Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
    Mag ik vragen welke sport ge fotografeert? Mij lijkt het dat ge met 5 foto's per seconde toch wel al een serieuze actie moet kunnen vast leggen...
    Je kan een sportactie vastleggen met 3fps, met 5fps en met 9fps.
    De kans dat je het moment suppreme met 9fps juist hebt is wel een pak groter dan bij 3fps.
    Ik spreek hier niet van voorspelbare sporten zoals auto en motorsport.(Als er geen ongelukken gebeuren )
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Je hebt vandaag misschien de kans het rechtstreeks aan Canon te vragen in dit topic http://forum.belgiumdigital.com/f9/2...ts-227655.html
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Je hebt vandaag misschien de kans het rechtstreeks aan Canon te vragen in dit topic http://forum.belgiumdigital.com/f9/2...ts-227655.html

Nieuwe eos-D50
        Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Nieuwe eos-D50
          Voor hen die over een typfoutje vallen heb ik de titel even aangepast
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Voor hen die over een typfoutje vallen heb ik de titel even aangepast
            Ik weet wel wat je bedoeld maar de laatste maanden zijn er veel nieuwe leden bijgekomen, die dikwijls tussen het bos de bomen niet meer zien om te kiezen. Als dan nog naamgevingen door elkaar gegooid worden, zijn ze helemaal het noorden kwijt.
            Is dus niet kwaad bedoeld hoor.
            Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
              Wil je mij die bron even geven Kevlar? [/url]
              Ik dacht dat het van bij galbraith kwam maar ik vind het daar niet onmiddelijk terug maar als je even zoekt zal je het wel ergens terug tegenkomen veronderstel ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HNO3 Bekijk bericht
                Mijnheer heeft geld met hopen me dunkt. Een 450D-tje? Sommige mensen moeten daar voor sparen en zijn blij dat ze dat tje eindelijk kunnen kopen.
                hoe kan je dat daar nu uit afleiden? Ik heb 4jaar geleden ook een gans jaar aan een stuk moeten sparen en op alles bezuinigen voor mij een 350D met kitlens te kunnen kopen. Ik heb zeker en vast geen geld teveel, maar wat weerhoud mij ervan om mijn zuurverdiende geld (door zwaar én veel te werken) zo goed mogelijk te willen besteden?
                Als ik jaren spaar voor uiteindelijk het beste van dat moment te willen kopen, dan is het toch logisch dat ik het spijtig vind dat ik in mijn ogen iets minder goed moet kopen omdat ik aan een bepaald merk vastzit dat een beetje achterstaat...

mensen, reageer alstublieft eens wat doordachter hier ipv altijd maar dingen aan te nemen die totaal niet waar zijn

Men zegt hier:
                • dat ik geld teveel heb
                • dat ik dingen wil kopen die ik niet nodig heb (zonder zelfs te weten wat voor foto's ik neem!!)
                • dat ik zeg dat de oudere toestellen ineens allemaal voor de vuilbak zijn...

Allemaal dingen waar niets van aan is. Ik werk bvb al meer dan een jaar met een 1DmkII van 4j oud en ik heb nog altijd magnifieke foto's daarmee imho. Ik heb nog een gans jaar gewerkt met een 1DmkI van 7 jaar oud, dewelke ik zelfs stukken beter dan mijn 'nieuwere 20D' vond...
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                  Mag ik vragen welke sport ge fotografeert? Mij lijkt het dat ge met 5 foto's per seconde toch wel al een serieuze actie moet kunnen vast leggen...
                  Er zijn inderdaad "sporten" dewelke je met gemak kan vastleggen met 1fps of minder, maar andere sporten gaan nu eenmaal zo razendsnel dat enorm moeilijk te volgen is door een zoeker van een fototoestel. Bij zulke sporten (bvb waterpolo) is het nodig om veel foto's van één enkele extreem korte actie te hebben, om er zo het perfecte moment uit te kunnen halen. Zoiets kan je onmogelijk anticiperen.

Stel nu bij foto twee van de waterpolo daar. Deze foto is exact uitgedraaid hoe ik het wilde. Ik wilde enkel de keeper in beeld, en de bal met een beetje bewegingsonscherpte. Dit wil zeggen dat ik de bal zelf niet mag pannen want dan zijn de rollen omgedraaid. Ik stond dus klaar om de foto te nemen, scherpgesteld op de keeper, door de zoeker kijkend met mijn rechteroog, en naar de spelers kijkend met mijn linkeroog. Vanaf ik de bal zag vertrekken met mijn linkeroog, ben ik meteen beginnen schieten, en welgeteld één foto (van de 5) had een bal staan. Dit wil zeggen dat de bal max. maar 0.125 sec in beeld was, en dat ik hem dus veel eerder had kunnen missen als ik maar 5fps had (met 0.2sec tussen elke foto)
                  Neem de bal weg uit die foto, en ze is gewoonweg waardeloos!
                  Last edited by Matthias; 26 augustus 2008, 13:35.
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Pff, ik daag iedere fotograaf van mijn niveau (waarbij ik dus in het midden laat of dat nu goed of slecht is) uit om met een 1D-serie een betere foto te maken dan ik met mijn 350D. Het toestel doet er minder toe dan je denkt.
                    Gaan we het over extreme omstandigheden hebben met weinig licht of waarbij je snel van instellingen moet wisselen, dan ligt het anders. Maar voor minder dan extreme omstandigheden maak je als goeie fotograaf met gelijk welk toestel goeie foto's. De lenzen maken wel een verschil, maar de body veel minder. Als je toplenzen en toptoestellen combineert, is 't weer wat anders.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Pff, ik daag iedere fotograaf van mijn niveau (waarbij ik dus in het midden laat of dat nu goed of slecht is) uit om met een 1D-serie een betere foto te maken dan ik met mijn 350D. Het toestel doet er minder toe dan je denkt.
                      Gaan we het over extreme omstandigheden hebben met weinig licht of waarbij je snel van instellingen moet wisselen, dan ligt het anders. Maar voor minder dan extreme omstandigheden maak je als goeie fotograaf met gelijk welk toestel goeie foto's. De lenzen maken wel een verschil, maar de body veel minder. Als je toplenzen en toptoestellen combineert, is 't weer wat anders.
                      dan daag ik je uit om tijdens zo'n waterpolowedstrijd ongeveer 150x razendsnel van scherpstelpunt (ik gebruik dan zo'n 10-tal verschillende punten allemaal enkel de onderste lijn) te wisselen zonder één keer je oog uit de zoeker te halen. Hoeveel scherpstelpunten heb je op de onderste lijn met je 350D? (ik dacht ééntje)
                      ok, maar dat is nu ook wel één van de uitzonderingen die jij aanhaalt... maar dat doet het wel voor mij
                      5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        dan daag ik je uit om tijdens zo'n waterpolowedstrijd ongeveer 150x razendsnel van scherpstelpunt (ik gebruik dan zo'n 10-tal verschillende punten allemaal enkel de onderste lijn) te wisselen zonder één keer je oog uit de zoeker te halen. Hoeveel scherpstelpunten heb je op de onderste lijn met je 350D? (ik dacht ééntje)
                        ok, maar dat is nu ook wel één van de uitzonderingen die jij aanhaalt... maar dat doet het wel voor mij
                        Inderdaad, dat is redelijk extreem, en jij hebt dat nodig. 90% van de mensen hier niet. Wat dus bevestigt wat ik zei hé.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Dus, jij gaat een foto maken, bekijkt als een echte pro eventjes de scene en zegt dan: "Ok, bij f/8 en iso200 gaat dat hier 1/160s worden, en de wb zal ik op 4700K zetten". En vlam, 't is er recht op, perfect uitgelichte foto, zelfs niet nodig om te controleren ? Waw, petje af hoor.
                          Nee, ik maak een foto van een vogeltje, dan kijk ik of ie goed was en indien nodig vraag ik van nog eens voorbij te vliegen...

Schermpjes van mijn 20D & 30D geven te weinig uitsluitsel. Je zal zelf ook wel al fotos gehad hebben die scherp leken op de 20D en thuis op de pc bleken net dat tikje onscherp te zijn. Als het mogelijk is om een 2e foto te maken, bekijk ik het scherm en histogram soms wel. En die hogere resolutie is zeker welkom en geeft nu wel aan of de foto echt detailscherp is.

Ik leer het liefst de camera zo goed kennen dat ik erop kan vertrouwen dat wat ik doe goed is zodat de controle overbodig is voor wanneer je geen 2e kans krijgt... Ik zie niet in wat daar verkeerd mee is, meer nog, ik weet dat daar niks verkeerd mee is.

Je zei het zelf in het begin van deze topic, de hogere resolutie van het scherm
                          maakt geen betere foto of fotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Je plaatst hier een stelling en je zet direct reeds een aantal uitzonderingen hierop.
                            Ik durf wedden dat je met goed compactje in goede omstandigheden, als het niet te extreem rap moet gaan en niet te donker is en... zeker even goede foto's trekt als met je 350d.
                            Het gaat hem met toptoestellen over grenzen die verlegt worden en die een bepaalde groep van fotografen moeten kunnen overschrijden.
                            Hubert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              Je kan misschien altijd het midden punt gebruiken en iets verder uitzoemen en nadien croppen?
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                                Dus, jij gaat een foto maken, bekijkt als een echte pro eventjes de scene en zegt dan: "Ok, bij f/8 en iso200 gaat dat hier 1/160s worden, en de wb zal ik op 4700K zetten". En vlam, 't is er recht op, perfect uitgelichte foto, zelfs niet nodig om te controleren ? Waw, petje af hoor.
                                Het enige wat je nodig hebt om te weten of je instellingen goed zijn is volgens mij uw histogram. Is ook het enige wat ik bekijk.
                                Witbalans is voor mij helemaal niet belangrijk, ik shoot in raw en pas die nadien wel aan.
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                                X