Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
    Ja, blijkbaar de 100-400
    Ook de 70-200's zonder IS.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      [COLOR="Blue"]
      [B][COLOR="DarkRed"]Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?]
      Nee, Canon moet z'n eigen weg gaan.
      En geen camera's gaan maken als kerstbomen zo vol met gadgets.
      Niet naar de concurrentie kijken , maar naar de gebruiker.
      Technisch uptodate, maar niet zodanig dat mensen op forums moeten gaan vragen wat ze toch injezusnaam met al die gadgets aanmoeten.
      Redelijk geprijst, zodat ook diegene die geen maandsalaris in een camera wil steken toch een goed werktuig kan aanschaffen.
      Nee, Canon moet z'n eigen weg gaan.

PS, Canon let amper op Nikon, de winstcijfers zijn bepalend, dat is ook de reden dat de 50D zo snel kwam, de 40D leed onder de druk van de 450D en kwam daardoor snel aan zijn EOL.
      Last edited by Keeskanon; 29 augustus 2008, 17:16.

Comment

Jamaar jongens, lezen jullie links?

Comment

Pffff
          Bless my eyes, this topic doesn't look too good!
          SF
          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Jamaar jongens, lezen jullie links?

http://forum.belgiumdigital.com/1969719-post147.html
            Ja, maar daar staat: Here's a list of the Canon lenses with the highest level of weather sealing.

Misschien zijn er wel die weather sealing hebben van een ander level. Weet ik veel.
            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
            http://www.stevevandegaer.be

Comment

oh het is altijd wel iets.

Jij wilt naar nikon voor de "beter prestaties" momenteel is dat wel zo maar voor hoe lang?

Dan zijn er bij nikon die naar canon willen omdat deze een f4 reeks hebben en de objectieven goedkoper zijn (sommige toch).

Bij iedere merk heb je voor en nadelen.

Ofwel moet je een nikon en een canon kopen, Moest ik het geld hebben zou ik dit doen maar zal wel bij mijn nikon blijven
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                oh het is altijd wel iets.

Jij wilt naar nikon voor de "beter prestaties" momenteel is dat wel zo maar voor hoe lang?

Dan zijn er bij nikon die naar canon willen omdat deze een f4 reeks hebben en de objectieven goedkoper zijn (sommige toch).

Bij iedere merk heb je voor en nadelen.

Ofwel moet je een nikon en een canon kopen, Moest ik het geld hebben zou ik dit doen maar zal wel bij mijn nikon blijven
                Of je verandert gewoon, ik heb op een week tijd men ganse outfit verkocht (5D, 40D en alle lenzen) Aangezien ik de meeste zaken ook tweedehands koop (en goed selecteer), is het verlies minimaal gebleven , althans aanvaardbaar voor mij.
                Nu een D700 met een paar lenzen en zo gekocht, en heb nu toch echt wel een betere camera! (de 5D en D700 zijn abolsuut niet te vergelijken. in de extremen doet Nikon het minimaal 2 stops beter, en ik bedoel high iso.
                Maar niks belet me om morgen een 5D mkII te kopen als die beter zou zijn.
                Zo zie ik het.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Of je verandert gewoon, ik heb op een week tijd men ganse outfit verkocht (5D, 40D en alle lenzen) Aangezien ik de meeste zaken ook tweedehands koop (en goed selecteer), is het verlies minimaal gebleven , althans aanvaardbaar voor mij.
                  Nu een D700 met een paar lenzen en zo gekocht, en heb nu toch echt wel een betere camera! (de 5D en D700 zijn abolsuut niet te vergelijken. in de extremen doet Nikon het minimaal 2 stops beter, en ik bedoel high iso.
                  Maar niks belet me om morgen een 5D mkII te kopen als die beter zou zijn.
                  Zo zie ik het.

Geen EF28-300 IS meer? Welke lenzen heb je in de plaats, houdt NIKON iets in de mouw in die trend? Dan zou je wellicht niet meer terug overschakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                    Geen EF28-300 IS meer? Welke lenzen heb je in de plaats, houdt NIKON iets in de mouw in die trend? Dan zou je wellicht niet meer terug overschakelen.
                    Dat heeft me lang tegengehouden, maar momenteel heb ik de 28-105, 24-120VR en de sigma 100-300 apo ex F4.0 + 1.4 TC
                    Echt volledig de 28-300 vervangen is dus onmogelijk, helaas....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                      Nog nooit een 28-200 gemist, geef mij maar de 70-200 f/2.8 ( sigma of nikkor ), dat in combinatie met een 24/28 - 70 f/2.8, meer moet dat niet zijn...
                      Last edited by Franciskine; 30 augustus 2008, 10:40.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        Als ik hierover begin, weet ik zeker dat ik weer een beetje een merkenclash zal starten, maar kom. Ik wil echt eens weten of er nog velen zijn die er net zoals ik over denken...

Zijn er nog vele anderen onder jullie die vinden dat Canon dringend eens een inhaalbeweging gaat moeten maken tov andere merken met Nikon int speciaal. In plaats van een 450D-tje,een 1000D-tje en een 50D uit te brengen, dat ze ne keer serieus wat werk steken in de prof toestellen. Als ik zo kijk, dan heeft de Nikon D3 de canon 1DmkIII toch wel een beetje overtroeft, en de D700 verpulvert de 5D tot stof... Een 14-24 2.8 zou ik ook wel eens graag zien bij canon hoor.

Canon aub, kom eens met ne schonen 1DmkIIIn en 5DmkII uit, en vergeet er geen VGA scherm op te zetten hé, want anders ben ik binnen een paar maand echt wel naar Nikon

Voila, zo denk ik erover. Zijn er mensen die dezelfde mening hebben? Of zijn er mensen die deftige tegenargumenten hebben? Maar hou het AUB 'objectief'
                        Nee zo denk ik er niet over.
                        Maar de 50D heeft nu toch dat goede LCD scherm. Dus elke volgende Canon die uitkomt zal het wel overerven.

Ik denk ook dat Canon eerst een opvolger uitbrengt voor een toestel dat het het hardste nodig heeft. En de 40D opvolgen was blijkbaar noodzakelijker dan een opvolger voor een 1D of 5D.

Je hebt met een D3 of een D700 misschien wel meer camera op verschillende punten. Maar verpulveren is toch wel wat overdreven. De beelden van een oude 5D mogen nog steeds naast die van de 700D staan. Canon mag nu ook niet te snel zijn, de 5D opvolger moet wel iets te bieden hebben.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Je hebt met een D3 of een D700 misschien wel meer camera op verschillende punten. Maar verpulveren is toch wel wat overdreven. De beelden van een oude 5D mogen nog steeds naast die van de 700D staan. Canon mag nu ook niet te snel zijn, de 5D opvolger moet wel iets te bieden hebben.

De beelden van een D3 zijn gelijk aan die van een D700.
                          De D3 heeft alleen wat meer snelheid en nog wat andere snufjes als ook een andere boddy. De kwaliteit van de beelden blijven zijn gelijk.
                          Zelfde sensor zelfde software.

Of beiden de de oude 5D verpulveren zal mij een zorg zijn.
                          Als Nikon bezitter (objectieven) kijk ik alleen naar mij eigen merk, heb ja niet voor niets een investering gedaan in de objectieven.

Dit moest eigenlijk veel mensen doen.

De ene keer is het merk X wat iets meer te bieden heeft en de andere keer is het merk Y aan de beurt.
                          Dit is goed voor de consument en daarom heeft wisselen naar een ander merk totaal geen zin, of je moet zoveel geld hebben dat je niet weet wat je er mee moet doen.

mvg
                          Antoine

Comment

Voor mij waren er diverse redenen voor een D700:
                            - als die er 2 jaar eerder was geweest had ik niks van Canon geweten, maar ik had destijds als FX alleen een Kodak slr/n en daarnaast heb je dan ook een toestel nodig dat snel is een goede hoge iso. Ik had dus daarnaast nog een D200 en een Fuji S3. En een backup Kodak slr/n voor het geval dat... Ik zeg er ook bij dat Canon met de 5D een topcamera heeft gemaakt destijds; welke digitale camera is meer dan 3 jaar ongewijzigd een bestseller geweest?
                            Canon heeft ook lenzen die Nikon ook zou moeten maken: de F4 reeks en de L primes.
                            - De nieuwe 14-24 lens. Onovertroffen. Als die een diafragmaring had gehad zou ik de eerste tijd nog mijn 5D`hebben gehouden met een tussenring.
                            - De mogelijkheid om oudere ai en ais lenzen in A stand (waar ik bijna altijd ermee werk) te gebruiken en ook te programmeren t.b.v. de belichting.
                            Het leuke is dus dat je op een camera uit 2008 lenzen uit 1975 kunt gebruiken met hetzelfde of meer gebruiksgemak dan destijds.
                            - Het flitssysteem werkt gewoon fijner, je hebt ook een flits op de camera (mede te gebruiken om de systeemflitsers aan te sturen)
                            Je hebt daarnaast ook zelden een flitser echt nodig
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Het aantal MP van de 5D opvolger blijft stijgen.

Nog enkele dagen en het wordt meer dan 30 MP.

Jan.

Comment

Video mode op een 5D zou toch wel belachelijk zijn maja.
                                Ergste vind ik als het klopt dat er geen weather sealing meer bijstaat
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                                X