Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht
    Er zijn fotografen (en testers) die er echt anders en veel genuanceerder over denken! Een peer smaakt anders als een appel maar beide zijn wel/niet lekker!

    Maar die hebben dan ook ervaring met beide camera's!

    Jos
    En die heb ik niet denk je?
    Ik heb zowat alle Nikon en Fuji DSLR camera's gehad ( Nikon : D70, D200, D2HS, D2XS, D40X en nu de D300, Fuji : Fuji S3 Pro en Fuji S5 Pro ), maar ook de compact camera's van beide merken. Ik weet dus zéér goed waarover ik spreek. Ik heb nu nog de Fuji F30 en de S100FS is in bestelling, uit je reactie leid ik af dat je mensen direct in een bepaalde hoek plaatst zonder verder na te denken, misschien beter eerst iedereen die hier al jaren zit wat beter leren kennen, en dan pas een oordeel vellen, het zal je veel ergernis en bitsige reacties besparen . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #77
      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      En die heb ik niet denk je?
      Ik heb zowat alle Nikon en Fuji DSLR camera's gehad ( Nikon : D70, D200, D2HS, D2XS, D40X en nu de D300, Fuji : Fuji S3 Pro en Fuji S5 Pro ), maar ook de compact camera's van beide merken. Ik weet dus zéér goed waarover ik spreek. Ik heb nu nog de Fuji F30 en de S100FS is in bestelling, uit je reactie leid ik af dat je mensen direct in een bepaalde hoek plaatst zonder verder na te denken, misschien beter eerst iedereen die hier al jaren zit wat beter leren kennen, en dan pas een oordeel vellen, het zal je veel ergernis en bitsige reacties besparen . . .
      Ter info!

      Jos


      FotoHits hat im Heft Mai 2008 beide Kameras getestet. Hier die rein zahlenmäßigen Vergleiche.

      Sony alpha 350 FujiFilm S100FS
      Auflösung 2514 2848
      Farbsättigung 107,4 111,1
      Dynamik 10,2 11,5
      Vignittierung 0,080 0,581
      Rauschen ISO 100 0,62 0,63
      Rauschen ISO 200 0,51 0,99
      Rauschen ISO 400 0,64 0,99
      Rauschen ISO max. 0,90 (3200) 2,28 (3200)

      Die Werte für die Sony entstanden z. T. mit der Carl Zeiss 85mm/F 1,4 Optik, die allein dass Doppelte der S100FS kostet.
      Besonders interessant ist deshalb die Auflösung der S100FS. Aber auch in der DSLR "Paradedisziplin" Dynamik gibt es eine echte Überraschung.
      Die Rauschwerte sind bei der S100FS zwar wesentlich schlechter, aber dafür ist die Kamera preislich dann auch wirklich in einer ganz anderen Liga angesiedelt. Dazu sind die Rauschwerte immer noch im Toleranzbereich und leicht mit kostenfreier Software (z. B. Noiseware Community) herauszurechnen.
      Mir ist so eine gute 2. Liga zum mehr als angemessenen Preis mit all ihren weiteren Vorteilen wesentlich lieber.

      Kein Vergleich der S100Fs mit DSLR? Doch, und wie!

      Comment


      • #78
        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        "FOTO HITS" ergens te koop in BE?
        Last edited by bigfoot46; 28 april 2008, 08:42.
        Flickr één
        Flickr two

        Comment


        • #79
          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
          ja zeg

          Comment


          • #80
            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht

            Kein Vergleich der S100Fs mit DSLR? Doch, und wie!
            Onder ideale omstandigheden en bij stilstaande onderwerpen gaat vooral het ruisverschil bij de DSLR het verschil maken. De shutterlag, hoe miniem ook, is er bij bridgecamera's nog altijd, het blijft anticiperen, ik ben een Fuji fanaat maar ken ook de beperkingen van de toestellen.
            Een bridge kan nooit tippen aan een DSLR, zeker niet als je alle domeinen van de fotografie in aanmerking brengt, maar het is wel zo dat ze steeds beter en beter worden, maar dat geldt ook voor de DSLR toestellen.

            En dan nog iets, je mag geen toestel van 600€ gaan vergelijken met een DSLR in combinatie met 5000€ aan lensmateriaal.

            Als de Fuji bridge S100fs echt zo goed is als jij beweert, dan kunnen Nikon en Canon de boeken dicht doen want dan koopt geen enkele professional nog een DSLR, waarom 8000€ aan toestel en lenzen uitgeven als de S100fs even goed is?

            Maar wacht, binnenkort heb ik hem ook en dan kan ik hem persoonlijk vergelijken met mijn huidige D300...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #81
              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Review op dpreview.com
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #82
                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Dpreview.com: Qua rating doet de FZ18 niet onder voor de S110fs....
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #83
                  Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Review op dpreview.com
                  Da's niet geweldig wat ze er overschrijven
                  Je kunt ook zeggen dat ze er geen spaan van heel laten

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Het blijft schipperen, met een bridge. Dwz het moet of uit de lengte of uit de breedte.
                    Of wel: je kunt niet de boter en het geld van de boter hebben.

                    Karel

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Zint eer ge begint voor zoveel pegels.........................Of tóch een dslr?
                      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Voor mij is die S100fs een vakantiecamera, ik neem niet graag alles mee op verlof.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                          Da's niet geweldig wat ze er overschrijven
                          Je kunt ook zeggen dat ze er geen spaan van heel laten
                          Persoonlijk vind ik het wel meevallen wat ze erover schrijven. CA is een probleem maar uit de praktijk weet ik dat het met drie muisklikken is te verwijderen. (Heb zelf de Sony F828 en dan leer je dat .....) Ik denk dat dit een prima wandel en vakantiecamera is. En mensen die wat meer willen dan snapshotten, maar niet de hele heisa mee willen sleuren zijn met deze camera naar mijn mening toch behoorlijk goed af. Ik had de CA trouwens ook wel verwacht. Een lens met zo'n bereik.

                          Met vriendelijke groeten,
                          Bart Kerste

                          (Ps ik volg met belangstelling deze topic en mensen die gebruikerservaringen willen melden.... GRAAG...)

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Onder ideale omstandigheden en bij stilstaande onderwerpen gaat vooral het ruisverschil bij de DSLR het verschil maken. De shutterlag, hoe miniem ook, is er bij bridgecamera's nog altijd, het blijft anticiperen, ik ben een Fuji fanaat maar ken ook de beperkingen van de toestellen.
                            Een bridge kan nooit tippen aan een DSLR, zeker niet als je alle domeinen van de fotografie in aanmerking brengt, maar het is wel zo dat ze steeds beter en beter worden, maar dat geldt ook voor de DSLR toestellen.

                            En dan nog iets, je mag geen toestel van 600€ gaan vergelijken met een DSLR in combinatie met 5000€ aan lensmateriaal.

                            Als de Fuji bridge S100fs echt zo goed is als jij beweert, dan kunnen Nikon en Canon de boeken dicht doen want dan koopt geen enkele professional nog een DSLR, waarom 8000€ aan toestel en lenzen uitgeven als de S100fs even goed is?



                            Maar wacht, binnenkort heb ik hem ook en dan kan ik hem persoonlijk vergelijken met mijn huidige D300...

                            Ik beweer niet dat je de Fuji kan/mag vergelijken met zo'n € 5000 aan lenzen in combinatie met een body! Wat een misvatting toch!

                            Wat ik beweer is dat je niet "iets" zo maar gaat roepen als je zelf nog niet op de juiste wijze een camera kan inschatten, probeer in ieder geval een genuanceerd beeld in je "advies" te geven en laat de "rest" maar aan testers en bezitters van deze camera over!

                            Wat de een slechte camera vind is voor een ander de perfekte camera!

                            Voor de ene is een "geluidloze" camera alles en weer voor een ander is de "emotie" van een klein video "fragmentje" in een bepaalde situatie "alles"

                            Je kunt dus geen ongemotiveerd advies geven!

                            En zeker geen advies aan derden die je eigen criteria afdekken!

                            Dat is wat ik beweer!

                            Jos

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Bedoeling is om camera's objectief te beoordelen en niet sugjectief ( wat voor de ene goed is, is voor de andere slecht ---> zeer subjectief dus ). Ik weet niet met hoeveel camera's jij al hebt gewerkt maar ik denk dat het "gene vette" is zoals ze bij ons zeggen. Objectief beoordelen gaat veel beter als je zelf met verschillende camera's hebt gewerkt zodat je een idee kan vormen over de verschillen, waarin de ene camera beter is dan de andere bvb. . .

                              Zucht . . . ik moet Wim gelijk gaan geven . . . hopeloos om deze discussie verder te zetten. Ik verspil verder geen tijd aan personen die steeds denken alle wijsheid in pacht te hebben, en knoop dit goed in je oren, ik kan veel beter een camera inschatten dan je denkt. Trouwens, waar staan er ergens fotos van jou te bekijken?
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Ik ga even mod spelen voor onze mod
                                Laat dit topic aub verder gaan over gebruikerservaringen/koopinfo/... over de fuji!
                                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                                Comment

                                Working...
                                X