Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
    Lijkt imho toch wel redelijk idioot om zoiets te beweren: de instant feedback die je krijgt door foto en histogram onmiddellijk op het schermpje te kunnen checken, is juist de meest waardevolle feature van een digitale camera.
    Beweren dat je je fotos niet hoeft te checken omdat je je camera ten allen tijde zo goed kan instellen, klint nogal ongeloofwaardig.
    Fwiw, ik check mijn fotos dus bijna altijd, en vooral ook het histogram, en neem fotos desnoods opnieuw met aangepaste settings (indien mogelijk).
    Kan ik volledig bijtreden.
    Trouwens dynamische foto's kun je inderdaad niet meer overdoen maar je kan wel het kaf van het koren reeds scheiden. In de nieuwe camera's is het verbruik van het scherm niet zo dramatisch meer, tenzij je er 90% van de tijd op zit te kijken maar een snelle review na een reeks is goed te doen.
    Trouwens of ik nu met één lading maar 2000 foto's kan trekken ipv 3000, maakt me niet veel uit. Ik herlaad ze toch vroeger dan voor ze dood zijn.
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Nee, maar dan kan je beter zien dat je je foto moet weggooien.

Met mijn 5D moet ik zelden foto's weggooien.

Dpaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senscript Bekijk bericht
        En een vga scherm; koop je dan misschien toch beter een 450D? want die heeft een 3"-bijna VGA scherm. Die 3" displays vind ik trouwens echt wel het maximum wat er op een toestel moet hoor! Die dingen vreten toch maar de batterijen op!
        de energie dat zo'n scherm vreet, weegt niet op tegen de technologische vernieuwingen in elk toestel. Zo zal de Canon 1DmkIII met zijn 3" scherm duizenden foto's meer nemen dan de 1D met zijn 2" schermpje.

trouwens, de 450D heeft totaal geen "bijna VGA" scherm. Het heeft welgeteld 1/4 van het aantal pixels van een VGA scherm. Exact evenveel als de meeste camera's van de laatste 4 jaar (behalve de nieuwste dan)
        5DmkIII en wat glas

Comment

Onderzoek en ontwikkeling kosten hopen geld.

Geen enkel merk verdient zijn centen met de Pro-Topmodellen.

Ze verdienen hun geld met de "brood en boter-modellen".

Dat is met heel veel consumenten-produkten zo. Ook auto's.

Ze vernieuwen met andere woorden liever de semi- en de consumermodellen, die worden het meest verkocht.

Logisch toch ???
          Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
            Onderzoek en ontwikkeling kosten hopen geld.

Geen enkel merk verdient zijn centen met de Pro-Topmodellen.

Ze verdienen hun geld met de "brood en boter-modellen".
            Inderdaad, al die prachtige klassieke platen met Von Karajan en de Wiener Philarmoniker enz.. werden betaald met dingen als Freddy Breck, Roy Black en kompanen.

Dpaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              Als we zien dat de meest recente DSLR 14, 15 of zelfs meer MP krijgen dan zijn de D3, de D300 en de D700 nu verouderd.
              Sony heeft (waarschijnlijk) de alpha 900 met Full-Frame 23Mpix. Als je alleen daarnaar kijkt vallen er een hele hoop camera's in de categorie Bejaard.
              Fotoapparatuur
              Portfolio

Comment

Beweren dat je je fotos niet hoeft te checken omdat je je camera ten allen tijde zo goed kan instellen, klint nogal ongeloofwaardig.
                Fwiw, ik check mijn fotos dus bijna altijd, en vooral ook het histogram, en neem fotos desnoods opnieuw met aangepaste settings (indien mogelijk).
                Ja, ik check ook altijd het histogram op mijn 1,8"scherm....

Comment

Lijkt imho toch wel redelijk idioot om zoiets te beweren: de instant feedback die je krijgt door foto en histogram onmiddellijk op het schermpje te kunnen checken, is juist de meest waardevolle feature van een digitale camera.
                  histogram gaat goed, in 3 kleuren, maar op het schermpje van mijn 400D kan ik absoluut niet zien of de details echt scherp zijn, je ziet het pas thuis

komt misschien ook door de jpg conversie

Comment

Op http://www.canonrumors.com/ zijn wel leuke artiekeltjes over Canon.

Bv http://www.canonrumors.com/index.php...=08&category=3
                    Fotoapparatuur
                    Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Ten eerste blijkt dat 70% van de fotografen op de olympische spelen nog steeds met Canon werkten(komt van chinees persburo of zoiets op de spelen). Ondanks dat zogezegde massale overschakelen. En dan komt er nog bij dat Canon wel degelijk kon voorspellen dat een groot percentage van de mensen die vroeger van nikon naar Canon is overgestapt zou teruggaan nu dat Nikon op hetzelfde niveau staat. Dat is de logica zelve.
                      Wil je mij die bron even geven Kevlar? Deze foto's suggereren in elk geval wat anders. Ik ben meer van zulk soort foto's tegengekomen

Last edited by Kiekvogel; 25 augustus 2008, 19:05.
                      Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Ik meng me hier niet veel in de discussies maar als ik dat hier allemaal lees bekruipt me het gevoel dat de eerste generatie digitale foto's van een jaar of 10 geleden (was dat niet bij de komst van de Nikon D1 en andere D-Canons ?) verschrikkelijk belabberd moeten zijn geweest inzake kwaliteit.
                        En zeggen dat ze daar toen (die hier altijd hemelhoog geprezen pro's met hun verwachtingen en eisen) destijds hun F5's en dito Canons de gracht hebben voor ingegooid....
                        En dan durf ik nog niet te spreken over de 10 jaar eerder, of -o horror, de tijd dat de iso waarde vast stond tijdens het laden van de film, er geen autofocus bestond, geen zoom en geen P, S, A en M instelling. Ik ga toch eens die jaargangen van Nat. Geo uit de kast halen om te zien of ze toen wel goed belicht waren én scherp.
                        Wat ik zeker ook eens wil terugvinden is het issue waarin (ik denk dat het Jim Brandenburg was) een van hun fotografen tijdens een trektocht van 30 dagen iedere dag één (1) foto nam want als ik zo soms lees dat mensen rekenen op 10.000 foto's en meer op een reis van twee weken......

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                          Wil je mij die bron even geven Kevlar? Deze foto's suggereren in elk geval wat anders. Ik ben meer van zulk soort foto's tegengekomen

http://shrani.si/f/a/Ow/3rRBFPij/canikon-copy.jpg
                          lekker belangrijk
                          Mvg Tim

Comment

Pro fotografen verdienen die kosten ook makkelijk terug he.
                            Het is een investering.

OK, Nikon heeft nu sinds nog geen jaar een goed sportmodel die Canon voorlopig niet kan kloppen, maar het is jaren anders geweest.

Maar de huidige Canon modellen zijn ook niet van de poes. De 1DIII kun je toch moeilijk een slecht toestel noemen. En iets als de 1DsIII heeft Nikon zelf niet (minder relevant voor sport weliswaar).

Ik heb toch de indruk dat :
                            1) Canon zijn modellen sneller update
                            2) Meer biedt voor het geld, zeker op niveau van lenzen. Nikon is heel erg duur.

Als amateur zou ik dan gewoon bij Canon blijven.
                            Canon zal waarschijnlijk niet te lang meer wachten. Misschien beseffen ze dat ze met de 1DIII eigenlijk té snel zijn geweest en willen ze die fout niet meer maken.

Wil je er toch voor gaan, probeer dan zeker eerst het materiaal eens goed uit en kijk of je er effectief betere foto's mee maakt.
                            En 't is een smak geld hoor, jong.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              lekker belangrijk
                              Proef ik hier een vleugje sarcasme Licht je eens toe moderator
                              Last edited by Kiekvogel; 25 augustus 2008, 19:55.
                              Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Het eerste woord dat mij te binnen schoot was dit: 'hard-ware fetisjisme'.... Topic is niet zo heel bijster interessant en toevoegend. Het ontaard in vergelijkingen tussen appels en peren... De techniek schrijdt steeds harder voort, bijhouden is m.i. onmogelijk, tenzij je een hele dikke portemonnee hebt, of koste wat kost het nieuwste van het nieuwste wilt hebben. Maar, het hangt natuurlijk wel lekker rond je nek,zo'n ding..., bekijks heb je in ieder geval zeker!! Zag vandaag nog op marktplaats een eos 1d mkIII, met nog geen 500 foto's erop gemaakt, eigenaar had inmiddels de nieuwe 1Ds mkIII gekocht...'ouwe' eos was net 6 mnd oud??? Zal wel te ouderwets geweest zijn zeker?? tsja, zet te denken, maar dat is mijn bescheiden mening als hobbyist...Succes!! Wat wordt het volgende topic?? De Hasselblad H3d vergelijken met de eos 1ds mkIII of zo??

Comment

Working...
                                X