Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Een psycholoog die vanaf zijn 15e al bezeten is van fotografie, zijdelings talloze cursussen op dat gebied heeft gevolgd en al talloze camera's (ook de Fuji) heeft gehad.
    Leer mij de mens achter de camera kennen...... Maar zolang men een camera koopt die gisteren uit is gekomen, heeft de commercie bestaansrecht!
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
      Een psycholoog die vanaf zijn 15e al bezeten is van fotografie, zijdelings talloze cursussen op dat gebied heeft gevolgd en al talloze camera's (ook de Fuji) heeft gehad.
      Leer mij de mens achter de camera kennen...... Maar zolang men een camera koopt die gisteren uit is gekomen, heeft de commercie bestaansrecht!
      Zo te zien spreek je tegen je eigen vel ...psychologie van camera's
      Als je het allemaal beter weet sinds je 15e , cursussen heeft gevolgd en er tallozze camera's op nahoud waarom stel je in dit topic
      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203315 de vraag !
      Last edited by Fabbe; 13 april 2008, 08:42.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
        Zo te zien spreek je tegen je eigen vel ...psychologie van camera's
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203315
        Ha ha ha, een goeie: buster spiegelt z'n eigen beweegredenen naar anderen: hij weet het al.
        1 zwaluw maakt nog geen zomer! dwz generalizeren lijkt wat gemakkelijk.

        Comment


        • #34
          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Kijk dit bedoel ik nou met "leer mij de mensen achter de camera kennen"!!!
          Ik heb allereerst nimmer beweerd dat ik de wijsheid in pacht heb en ik probeerde bij deze topic (uit ervaring) duidelijk te maken dat je nooit over één nacht ijs (lees test) moet gaan. Voor mij is de praktijk het belangrijkste en met name wat bezitters van een bepaalde camera ervaren. Dus wat hier beweerd wordt is nu dus weer zo'n vooroordeel!
          Laten we overigens terugkeren voor waar dit forum voor bedoeld is, nl. elkaar - tussen een geintje door - serieus nemen v.w.b ieders inbreng.
          Als dit echter kenmerkend is voor de inbreng van (hopenlijk maar bepaalde leden) bij belgiumdigital.com zit ik hier wellicht niet bij het juiste forum...
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #35
            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Praktijkvoorbeeld uit dpreview.com van een bezitter van de S100FS die ik in ieder geval wél serieus neem. Voor degene die Engels begrijpt, tenminste
            Ik citeer:
            Problems.
            - Purple fringing, more than I would like;
            - Won't turn back on automatically when it goes to sleep
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #36
              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Sorry, te vroeg op het knopje gedrukt, ik ga verder:
              - Won't go back automatically, when goes to sleep. there fore You might lo
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • #37
                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Potverdrie, degene die mij verwijten hier niet goed mee om te kunnen gaan, geef ik nu al gelijk! Driemaal is scheepsrecht:
                - Won't turn back to automatically, when goes to sleep, Therefore you might lose those candid shots if you have to turn it off and on again. Canon, Sony, Nikon and most other will automatically turn back on when you press the shutter halfway.
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                  Potverdrie, degene die mij verwijten hier niet goed mee om te kunnen gaan, geef ik nu al gelijk! Driemaal is scheepsrecht:
                  - Won't turn back to automatically, when goes to sleep, Therefore you might lose those candid shots if you have to turn it off and on again. Canon, Sony, Nikon and most other will automatically turn back on when you press the shutter halfway.
                  Als aanvulling op je "ervaring", zou het nu misschien tijd zijn om enkele computer cursussen te gaan volgen.
                  Dan zul je misschien zien dat er ook een knopje aanpassen bestaat, zodat je geen 3 posten voor hetzelfde zou moeten openen.
                  Leer mij de mens achter de PC kennen......

                  Hubert
                  Last edited by hub2805; 13 april 2008, 10:19.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                    Potverdrie, degene die mij verwijten hier niet goed mee om te kunnen gaan, geef ik nu al gelijk! Driemaal is scheepsrecht:
                    - Won't turn back to automatically, when goes to sleep, Therefore you might lose those candid shots if you have to turn it off and on again. Canon, Sony, Nikon and most other will automatically turn back on when you press the shutter halfway.

                    Waarom zou hij zijn foto's verliezen ? Staat toch op zijn kaart !!

                    T'is je vergeven

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      Potverdrie, degene die mij verwijten hier niet goed mee om te kunnen gaan, geef ik nu al gelijk! Driemaal is scheepsrecht:
                      - Won't turn back to automatically, when goes to sleep, Therefore you might lose those candid shots if you have to turn it off and on again. Canon, Sony, Nikon and most other will automatically turn back on when you press the shutter halfway.
                      Iedere fabrikant probeerd een toestel dikwijls ze snel mogelijk uit te brengen, soms zelfs wat te vroeg. Gelukkig bestaat er zoiets als firmware updates, waarmee zulke kinderziektes gemakkelijk verholpen zijn.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        Waarom zou hij zijn foto's verliezen ? Staat toch op zijn kaart !!

                        T'is je vergeven
                        Ik denk dat Buster iets anders bedoelt, de camera lijkt niet automatisch geactiveerd te worden wanneer je de ontspanknop half indrukt ( was vergelijkbaar met de Fuji S3 Pro in portret mode ), je denkt de foto te maken en dan ondervind je ineens dat er niets gebeurt ondanks het feit dat je de ontspanknop indrukt . . . bedoel je niet eerder zoiets Buster?
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                          Als aanvulling op je "ervaring", zou het nu misschien tijd zijn om enkele computer cursussen te gaan volgen.
                          Dan zul je misschien zien dat er ook een knopje aanpassen bestaat, zodat je geen 3 posten voor hetzelfde zou moeten openen.
                          Leer mij de mens achter de PC kennen......

                          Hubert
                          Al doende leer je he . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Het is in ieder geval prettig te ervaren dat we weer teruggekeerd zijn bij een discussie, waarbij in ieder geval gepoogd wordt de inbreng van iemand serieus te nemen. Tenslotte is de waarde van een fotoforum een soort kruisbestuiving waarbij ik waarde hecht aan praktijk- en kennisvergaring. eenieder in haar/zijn waarde latend, amen.
                            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Ziet er in ieder geval een aardig toestel uit. Ik kijk al uit naar de foto's en ervaringen van forumleden.
                              Mijn eerste toestel was een Finepix S5500 en daar heb ik heel veel plezier aan gehad.
                              Ik vind Fujifilm zeer ster in prijs/kwaliteits verhouding. Het is natuurlijk geen DSLR. Vergelijkingen daarmee zouden maar eens moeten stoppen.

                              Tuurlijk blijf ik mijn DSLR stvig vast houden maar zo'n S100fs er naast voor de fun zou niet mis staan.
                              Een Canon en een paar bokaalglazen.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                ik denk net dat je dit toestel wel met een dslr gaat beginnen te mogen vergelijken. Ik denk net dat met dit toestel (en zijn opvolgers en andere merken hun modellen) de lijn tussen bridge en dslr verdomd klein gaat worden. toch zeker tussen deze modellen en een instap model alla d40, eos400, ...
                                500px

                                Comment

                                Working...
                                X