Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
    Ziet er in ieder geval een aardig toestel uit. Ik kijk al uit naar de foto's en ervaringen van forumleden.
    Mijn eerste toestel was een Finepix S5500 en daar heb ik heel veel plezier aan gehad.
    Ik vind Fujifilm zeer ster in prijs/kwaliteits verhouding. Het is natuurlijk geen DSLR. Vergelijkingen daarmee zouden maar eens moeten stoppen.

    Tuurlijk blijf ik mijn DSLR stvig vast houden maar zo'n S100fs er naast voor de fun zou niet mis staan.

    Heb ik ook gedaan, maar je zult verbaasd zijn, dat kan ik je wel voorspellen!

    Fuji S100fs is.................

    Jos

    Comment


    • #47
      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      de fransen hebben hem eens naast een Nikon gehouden
      s100fs tov D60 met zoom
      lijkt me een goede review met zowel de pro's als de con's vermeld.

      ik kan niet wachten. Maar het zal wel moeten. Wachten op T.. F... .de
      Flickr één
      Flickr two

      Comment


      • #48
        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Nu nog een compacte versie ^^, dit ding is toch lomp voor een compact
        http://aljocha.tumblr

        Comment


        • #49
          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
          Nu nog een compacte versie ^^, dit ding is toch lomp voor een compact
          Die hebben ze vroeger al uitgebracht, in vorm van de Fuji F30
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #50
            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            ze noemen het dan ook een bridge.
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #51
              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Dat ze het een bridge noemen veranderd niks aan het feit dat veel mensen blij gaan zijn moest er een compactere versie komen ^^
              Het is ook niet de kleinste bridge
              http://aljocha.tumblr

              Comment


              • #52
                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                daar hebben ze de FinePix S8100fd voor.
                Flickr één
                Flickr two

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  cool thx

                  Zelfde sensor enz? Ruisprestatie
                  Last edited by Pen F; 14 april 2008, 18:10.
                  http://aljocha.tumblr

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                    de fransen hebben hem eens naast een Nikon gehouden
                    s100fs tov D60 met zoom
                    lijkt me een goede review met zowel de pro's als de con's vermeld.

                    ik kan niet wachten. Maar het zal wel moeten. Wachten op T.. F... .de
                    Test zeer goed bekeken, hoogwaardig uitgeprint, zeer goed vergeleken....de
                    uitkomst in vergelijking met Nikon D60 een "wow" voor de Fuji S100fs met betrekking tot scherpte en kwailteit!

                    Jos

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht
                      Test zeer goed bekeken, hoogwaardig uitgeprint, zeer goed vergeleken....de
                      uitkomst in vergelijking met Nikon D60 een "wow" voor de Fuji S100fs met betrekking tot scherpte en kwailteit!

                      Jos
                      Hmm denk dat je een paar beelden omgewisseld hebt, als je echt goede beeldkwaliteit wil dan moet je een grote sensor hebben. Voordeel van de Fuji is eerder compactheid en toch compleet uitgerust en manueel bedienbaar als een dslr.
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                        Hmm denk dat je een paar beelden omgewisseld hebt, als je echt goede beeldkwaliteit wil dan moet je een grote sensor hebben. Voordeel van de Fuji is eerder compactheid en toch compleet uitgerust en manueel bedienbaar als een dslr.
                        Beste Wim,

                        Geen vooringenomen standpunten en niet generaliseren zo komen we niet verder!
                        Kijk goed en denk goed en denk aan gemak en denk an de prijs etc etc.
                        Ik wissel geen beelden om en je toon is niet vriendelijk enkel belerend en arrogant! Als je me en anderen iets duidelijk wil maken kies dan een andere manier!

                        Jos

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Nikon D60:


                          Fuji S100fs:


                          Ik krijg hier geen wow gevoel van als ik deze 2 beelden vergelijk. Had de Nikon in raw mode gestaan dan had het detail in de hooglichten ook netjes teruggebracht kunnen worden ipv de witte gaten die er nu zijn. Fijnheid van het D60 beeld is gewoon beter, let maar eens op de steuntjes van de dakrand, schaduwpartijen blijven scherp afgetekend en dat kan je niet van het vlekkerige fuji beeld zeggen. Had je me gekend dan had je geweten dat ik absoluut geen dslr liefhebber ben (gebruik zelf een sony R1 bridge) en dat ik deze fuji momenteel ook het beste vind in de prosumer/bridge klasse. Ik had geen zin om hier terug een zinloze dslr vs bridge discussie op gang te brengen, vandaar mijn 'generaliseren', heeft niks met een vooringenomen standpunt te maken. Het is algemeen bekend dat een dslr nu éénmaal de betere beeldkwaliteit heeft en dat komt omdat de beeldsensor een heel stuk groter is zodat ruis voorkomen wordt en fijne details behouden worden en dynamisch bereik daardoor ook groter is. Fuji doet echter hard z'n best met hun zelf ontwikkelde sensoren en ik zie momenteel enkel bij hen verbeteringen in de beeldkwaliteit van kleine sensoren. Hopelijk ben je hier iets meer mee.
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                            Nikon D60:


                            Fuji S100fs:


                            Ik krijg hier geen wow gevoel van als ik deze 2 beelden vergelijk. Had de Nikon in raw mode gestaan dan had het detail in de hooglichten ook netjes teruggebracht kunnen worden ipv de witte gaten die er nu zijn. Fijnheid van het D60 beeld is gewoon beter, let maar eens op de steuntjes van de dakrand, schaduwpartijen blijven scherp afgetekend en dat kan je niet van het vlekkerige fuji beeld zeggen. Had je me gekend dan had je geweten dat ik absoluut geen dslr liefhebber ben (gebruik zelf een sony R1 bridge) en dat ik deze fuji momenteel ook het beste vind in de prosumer/bridge klasse. Ik had geen zin om hier terug een zinloze dslr vs bridge discussie op gang te brengen, vandaar mijn 'generaliseren', heeft niks met een vooringenomen standpunt te maken. Het is algemeen bekend dat een dslr nu éénmaal de betere beeldkwaliteit heeft en dat komt omdat de beeldsensor een heel stuk groter is zodat ruis voorkomen wordt en fijne details behouden worden en dynamisch bereik daardoor ook groter is. Fuji doet echter hard z'n best met hun zelf ontwikkelde sensoren en ik zie momenteel enkel bij hen verbeteringen in de beeldkwaliteit van kleine sensoren. Hopelijk ben je hier iets meer mee.
                            Beste Wim,

                            Ik begrijp je uitleg mbt een zinvolle/zinloze discussie maar..... toch!

                            De Nikon is onderbelicht!
                            In RAW ontwikkelen is wel tijdrovend!

                            Het linkerraam is "vlekkerig" bij de Nikon!
                            De kleurtoon van de Nikon is te "warm"!
                            De "dakrand" heeft meer detail bij de Fuji (goed kijken)!
                            Alles bij zitten er in 100% crops (400%!!) verschillen m.bt de ruis!
                            Geen verschil bij de 100% crops mbt de ruis!
                            Maar bij een A4 afdruk zie ik geen "ruis verschil met hoogwaardige Foto papier en de beste instelling op mijn Canon mp610 printer (DR 400%)!

                            Graag je reactie of die van andere forum leden!

                            Ik wil graag leren!

                            Misschien kijk ik niet goed of redeneer ik niet goed (genoeg)?

                            Jos

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs


                              Links fuji, rechts nikon licht verscherpt. Mijn voorkeur gaat naar rechts maar ik zeg het, is een zinloze vergelijking voor mij gezien de camera's verder compleet verschillen. Smaken verschillen ook, Fuji pept z'n beelden veel meer op dan een dslr, doen ze allemaal, vandaar dat ik het nikon beeld licht verscherpt heb en dat is in mijn ogen niet onderbelicht maar heeft iets minder contrast.
                              Last edited by Wim; 16 april 2008, 08:15.
                              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht

                                Links fuji, rechts nikon licht verscherpt. Mijn voorkeur gaat naar rechts maar ik zeg het, is een zinloze vergelijking voor mij gezien de camera's verder compleet verschillen. Smaken verschillen ook, Fuji pept z'n beelden veel meer op dan een dslr, doen ze allemaal, vandaar dat ik het nikon beeld licht verscherpt heb en dat is in mijn ogen niet onderbelicht maar heeft iets minder contrast.
                                Beste Wim,

                                We zitten werkelijk op een niveau te redeneren die naar mijn idee mbt de kwalitet niet meer relevant is maar zoals je zelf zegt het is "smaak gebonden" is.Dit is niet mijn mening!!!! Let op de DR 100% crop (dus niet de DR 400%)van de Fuji is beslist niet opgepept ivm de Nikon! Zie de andere 100% crop van de Fuji!!!!

                                Ook in de test staat dat de Nikon onderbelicht is!


                                Samenvattend zou ik zeggen dat er zeker een aantal de voorkeur geven aan de Fuji kwaliteit!

                                In je eerste reaktie staan andere dingen vermeld en daarop heb ik gereageerd!
                                jou citaat:"Hmm denk dat je een paar beelden omgewisseld hebt, als je echt goede beeldkwaliteit wil dan moet je een grote sensor hebben."

                                Dus graag zo'n belangrijke ontwikkeling niet op deze manier zo behandelen/afdoen!!!!(nu ben ik zelf ook al belerend)

                                Jos

                                Comment

                                Working...
                                X