 lenzen met en zonder IS,geen 300/4 IS meer,geen 24-105/4 IS,geen MP-E 65/2.8 macro die tot 5x vergroot,geen betaalbare 400mm zoals de Canon 400/5.6 en ga zo maar door.Natuurlijk heeft Nikon erg goede lenzen in huis maar het aanbod is kleiner en vaak ook duurder.Wil je zo'n 14-24/2.8?Koop hem dan en koop zo'n adapter erbij en gebruik hem op je MKII(n).Elk merk heeft zo zijn voor- en nadelen (ook Canon natuurlijk) en het zal altijd wel iets zijn.

De 5D verpulvert tot stof?Qua specs natuurlijk wel maar qua uiteindelijk resultaat namelijk foto's met mooie beeldkwaliteit afleveren (en daar gaat het uiteindelijk om) helemaal niet.En dan mag je niet vergeten dat de 5D een 3 jaar oud ontwerp is.Canon zal heus wel met een opvolger komen,beetje geduld kan geen kwaad.

Zelfs de 10MP van de MKIII is reeds voorbijgestreefd lees ik. Persoonlijk vind ik 10MP meer dan genoeg.Als ik een foto neem tracht ik dadelijk een goede compositie te maken en heb ik niet meer MP nodig (al kan het bijv. bij macro...wel handig zijn).Met 10 MP kan ik prints afdrukken die zeker groot genoeg zijn.Vraag me af waarom zovelen maar willen meehollen in die pixelrace.

Het gras is altijd groener aan de andere kant zeker.Heb zelf na jarenlang Nikon gebruikt te hebben de overstap naar Canon gemaakt dus ik verwijt je zeker niks maar een beetje relativeren kan geen kwaad.

Als de 50D met de helft meer pixels zoveel minder ruis gaat voortbrengen,dan is Canon al aan een inhaalbeweging begonnen (en is deze topic zelf eigenlijk al achterhaald).
    Danny's Photosite

Comment

maar kom zeg, das toch klinkklare onzin. Natuurlijk ga je daar geen betere foto's mee maken en dat weet jij maar al te goed. Als ik op één of andere wedstrijd foto's zit te maken, dan laat ik deze wel liever tussendoor vlug even zien op een 3" VGA schermpje aan de spelers of aan de mensen van wie ik de foto's moest nemen, dan dat ik ze moet tonen op het pietlutterig 2"QVGA schermpje dat ik nu heb hoor...

Ben ik dan de enigste hier die graag met zijn tijd (en met de technologie) meegaat? Wat heeft iedereen tegen iemand die graag het nieuwste in handen heeft, ik snap da toch niet echt... is het jaloesie? onbegrip? of gewoon koppigheid gecombineerd met conservativiteit.
      Je hebt van 8 tot 400mm en een ietwat oudere 1DmkII, en een GIGANTISCH verlanglijstje. De 1D mkIII heeft 10fps en een 3" scherm, is dat te weinig? Welke mogelijkheden, behalve film, zoek je dan nog?
      Natuurlijk moet er opvolging zijn bij de FF canons, maar je hebt niet eens een FF.

En draagt een goede L prime niet meer bij dan een nieuwe body?
      Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Je koopt toch ook geen ferrari om tegen 20km/u te gaan rijden. Waarom een duur toestel kopen en dan een pak van je kwaliteit direct wegsmijten door in jpg te fotograferen?
        En ja een compactje is misschien overdreven, maar als je naar een pro body gaat werk dan ook pro!!
        Denk je echt dat al die pro sport fotografen op de OS hun foto's in raw trekken. Die hebben de tijd hiervoor niet om hun foto's nadien nog eens te bewerken.
        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Ook moderatoren mogen hun eigen mening verkondigen.
          Zolang die opmerking niet valt onder ongewenst gedrag is er niets mis mee.

KNIP

Bolke: geen lange tenen krijgen want dit is niet persoonlijk tegen jou bedoeld.

KNIP

mvg
          Antoine
          Wel vind ik persoonlijk dat modjes een voorbeeldfunctie hebben en deze opmerking wel op het randje ligt.
          Fotoapparatuur
          Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
            probeer dan eens een filmcamera
            nou zo ver zou ik het nu ook niet drijven é...
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
              Wel vind ik persoonlijk dat modjes een voorbeeldfunctie hebben en deze opmerking wel op het randje ligt.
              Ik had inderdaad onmiddellijk mijn reactie moet motiveren.
              In ieder geval was ze niet 'denigrerend' bedoeld.

En nu hoop ik op constructieve bijdragen aan het topic ipv commentaar op een 'modje'. Dank u.
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                Absurd.

Maar goed, daarom zal ik altijd vriendelijk bedanken voor mod functies.

Comment

Nochtans, in raw had je op http://forum.belgiumdigital.com/f44/...en-140397.html perfect uw witbalans kunnen rechttrekken
                  euh, niet echt een antwoord op wat ik vroeg hé.

Die WB rechttrekken gaat vandaag simpel met cs3. Toen (met cs2) was dat al omslachtiger. Maar heb ik ergens beweerd dat jpeg beter is dan Raw of dat je evenveel mogelijkheden hebt? Vertel me waar, want dat heb ik gemist.

Ik wilde enkel duidelijk maken dat er best redenen kunnen zijn om niet alles in Raw te fotograferen, waarmee ik niets zeg over iemand die ervoor kiest om wel alles in Raw te fotograferen.

Om bij jouw Ferrari te blijven. Is het omdat je een Ferrari hebt dat je overal 240 moet rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Zelfs daar zou ik in RAW mee werken hoor (doe ik trouwens ook met de compactjes die ik heb).
                    Prima voor jou.
                    Maar ik denk dat het ook toegelaten is om op een andere manier met fotografie om te gaan dan jij hé?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                      Maar veel ruis die je op 100% zoom op uw scherm ziet, ga je niet terugvinden in de print. Doe eens een printtestje van 5 euro vooraleer u een bak van 3000 euro te kopen. Lijkt me wel kostenefficiënt.
                      ik druk gemiddeld 25 foto's per maand af (20x30cm) en sporadisch ook nog ns een poster tot 50x75

ik zie inderdaad nooit ruis op foto's ,maar zoals al gezegd
                      iedereen kijkt digitaal.
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

filmcamera ==>
                        nou zo ver zou ik het nu ook niet drijven é...
                        is het niet zoals een mitrailleurschutter en een scherpschutter?
                        één schot, raak: 1fps volstaat dan.

ooit, toen de dieren nog spraken, waren er ook al fotografen die de winnende goal of de eerste loper die aankwam, perfect wisten vast te leggen.

enfin, respect voor sportfotografen. het zegt me niets, ik heb het eens geprobeerd en nop, teveel selectiewerk achteraf.
                        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Maar ik denk dat het ook toegelaten is om op een andere manier met fotografie om te gaan dan jij hé?
                          Tuurlijk, en hoe meer er in jpg fotograferen hoe liever ik het heb .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                            Wil je mij die bron even geven Kevlar? Deze foto's suggereren in elk geval wat anders. Ik ben meer van zulk soort foto's tegengekomen

http://shrani.si/f/a/Ow/3rRBFPij/canikon-copy.jpg
                            Verschrikkelijk, wat een papagaaienkooi: wanneer ik als fotograaf zo mijn werk moet doen, dan nog liever het voor mij niet benijdenswaardige werk van huwelijksreportages.

Comment

Mijn idee, als je in jpg fotografeert. Koop u dan een compactje
                              zeg dat eens tegen al de profesionele sportfotografen
                              diegene die ik ken schieten allemaal in jpg en geen enkele in raw
                              als je op een wedstrijd makkelijk tegen de 1000 foto's zit wil ik u dat eens zien doen in raw

Comment

Je koopt toch ook geen ferrari om tegen 20km/u te gaan rijden. Waarom een duur toestel kopen en dan een pak van je kwaliteit direct wegsmijten door in jpg te fotograferen?
                                En ja een compactje is misschien overdreven, maar als je naar een pro body gaat werk dan ook pro!!
                                nog eens bull****
                                als sportfotograaf heb je de tijd niet om alles om te zetten naar jpg
                                en als je rond de 1000foto's maakt op een wedstrijd wil ik u dat eens zien doen
                                mss ben jij een amateurtje die geen goede foto's kan maken en die ze moet bijwerken omdat je belichting niet goed is onder raw?

Comment

Working...
                                X