Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
    lekker bezig jongens praten over speelgoed wat je niet hebt en omdat je het niet zal kopen, internet toch maar afschuimen om de zwaarste miskleunen te vinden.

    Hij bevalt prima. En van de +1000 foto's tot nu toe zijn er inderdaad een paar met de veel besproken symptonen die over het grote internet overal te vinden zijn. Het is niet maar dan normaal dat hier en daar een foto te vinden is op het WWW waar toevallig niets aan fout is. Die paar foto's waar ik het heb is dat ik het zelf opgezocht heb. Op maximum zoom is het een makkie om in de randen van het plaatje PF te vinden. So what, dat zal je met elke budget telezoom kunnen forceren. maar een beetje croppen en de storende artefacten zijn er niet meer. CA heb ik ook al gezien. Een zwart gesinterde gevelsteen heeft onder bepaald licht en beeldhoek een paarse waas. Het is in dit geval storend maar te corrigeren in PS of wellicht ook in de camera zelf.

    En neen het is geen DSRL.
    Dat kan ik mee beamen. Werk nu met een 5D en ik ga niet meer terug naar een bridge. Maar ik ben begonnen met de Sony F828. Deze bridge kon je volgens anderen op het internet niet boven ISO64 gebruiken en had ook ongeloofelijk veel last van PF.

    Ik heb 2 jaren met plezier met dit toestel gewerkt en maak er vandaag nog af en toe platen mee die naast de foto's van de 5D mogen staan. Ik gebruikte die Sony zelfs op ISO400 voor kerkreportages en van PF heb ik bijna nooit last gehad. Elk toestel zal beperkingen hebben, leer er gewoon mee om te gaan.

    Laat je niet afschrikken, want het internet verzameld vooral de negatieve dingen die iemand ooit eens ergens heeft meemaakt en veel minder de positieve.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Dat moet natuurlijk 20.50h zijn, sorry . . .
      No problemo, 't was als grap bedoeld.
      Dacht al dat je in het zuiden woonde


      Heb zelf een bridge en daar deze nogal last heeft van ruis op iso 200 en meer
      dacht ik dat het tijd werdt voor een ander en hopelijk beter geval
      Ben niet te vinden voor DSLR toestel maar hou het liefst bij een bridge
      Niet iedereen wil een DSLR en velen zijn tevree over een bridge.
      Ben gehandicapt persoon en moet mij redden met aan hand als ik wandel
      Neerzittend kan ik gebruik maken van beide maar met in een hand een kruk dan moet je keuzes maken.
      Deze camera maakt gebruik van een manuele zoomring, zou ik er met één hand gebruik van kunnen maken Franciskine ?
      Vooral als ik wandel, gebeurt niet veel maar toch ????

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
        No problemo, 't was als grap bedoeld.
        Dacht al dat je in het zuiden woonde


        Heb zelf een bridge en daar deze nogal last heeft van ruis op iso 200 en meer
        dacht ik dat het tijd werdt voor een ander en hopelijk beter geval
        Ben niet te vinden voor DSLR toestel maar hou het liefst bij een bridge
        Niet iedereen wil een DSLR en velen zijn tevree over een bridge.
        Ben gehandicapt persoon en moet mij redden met aan hand als ik wandel
        Neerzittend kan ik gebruik maken van beide maar met in een hand een kruk dan moet je keuzes maken.
        Deze camera maakt gebruik van een manuele zoomring, zou ik er met één hand gebruik van kunnen maken Franciskine ?
        Vooral als ik wandel, gebeurt niet veel maar toch ????
        Ik vrees dat je dit toestel niet met één hand kan bedienen, Johnny K. Ik heb een Fujifilm FinePix S9600, een beetje de voorganger van deze S100fs. De S9600 is al niet klein uitgevallen en deze S100fs is nog groter en nog zwaarder. Je hebt écht je rechter hand nodig om het toestel in ze'n "greep" te houden, je kan wel blindelings je duim en je wijsvinger gebruiken om de knoppen te bedienen, maar het lijkt mij fisiek onmogelijk om met één hand ook de manuele zoomring te bedienen.

        (Heeft er nooit niemand aan gedacht om een statief-kruk uit te vinden?! Moet toch te doen zijn? )

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Recent heb ik mijn Panasonic FZ50 verkocht en me een Canon 40D aangeschaft. Hoofdreden voor de omschakeling was de ruisgevoeligheid van de FZ50. Ik heb er op ISO 1600 nooit foto's kunnen mee maken die ook maar in de buurt kwamen van wat hier wordt getoond. Ik vind dit dan ook indrukwekkende resultaten voor een bridge op ISO 1600. Volume en gewicht van deze bridge moet je er dan maar bijnemen: je krijgt er veel voor terug imo.
          mijn foto's: www.reneheylen.be

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
            Recent heb ik mijn Panasonic FZ50 verkocht en me een Canon 40D aangeschaft. Hoofdreden voor de omschakeling was de ruisgevoeligheid van de FZ50. Ik heb er op ISO 1600 nooit foto's kunnen mee maken die ook maar in de buurt kwamen van wat hier wordt getoond. Ik vind dit dan ook indrukwekkende resultaten voor een bridge op ISO 1600. Volume en gewicht van deze bridge moet je er dan maar bijnemen: je krijgt er veel voor terug imo.
            Je mag natuurlijk niet vergeten dat deze opname's verkleind zijn om te voldoen aan de forumregels ( ook ik moet die volgen ).

            @Johnny K : ik zal ASAP een proberen met één hand en mijn bevindingen hier wel neerschrijven.
            Last edited by Franciskine; 9 mei 2008, 21:20.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              uit één hand fotograferen lukt aardig. Ik heb vrij grote handen en het toestel ligt zeer goed in de hand. Maar ook nog de manuele focus of zoomring bedienen is te veel van het goede. Als je steeds met een kruk gaat wandelen kan je wellicht er eentje aanpassen zodat je er een fototoestel op kan monteren. iets in de zin van een gorillapod zij die flex tripod's maken. of contacteer die gasten en leg je probleem eens voor. Ze kunnen wellicht een specialleke maken.


              of leg je vraag voor een krukken fabrikant voor
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                wanneer oh wanneer ben jij en mijn bezit
                Ben het wachten beu nu hoor.

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  In deze post heb ik nog enkele voorbeelden geplaatst, samen met een link naar een klein album met foto's gemaakt met de Fuji S100FS
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    In deze post heb ik nog enkele voorbeelden geplaatst, samen met een link naar een klein album met foto's gemaakt met de Fuji S100FS

                    Yep had ze al gezien alvorens je hier de link weergaf.
                    Ziet er goed uit he, zeg maar gerust HEEL GOED
                    Nu nog beslissen of ik er met een hand rond kan
                    Apropo mijn handen zijn niet van de kleinste hoor, heb al eens een canon 30 met grip vastgehad
                    En daar geraakte ik toch met mijn vingers nog tot aan de zoom van de kitlens
                    Denk dat dat de 18-55 was ofzo maar het ging, wel niet voor manueel scherp te stellen maar zoomen geen probleem

                    Edit was het bijna vergeten ik gebruik zo een handstrap welteverstaan he niet rond de nek.

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      In deze post heb ik nog enkele voorbeelden geplaatst, samen met een link naar een klein album met foto's gemaakt met de Fuji S100FS
                      Wat vind je er zelf van?

                      en heb het dan over de details in de pluimkes en zo,
                      maar dan ten opzicht van een dslr met b.v. een 400mm prime.
                      er zitten een paar mooie tussen,
                      maar toch, heb ik mijn twijfels

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                        Wat vind je er zelf van?

                        en heb het dan over de details in de pluimkes en zo,
                        maar dan ten opzicht van een dslr met b.v. een 400mm prime.
                        er zitten een paar mooie tussen,
                        maar toch, heb ik mijn twijfels
                        Gelukkig heb je twijfels, een prime van 400 mm vergelijken met een superzoom . . . . Als er geen verschil moest zijn . . . waarom zouden fotografen nog 10.000-den €'s uitgeven aan lenzen als je met een bridge van 550€ hetzelfde resultaat moest kunnen halen . . . Ik bedoel maar dat dit toestel boven mijn verwachtingen presteerde . . . deze resultaten had ik in de verste verte niet verwacht.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Een fijn en eerlijk antwoord,
                          en daar had ik het nu op,

                          volgens ik zie op de fotos,
                          is dit één van betere toestellen op markt,
                          toch wat betreft, de bridgetoestellen.

                          Zeker het overwegen waard om aan te kopen,
                          maar er zijn inderdaad grenzen.

                          Voor de allroundfotograaf, niet prof gericht,
                          maar toch budgetvriendelijk,
                          en vooral op vakantie ,
                          het gezeul, op vakantie of pretpark,
                          met een arsenaal aan lenzen...
                          dan lijkt me dit een betere optie,
                          om toch nog met fijne fotos huiswaarts te keren.

                          wil je enkel de top, ga dan voor een dslr met aangepaste lenzen.

                          voor al de anderen zal dit toestel zeker voldoen.

                          twas gewoon een eerlijke denkpiste van mezelf

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                            Een fijn en eerlijk antwoord,
                            en daar had ik het nu op,

                            volgens ik zie op de fotos,
                            is dit één van betere toestellen op markt,
                            toch wat betreft, de bridgetoestellen.

                            Zeker het overwegen waard om aan te kopen,
                            maar er zijn inderdaad grenzen.

                            Voor de allroundfotograaf, niet prof gericht,
                            maar toch budgetvriendelijk,
                            en vooral op vakantie ,
                            het gezeul, op vakantie of pretpark,
                            met een arsenaal aan lenzen...
                            dan lijkt me dit een betere optie,
                            om toch nog met fijne fotos huiswaarts te keren.

                            wil je enkel de top, ga dan voor een dslr met aangepaste lenzen.

                            voor al de anderen zal dit toestel zeker voldoen.

                            twas gewoon een eerlijke denkpiste van mezelf
                            Een Zeer
                            goede en
                            doordachte denkpiste
                            van uzelf
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                              Wat vind je er zelf van?

                              en heb het dan over de details in de pluimkes en zo,
                              maar dan ten opzicht van een dslr met b.v. een 400mm prime.
                              er zitten een paar mooie tussen,
                              maar toch, heb ik mijn twijfels


                              De foto's hier op BD gepost zijn retescherp,op die grootte KUN je geen cameraonscherpte ( tengevolge van minderwaardige optiek,wel te verstaan ) opmerken,zelfs een klein 3MP compactje is dan gestoken scherp.


                              Walter
                              D850

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                                De foto's hier op BD gepost zijn retescherp,op die grootte KUN je geen cameraonscherpte ( tengevolge van minderwaardige optiek,wel te verstaan ) opmerken,zelfs een klein 3MP compactje is dan gestoken scherp.


                                Walter
                                Dan moet ik de originele maar eens posten voor de pixelpeepers he . . .



                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X