Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
    ik ben ook zeeeer geintresseerd in deze camera.
    ik heb er al een aantal reviews van gevonden en op flickr vind je duizenden voorbeeld foto's, iso testen, dynamic range testen en voorbeelden van de film simulaties en ik moet zeggen dat ik echt achterover val...
    ...
    Eveneens zeeeer geinteresseerd, maar op flickr vind ik geen enkele foto die uit zo'n S100 gekomen is.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
      Eveneens zeeeer geinteresseerd, maar op flickr vind ik geen enkele foto die uit zo'n S100 gekomen is.


      tik eens in google ... fuji s100fs sample's

      Comment


      • #18
        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        voorbeelden flickr:

        bijna alle foto's van hirosan en nog veel meer...
        500px

        Comment


        • #19
          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          t'Is voor wat het waard is, als je Panasonic DMC-FZ18 op deze site intikt, zie je ook mooie opnamen.............
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            idd
            zelfde voor fz50
            500px

            Comment


            • #21
              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
              t'Is voor wat het waard is, als je Panasonic DMC-FZ18 op deze site intikt, zie je ook mooie opnamen.............
              Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
              idd
              zelfde voor fz50
              Ook op ISO 6400 en ISO 10000

              Ik denk dat deze bridge echt stillaan naar een pseudo DSLR aan het gaan is.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Oorspronkelijk geplaatst door majos Bekijk bericht
                Gisteren opgehaald!

                "wow"

                In alles beter als de S6500fd!

                Jos
                Ik kijk toch ook al even uit naar deze bridge, waar heb je hem gekocht als ik dat vragen mag?
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  En volwaardige opvolger voor m'n S7000!
                  waarvoor staat die 'fs' eigenlijk? Ik heb ook een compacte Fuji F50fd, daar staat die fd voor Face Detection. Maar fs???

                  Ik kan niet meteen terugvinden op welke verhoudingde foto's genomen worden. Is dat 3:2? Dat zou enorm fijn zijn.
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Er gaat niets boven een dslr, als deze bridge tegen de dslr aan zit, wist ik het wel: een dslr.
                    Vandaar mijn eerdere opmerkingen a) dat ik hem eigenlijk te duur vind voor een compact en als je dan persisteert om hem te kopen, dan zou ik b) d.m.v. een aantal uitkomsten van testen willen vaststellen of de prijs-kwaliteit verhouding van deze camera klopt.
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                      En volwaardige opvolger voor m'n S7000!
                      waarvoor staat die 'fs' eigenlijk? Ik heb ook een compacte Fuji F50fd, daar staat die fd voor Face Detection. Maar fs???

                      Ik kan niet meteen terugvinden op welke verhoudingde foto's genomen worden. Is dat 3:2? Dat zou enorm fijn zijn.
                      FS = Film Simulation
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                        Er gaat niets boven een dslr, als deze bridge tegen de dslr aan zit, wist ik het wel: een dslr.
                        Vandaar mijn eerdere opmerkingen a) dat ik hem eigenlijk te duur vind voor een compact en als je dan persisteert om hem te kopen, dan zou ik b) d.m.v. een aantal uitkomsten van testen willen vaststellen of de prijs-kwaliteit verhouding van deze camera klopt.
                        Of je koopt hem gewoon omdat je Fuji - fan bent en je graag deze camera wil hebben . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Ik kijk toch ook al even uit naar deze bridge, waar heb je hem gekocht als ik dat vragen mag?




                          Wordt steeds ...... beter!

                          Jos

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Buster is geen fuji fan. Post eens een foto Buster dat we van je veertig jaar ervaring kunnen genieten.
                            en heb je al eens gekeken naar de pana huppeldepup.. . Het is altijd hetzelfde verhaal waar je mee afkomt.
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Je moet fan zijn van een bepaald merk als je al gelijk een camera koopt die net uit is en nog niet weet of hij (met name gelet op de prijs) zijn mogelijkheden kan waarmaken.
                              Dat is gewoon een kwestie van gezond verstand, daar hoef ik echt niet mijn foto's voor te laten zien, bigfoot! Dat verstand krijg je uiteindelijk als je al zo lang in dit wereldje rondloopt en het je beroep is.
                              Als ik overigens een bepaald merk noem, hoef ik daar geen fan van te zijn. Ook dat is een eigenschap van mensen die gauw oordelen. Moraal van het verhaal: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is...
                              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                                Je moet fan zijn van een bepaald merk als je al gelijk een camera koopt die net uit is en nog niet weet of hij (met name gelet op de prijs) zijn mogelijkheden kan waarmaken.
                                Dat is gewoon een kwestie van gezond verstand, daar hoef ik echt niet mijn foto's voor te laten zien, bigfoot! Dat verstand krijg je uiteindelijk als je al zo lang in dit wereldje rondloopt en het je beroep is.
                                Als ik overigens een bepaald merk noem, hoef ik daar geen fan van te zijn. Ook dat is een eigenschap van mensen die gauw oordelen. Moraal van het verhaal: niet de huid verkopen voordat de beer geschoten is...
                                Mijn digitaal foto leven is begonnen met een Fujifilm FinePix 6900 Zoom , begin 2001. In die tijd een heel vooruitstrevend toestel.
                                En heel weinig info op internet in die tijd....... behalve bij...... BelgiumDigital.
                                Akkoord : 'k heb van de fabriekswaarborg gebruikt gemaakt na een defekt. Nieuw toestel gekregen (na bijna 2 jaar....) + een tele voorzetlens cadeau als troost voor de "miserie". Dat is nog eens service hé.
                                D.w.z. dat ik het volste vertrouwen heb in dat merk en in de camera.

                                Dus die Fujifilm FinePix S100fs staat hoog op mijn verlanglijstje. (Staat daar bijna alleen om eerlijk te zijn ) als alternatief om met de DSLR en al die lenzen rond te zeulen.
                                En mijn Canon 300D (al ver boven 50.000 foto's...) geraakt stilaan versleten. (Iets met de spiegel : raar lawaai en schokken...)


                                Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                                Dat verstand krijg je uiteindelijk als je al zo lang in dit wereldje rondloopt en het je beroep is.
                                God zei dank heb ik het al vanaf mijn geboorte gekregen..... 'k Ben nochtans geen psycholoog. (zie profiel Buster )


                                Groejes
                                Skitch
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X