Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
    Je kan nog makkelijk tweedehands R1 vinden, op marktplaats.nl en kapaza staan er verschillende... Rond de 400-500 euro.
    Da's natuurlijk ook een goede optie... ipv de fuji. Het is wat minder zoom maar je krijgt er wel kwaliteit voor terug.

    Ach ja, de TS moet zelf bepalen wat de beste optie is.

    Met vriendelijke groet,
    Bart Kerste

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
      Ik heb de Sony F828 en die camera kreeg een recommended op dpreview. Ooit had ik hem verkocht en nu laatst heb ik hem weer tweedehands teruggekocht omdat hij namelijk zo snel is dat die de kinderen spelend kan fotograferen. Veel compact en bridge camera's schieten daar te kort. Maar goed. Ook de F828 heeft last van PF en CA, vooral PF. Ik gebruik om dit te verwijderen niet Photshop Elements of CS maar ik gebruik Corel Paint Shop Pro XI. Deze heeft een geautomatiseerde actie om PF weg te halen. En bij foto's die het waard zijn (helaas wel alleen in JPEG of TIFF) haal ik het weg. De automatische actie om PF weg te halen is 1 muisklik. En daarmee is meestal het ergste weg en is het beeld heel acceptabel. Je kunt ook de kleurverschuivingen selecteren in een niet automatische werkwijze. Dan klik je een aantal samples aan (zo kun je ook die CA verwijderen die van groen, naar blauw, naar paars gaat) en zo echt bijna je foto perfect krijgen, qua CA en PF dan hè...

      Ergens las ik dat je beter een camera kunt kopen die highly recommended heeft. Ik heb me bij een aanschaf ooit laten leiden door dpreview (de nikon coolpix 5700) en dat doe ik dus nooit meer. Perfect beeldkwaliteit voor toen maar zooooooo traag met de autofocus. Het gaat erom wat jij nodig hebt en wat jij wilt. Ik zou de aanschaf nog even uitstellen als dat kan en hem ergens proberen. Het beeldmateriaal mee naar huis nemen en kijken of je de PF en CA heel storend vind binnen jouw vorm van fotografie. Het is natuurlijk handiger om geen PF en CA te hebben. Het kost tijd en moeite om het er weer uit te halen. Bij de aanschaf van de Sony opnieuw was dat voor mij echter geen doorslaggevende factor, wel de lichtsterke van de lens, de scherpte van de lens en vooral de snelheid van het toestel. Dit zijn andere factoren die voor jou bijvoorbeeld ook doorslaggevend kunnen zijn.

      Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

      Groeten,
      Bart Kerste
      Zeker. En nu maar hopen dat Fuji met een S.W. update komt, ik vermoed van wel, anders gaat het ook wel lukken, zoals je prima aangeeft!

      Bedankt!

      Jos

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Heeft iemand deze Fuji al in bezit ? Blijkbaar nog niet verkrijgbaar in Belgie

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Heeft iemand deze Fuji al in bezit ? Blijkbaar nog niet verkrijgbaar in Belgie
          Ik verwacht hem volgende week . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Damn net een week te laat voor mij maar ja.

            Wat was je url ook al weer van je webshop Franciskine?

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
              Damn net een week te laat voor mij maar ja.

              Wat was je url ook al weer van je webshop Franciskine?
              http://www.cameraland.nl ( 549€ zonder verzendingskosten )
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Ik heb er eentje. gehaald in duitsland. Bij Top Foto.de was 529€ ondertussen 549€.

                francis jij had contact gezocht met een duitse Firma? Maar echt niet met de zelfde als de link die ik je doorgaf. Mr Albert heeft slechts één website. En de moment dat jij naar die andere site aan het zien was had hij er nog eentje aan 529 maar nu dus niet meer.
                Flickr één
                Flickr two

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Ik kan nier meer volgen wat die websites betreft, wat is de url van de site waar jij kocht?

                  Ik heb contact opgenomen met deze site : http://www.topfoto.de
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                    Ik heb er eentje. gehaald in duitsland. Bij Top Foto.de was 529€ ondertussen 549€.

                    francis jij had contact gezocht met een duitse Firma? Maar echt niet met de zelfde als de link die ik je doorgaf. Mr Albert heeft slechts één website. En de moment dat jij naar die andere site aan het zien was had hij er nog eentje aan 529 maar nu dus niet meer.

                    En hoe bevalt hij ? Al foto's online ?

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      misschien beetje mierenneukerij maar purple fringing is chromatische aberratie.

                      zeggen dat een camera van beide last heeft is wel wat van't negatieve teveel.


                      nu ontopic:

                      heb redelijk wat vrienden, kennissen en familie die naar me toe komen wanneer ze een toestel willen kopen. omdat'k niets van die compactwereld afweet raad ik hen nu altijd deze fuji aan, kunnen ze nooit mis mee zitten.

                      alhoewel de meesten wss toch nog met een aldi cam zullen afkomen
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Is het niet een contradictie: iets aanraden waar je geen verstand van hebt?
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                          Is het niet een contradictie: iets aanraden waar je geen verstand van hebt?
                          deze komt er in vele previews goed uit
                          de testshots zijn ok

                          goeie camera, ja die raad ik dus aan... natuurlijk alleen als het in hun budget valt
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                            misschien beetje mierenneukerij maar purple fringing is chromatische aberratie.
                            Sorry, maar ik zou dat graag willen tegenspreken:

                            chromatische abberatie is een optische fout van een lens, in zoverre dat dispersie er voor zorgt dat de verschillende kleuren van het spectrum niet mooi in hetzelfde brandpunt terechtkomen...

                            Purple fringing is een sensor fout geïnduceerd door het Bayer patroon van een sensor en de daaraan gerelateerde interpolatie (per pixel krijgt de sensor slechts informatie over één welbepaalde kleur en de andere kleuren worden dan ingevuld door informatie van de rondom liggende pixels.) Vooral op regelmatige randen en plotse overgangen komt het interpollatie principe in de moeilijkheden, omdat het niet de juiste informatie kan krijgen en het dus zomaar wat doet, vandaar de gekleurde randjes...

                            Purple fringing kan versterkt worden door chromatische abberatie, maar niet omgekeerd...

                            Dus dat er sprake is van zowel CA als van PF wil ik gerust geloven...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              man man ik zit als sinds midden februari op deze camera te wachten, en deze week heb ik hem echt nodig .

                              Is het nu nog wel de moeite om erop te wachten of kan ik beter geen 400d kopen ofzo? Of gaat datmet mij die moeite niet zijn?


                              Dat vroeg ik me soms en ook nog nu af.

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Voordeel van S100fs: Voor zijn (aardige) prijs krijg je zowel CA als Pf......
                                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                                Comment

                                Working...
                                X