Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
    Voordeel van S100fs: Voor zijn (aardige) prijs krijg je zowel CA als Pf......

    En dat staat voor

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Lees hiervoor commentaar van Marcfoto....
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        lekker bezig jongens praten over speelgoed wat je niet hebt en omdat je het niet zal kopen, internet toch maar afschuimen om de zwaarste miskleunen te vinden.

        Hij bevalt prima. En van de +1000 foto's tot nu toe zijn er inderdaad een paar met de veel besproken symptonen die over het grote internet overal te vinden zijn. Het is niet maar dan normaal dat hier en daar een foto te vinden is op het WWW waar toevallig niets aan fout is. Die paar foto's waar ik het heb is dat ik het zelf opgezocht heb. Op maximum zoom is het een makkie om in de randen van het plaatje PF te vinden. So what, dat zal je met elke budget telezoom kunnen forceren. maar een beetje croppen en de storende artefacten zijn er niet meer. CA heb ik ook al gezien. Een zwart gesinterde gevelsteen heeft onder bepaald licht en beeldhoek een paarse waas. Het is in dit geval storend maar te corrigeren in PS of wellicht ook in de camera zelf. Ik heb de duitse handleiding niet niet volledig doorgenomen. de burstmode is super. Enkel buiten mee gespeeld, binnekort eens testen in een sporthal.

        En neen het is geen DSRL. Er is shutterlag maar ifv instelling, licht, etc. kan het ook zeer snel.
        Het kantelbare scherm is echter subliem en de EVF is goed maar volledig manueel werken vergt meer gewenning.

        batterij is de derde keer plat. Niet slecht dus. Voor op vakantie een accu of twee erbij en de dag kan niet stuk.

        Nog steeds een beetje jammer dat ze van de AA afgestapt zijn maar deze accu is een pak krachtiger, bij het flitsen.

        De jongste is net terug van Italië en met de canon A680, 4 AA's plat en de tweede set nog niet halfweg.
        Flickr één
        Flickr two

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
          Voordeel van S100fs: Voor zijn (aardige) prijs krijg je zowel CA als Pf......
          Beste vriend, ik denk dat we je standpunt tegenover dit type camera intussen al wel kennen. Niemand zit in dit topic te wachten op iemand die staat te roepen dat je enkel en alleen deftige foto's met een spiegelreflex kan maken. Om wat voor reden dan ook gaan sommige mensen voor een bridgecamera, vrijwel iedereen hier weet dat daar een aantal nadelen aan hangen ... blijft de vraag: blijven deze nadelen binnen de perken?

          (En voor wat het waard is: voor een geslaagde foto is meer nodig dat een "perfecte" camera. Ik zie sommige hier boeiender foto's maken met hun "compactje", dan anderen met hun "pro"-materiaal!)

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Zou dit een intresante aankoop zijn,
            om mee te nemen op vakantie?
            ik heb nu een 30D, en normaal neem ik de 28-75 en de 50-500 mee,
            maar het blijft sleuren natuurlijk, en ben in overweging tegen juli mischien een toestel aan te schaffen, dat als alternatief kan dienen.
            het hier besproken toestel heeft wel mijn intresse gewekt.
            iemand suggesties?

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
              (En voor wat het waard is: voor een geslaagde foto is meer nodig dat een "perfecte" camera. Ik zie sommige hier boeiender foto's maken met hun "compactje", dan anderen met hun "pro"-materiaal!)
              Exact wat ik ook denk!
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                Exact wat ik ook denk!
                Met 2 kindjes in de leeftijd van 1 en 3 en een half heb ik echt geen tijd om mijn lenzen te wisselen, ruimte om een boel mee te sleuren enz..... Deze redenen hebben mij weer terug laten pakken naar een bridge. Beter een foto dan geen foto. En met een bridge kun je zeker mooie foto's maken. Ik hoop binnenkort hier veel foto's te zien van deze cam op BD en gebruikerservaringen zodat ik hem later misschien zelf zal aanschaffen.

                Groeten,
                Bart

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                  lekker bezig jongens praten over speelgoed wat je niet hebt en omdat je het niet zal kopen, internet toch maar afschuimen om de zwaarste miskleunen te vinden.

                  Hij bevalt prima. En van de +1000 foto's tot nu toe zijn er inderdaad een paar met de veel besproken symptonen die over het grote internet overal te vinden zijn. Het is niet maar dan normaal dat hier en daar een foto te vinden is op het WWW waar toevallig niets aan fout is. Die paar foto's waar ik het heb is dat ik het zelf opgezocht heb. Op maximum zoom is het een makkie om in de randen van het plaatje PF te vinden. So what, dat zal je met elke budget telezoom kunnen forceren. maar een beetje croppen en de storende artefacten zijn er niet meer. CA heb ik ook al gezien. Een zwart gesinterde gevelsteen heeft onder bepaald licht en beeldhoek een paarse waas. Het is in dit geval storend maar te corrigeren in PS of wellicht ook in de camera zelf. Ik heb de duitse handleiding niet niet volledig doorgenomen. de burstmode is super. Enkel buiten mee gespeeld, binnekort eens testen in een sporthal.

                  En neen het is geen DSRL. Er is shutterlag maar ifv instelling, licht, etc. kan het ook zeer snel.
                  Het kantelbare scherm is echter subliem en de EVF is goed maar volledig manueel werken vergt meer gewenning.

                  batterij is de derde keer plat. Niet slecht dus. Voor op vakantie een accu of twee erbij en de dag kan niet stuk.

                  Nog steeds een beetje jammer dat ze van de AA afgestapt zijn maar deze accu is een pak krachtiger, bij het flitsen.

                  De jongste is net terug van Italië en met de canon A680, 4 AA's plat en de tweede set nog niet halfweg.
                  Heb je nog meer ervaring en info?

                  Jos

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                    Beste vriend, ik denk dat we je standpunt tegenover dit type camera intussen al wel kennen. Niemand zit in dit topic te wachten op iemand die staat te roepen dat je enkel en alleen deftige foto's met een spiegelreflex kan maken. Om wat voor reden dan ook gaan sommige mensen voor een bridgecamera, vrijwel iedereen hier weet dat daar een aantal nadelen aan hangen ... blijft de vraag: blijven deze nadelen binnen de perken?

                    (En voor wat het waard is: voor een geslaagde foto is meer nodig dat een "perfecte" camera. Ik zie sommige hier boeiender foto's maken met hun "compactje", dan anderen met hun "pro"-materiaal!)
                    Bravo!

                    Voor wat het waard is: er is wel degelijk interesse in een 'high end' compact camera. Getuige de interesse in dit topic.

                    Ik zou graag zien dat Fuji dezelfde sensor gebruikt in een camera met iets beperkter zoombereik (lees: met een betere lens.)
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      Bravo!

                      Voor wat het waard is: er is wel degelijk interesse in een 'high end' compact camera. Getuige de interesse in dit topic.

                      Ik zou graag zien dat Fuji dezelfde sensor gebruikt in een camera met iets beperkter zoombereik (lees: met een betere lens.)

                      Deze lens is bij 200 mm haarscherp!!!
                      Geef maar eens aan welke lens nog scherper is bij 200 mm?

                      Goed zoeken svp en liefst feiten en geen kreten!?

                      Opmerking is opbouwend bedoeld!

                      Jos

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Blijkbaar heeft nog niemand hier op BD foto's geplaatst, gemaakt door deze camera, dus snel buiten wat foto's genomen vanavond, op 28, 100, 200 en 400 mm, los uit de hand, enkel verkleind met BD sizer, maar niet verscherpt en ook geen ruis verwijderd, alle foto's op ISO 1600 en sluitertijd 1/400 ( S-stand gebruikt omdat ik bewegingsonscherpte toch wat wilde vermijden ) Je kan naargelang de aftsand tot het onderwerp korter komt duidelijk zien waar ik op scherpgesteld heb . . .
                        Tijdstip van opname : 20.50h







                        Last edited by Franciskine; 9 mei 2008, 09:01.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Txs Francis!

                          Ik denk dat je met deze beelden iemand over de streep hebt getrokken om deze camera te kopen: een vriend van mij is heel geïnteresseerd, maar was wat argwanend. Deze beelden zijn bepaald overtuigend voor mij (en ik ben er van overtuigd ook voor mijn vriend!)

                          Als ik wat kritisch ben, dan zie ik wat 'blown highlights', maar dan denk ik dat je bij dit soort licht al genre S5 pro zult moeten hebben om dat te vermijden) en ook wat PF/CA, maar dan alleen op de groothoek stand (en zeker niet overdreven.) Samengevat: het lijkt me wel wat...

                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Ik ben ook over de streep getrokken !
                            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Mooie foto's denk dat ik er ook goed aandoe om die eens nader te bekijken
                              Zocht al een tijdje en vervanger voor mijn huidige panasonic en denk dat deze
                              Een goede beurt doet

                              één opmerking Franciskine je vermeld uur van opname 21.50h
                              maar vraag mij af in welk land je zit want hier bij ons gaat de zon onder om 21.05 uur

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                                Mooie foto's denk dat ik er ook goed aandoe om die eens nader te bekijken
                                Zocht al een tijdje en vervanger voor mijn huidige panasonic en denk dat deze
                                Een goede beurt doet

                                één opmerking Franciskine je vermeld uur van opname 21.50h
                                maar vraag mij af in welk land je zit want hier bij ons gaat de zon onder om 21.05 uur
                                Dat moet natuurlijk 20.50h zijn, sorry . . .
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X