Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Dan moet ik de originele maar eens posten voor de pixelpeepers he . . .



    http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/DSCF1159.JPG
    Formidabel. Beetje ruis in de achtergrond bij de eerste, maar dat zie je niet op normale grootte.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Dan moet ik de originele maar eens posten voor de pixelpeepers he . . .



      http://www.fotokine.be/FUJI_S100FS/DSCF1159.JPG
      Das wel de moeite.
      Kun je ook eens aan paar in de hogere iso's posten om te zien hoe ze dat onder controle hebben?

      Hubert
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
        Das wel de moeite.
        Kun je ook eens aan paar in de hogere iso's posten om te zien hoe ze dat onder controle hebben?

        Hubert
        Wel er even attent op maken dat vanaf ISO 6400 de camera automatisch overschakelt naar 6 MP en op 10.000 ISO naar 3 MP, tot ISO 3200 blijft hij 11MP gebruiken.

        ISO 400

        ISO 800

        ISO 1600

        ISO 3200

        ISO 6400

        ISO 10000
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Deze serie geeft een goed beeld van wat er met deze bridge mogelijk is. Ik heb dergelijke kwaliteit nooit eerder gezien bij een bridge camera. Vooral de ruiseigenschappen van deze camera zijn verbazend. Dit komt uiteraard door de grotere sensor en dat resulteert in een groter en zwaarder toestel. Deze nadelen wegen echter volgens mij niet op tegenover de voordelen die deze bridge biedt. Misschien komt Panasonic nu met een verbeterde FZ50 die nog "straffer" is dan deze Fuji.
          mijn foto's: www.reneheylen.be

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Heb zo het gevoel nog veel fotos van de fuji te zien,
            op BD in de toekomst.

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Wel er even attent op maken dat vanaf ISO 6400 de camera automatisch overschakelt naar 6 MP en op 10.000 ISO naar 3 MP, tot ISO 3200 blijft hij 11MP gebruiken.

              ISO 400

              ISO 800

              ISO 1600

              ISO 3200

              ISO 6400

              ISO 10000

              Ja, dit is voor een bridge toch grensverleggend vind ik.
              Dit brengt me nog meer in twijfel voor de backup van mijne D300.
              De Fuji of de D3?

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                Deze serie geeft een goed beeld van wat er met deze bridge mogelijk is. Ik heb dergelijke kwaliteit nooit eerder gezien bij een bridge camera. Vooral de ruiseigenschappen van deze camera zijn verbazend. Dit komt uiteraard door de grotere sensor en dat resulteert in een groter en zwaarder toestel. Deze nadelen wegen echter volgens mij niet op tegenover de voordelen die deze bridge biedt. Misschien komt Panasonic nu met een verbeterde FZ50 die nog "straffer" is dan deze Fuji.


                Dit is zondermeer de meest indrukwekkende bridge ever.De 828 in zijn tijd deed stof opwaaien,maar deze gaat op de ingeslagen weg verder.Vraagje aan de "early adopter":hoe is de snelheid van de AF?


                Walter
                D850

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Ongelooflijk...t.o.v. de panasonic is dit wel grensverleggend...Met mijn Pana Dcm FZ18 heb ik op iso 800 in mijn ogen al een waardeloze foto. Dat kan van deze niet gezegd worden...
                  Chapeau Fujifilm!!!

                  Grtz Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Dit is zondermeer de meest indrukwekkende bridge ever.De 828 in zijn tijd deed stof opwaaien,maar deze gaat op de ingeslagen weg verder.Vraagje aan de "early adopter":hoe is de snelheid van de AF?
                    Walter
                    Wel, trager dan van een reflex toestel met eender welke lens, dat is een feit, die snelle AF wordt nog niet gehaald, wel benaderd, je kan trouwens op het toestel zelf 2 soorten AF snelheid instellen, waarom juist heb ik nog niet uitgedokterd, ik ben geen "gebruiksaanwijzingslezer"
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Wel, trager dan van een reflex toestel met eender welke lens, dat is een feit, die snelle AF wordt nog niet gehaald, wel benaderd, je kan trouwens op het toestel zelf 2 soorten AF snelheid instellen, waarom juist heb ik nog niet uitgedokterd, ik ben geen "gebruiksaanwijzingslezer"
                      Bah voor één keer,
                      aub omdat ik het zo mooi vraag

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht
                        Beste Wim,

                        Volledig mee eens!

                        Nuttige en terzake doende info en vooral niet generaliseren!!
                        (ik kan dit toch niet laten na al jeantwoorden)

                        Wat mij betreft de Fuji op zijn feitelijke heden beoordelen!

                        Zand er over!

                        Jos

                        Wat "weten" we nu toch veel meer!

                        Geweldig,een enorm dankje wel aan Franciske, voor de feiten!
                        Jos

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Panasonic FZ 60 nog beter....??
                          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Francis, bedankt voor de voorbeelden, ik begin alvast overtuigd te geraken van deze Foetsie...

                            Uit de voorbeelden zou ik ISO 800 als maximum aanbevelen, ISO 1600 in noodgevallen (en dan zou ik sowieso in RAW fotograferen.) Maar sowieso zijn dat uitstekende resultaten...

                            Volgens mij hebben we het laatste nog niet gehoord ervan. Ook de CA lijkt me wel mee te valen (al is ie echt wel aanwezig.)

                            Zoals gezegd: als Fuji een compactere camera wil uitbrengen die gebruik maakt van deze sensor en een kleiner zoombereik (of waarom niet, van een vaste brandpuntslens) dan denk ik dat ik zou springen...

                            Francis: hoe is de zoeker; zo'n videozoeker valt dat in de praktijk mee?
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                              Francis: hoe is de zoeker; zo'n videozoeker valt dat in de praktijk mee?
                              Francis,
                              Hoe is de vertraging van die zoeker want bij videozoekers is die meestal sterk aanwezig.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht

                                Francis: hoe is de zoeker; zo'n videozoeker valt dat in de praktijk mee?
                                In het begin even wennen omdat er natuurlijk ook wat vertraging opzit, maar zeker niet overdreven, deze is toch zeer goed onder controle gehouden.

                                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                                Francis,
                                Hoe is de vertraging van die zoeker want bij videozoekers is die meestal sterk aanwezig.
                                Hubert
                                Zie antwoord hier boven

                                Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                                Bah voor één keer,
                                aub omdat ik het zo mooi vraag
                                Ik zal proberen dit weekend een uitzondering te maken . . .

                                Misschien moet ik eens een Fuji S100FS trial shoot organiseren dit weekend?
                                Last edited by Franciskine; 15 mei 2008, 19:54.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X