Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Voila perfect voor mij, veel fijn detail, geen overmatige ruis dus zeker niet nodig om ruis te verminderen.
    Veel mensen zitten heel de foto te verscherpen terwijl dit dikwijls onnodig is, ik maak dikwijls selecties van bv. enkel de ogen (met een kleine doezelstraal van een paar pixels rondom) en verscherp enkel de ogen maar het mag er ook niet over zijn hé, het mag niet opvallen maar wel net iets 'meer' aan het beeld geven.
    De fuji heeft nog een mooie bokeh voor een kleine sensor, waarschijnlijk al op een redelijke tele stand genomen.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik prefereer absoluut meer het verscherpte beeld.

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Toch weer indrukwekkend op 800 ISO. Enkel de snoet van de kat lichtjes verscherpen en je hebt een beeld dat je met een (dure) DSLR moeilijk kan verbeteren denk ik.
        mijn foto's: www.reneheylen.be

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          V
          De fuji heeft nog een mooie bokeh voor een kleine sensor, waarschijnlijk al op een redelijke tele stand genomen.
          Verschiet niet Wim , afstand ongeveer 20 cm, macro-stand . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Francis ik vindt de laatste ook het aangenaamst om naar te kijken. vooral die snorharen zien er zoveel beter uit. Helaas zit ik hier nog steeds vleugellam en ligt de S100FS er werkloos bij. De jongste speelt er elke dag wat mee. hij heeft er een paar op flickr gezet maar ik vindt het nu niet onmiddelijk terug.
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
              Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik prefereer absoluut meer het verscherpte beeld.
              Kijk je nog op een CRT beeldscherm ipv een lcd misschien? Ik kom het soms nog wel tegen dat mensen die foto's beoordelen op een CRT het beeld meer verscherpen dan mensen op een LCD omdat een LCD een veel gestokener scherp beeld geeft dan een CRT...
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Oorspronkelijk geplaatst door jacketgreen Bekijk bericht
                Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik prefereer absoluut meer het verscherpte beeld.


                Dat is, in alle objectiviteit ,een zwaar overscherpt beeld hoor!


                Dit terzijde,kan het effe niet laten dit nog eens te zeggen:
                dit is echt de allereerste "bridge" die qua beeldkwaliteit een DSLR naar de kroon steekt.Iemand die deze camera koopt en dan onder invloed van reclame hem van de hand doet en een DSLR met kitlens koopt "omdat dat beter is",gaat niet lachen!!Kijk naar de resolutiekaart:

                For many years, consumers wanting more control and range than a compact but lower weight and cost than a DSLR have been able to buy 'bridge' cameras, which look a lot like DSLRs but do away with the bulky, expensive mirror assembly that defines an SLR. They have traditionally had smaller sensors which allow long zoom lenses to be created in a relatively smaller space.


                Dat is verdorie dezelfde resolutie als mijnD300!!Natuurlijk zal die resolutie niet over het gehele zoombereik hetzelfde blijven,maar dit is toch echt straf.
                Enne @Franciskine,die heldere viewfinder,dat is nu typisch iets dat mogelijk is met EVF zie



                Walter
                D850

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Deze laatste katten-versie is inderdaad veel beter !

                  Ik heb al een S9600 en ik wou beginnen uitkijken naar een spiegelreflex (wat ik trouwens een aartsmoeilijke opdracht vind omdat ik het bos niet meer tussen de bomen zie -> welke body? welke lenzen?!).
                  Ik begin intussen véél goesting te krijgen in deze S100fs. Ik ben tevreden over die S9600, voor het "werk" wat ik doe (documenaire opnames van glasramen). Bij binnenopnames zit ik altijd met zeer grote lichtcontrasten, om het glasraam in alle detail weer te geven worden de muurvlakken rondom als het ware een (bijna) zwart masker. De S9600 leverde op dat vlak al aanvaardbare resultaten (in de lagere ISO's), ik verwacht dat de S100fs dit nog beter doet, dus dat zit wel snor. Ik had ook wel wat meer "zoom" gewenst, een vraag waar deze nieuwe camera ook aan voldoet: de S9600 heeft een 28-300 mm en de S100fs een 28-400 mm ... dat zijn natuurlijk "cijfers", ik zou dat verschil eens in praktijk willen ervaren.
                  Maar dan ... de sensor: bij mijn eerste digitale camera (Nikon Coolpix 995) had ik zeer grote problemen bij het fotograferen van blauwe glaspartijen (type Sèvres-blauw), deze werden allemaal magenta-roze. Eerst bij de Coolpix 8800 was dit probleem verholpen (ander type sensor). De Fuji S9600 doet dit niet slecht, maar niet helemaal feilloos, afwachten hoe de nieuwe sensor van de S100fs, dit aanpakt.

                  Tenslotte is het ook aankijken in hoeverre het "paarse spook" effectief ronddwaald, is het overroepen of is het reëel? Bij het fotograferen van glasramen zou purple fringing een struikelblok kunnen zijn, gezien de grote contrasten.


                  Enfin een boel vragen waar je, omwille van het specifieke werk wat ik doe, in reviews nooit een antwoord op kan vinden. (Waar is de goeie oude tijd dat ik via mijn vertrouwde fotohandelaar, van De Beukelaer fototoestellen een dag in concessie kon hebben ... en zo antwoorden op al mijn vragen kreeg! )
                  Last edited by Carola; 23 mei 2008, 09:09.

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Dit terzijde,kan het effe niet laten dit nog eens te zeggen:
                    dit is echt de allereerste "bridge" die qua beeldkwaliteit een DSLR naar de kroon steekt.
                    Je vergeet de Sony DSC-R1.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Enne @Franciskine,die heldere viewfinder,dat is nu typisch iets dat mogelijk is met EVF zie
                    Inderdaad maar is er een instelling om toch een normale preview te krijgen zoals bij de R1?
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                      Je vergeet de Sony DSC-R1.





                      Inderdaad,ook een camera die een glimp van de toekomst laat zien maar die hinkt hier toch een beetje achterop qua ruisniveau.



                      Inderdaad maar is er een instelling om toch een normale preview te krijgen zoals bij de R1?
                      Wellicht wel,maar er is hier een hele discussie geweest over live preview,waarin ondermeer ikzelf stellen dat live preview op termijn superieur kan worden aan OVF :
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                      Het is in deze context dat je deze opmerking moet zien.

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                        Enfin een boel vragen waar je, omwille van het specifieke werk wat ik doe, in reviews nooit een antwoord op kan vinden. (Waar is de goeie oude tijd dat ik via mijn vertrouwde fotohandelaar, van De Beukelaer fototoestellen een dag in concessie kon hebben ... en zo antwoorden op al mijn vragen kreeg! )
                        Anders moeten we eens een keertje afspreken als je de camera wil testen? Dan heb je misschien ineens alle antwoorden op je vragen . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Anders moeten we eens een keertje afspreken als je de camera wil testen? Dan heb je misschien ineens alle antwoorden op je vragen . . .
                          WoW, dit is een aanbod waar ik graag gebruik van ga maken, ik stuur je een PM!
                          (Dit is ik me zoal mee bezig hou ... alles na 2002 is volledig digitaal gefotografeerd)

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Mooie foto's Carola en dat met een compleet bagger toestel (9600 knurftje).

                            Ik zal eens gaan proberen bij ons hier in de kerk als ik een lift en statief kan vinden.
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                              Mooie foto's Carola en dat met een compleet bagger toestel (9600 knurftje).

                              Ik zal eens gaan proberen bij ons hier in de kerk als ik een lift en statief kan vinden.
                              LOL ... Ik denk dat het eigenlijk ook een beetje bewijst dat er voor elke vorm van fotografie "geschikte" camera's zijn ... en dat dit niet altijd het allerduurste moet zijn! Voor wie zijn lichtmeting een beetje onder de knie heeft en wat met Photoshop (vb. perspectief-correctie) overweg kan, zijn glasramen nu ook niet het moeilijkste onderwerp!

                              Over die ganse periode heb ik met een Nikon 995, een Nikon 8800 en een Fujifilm S9600 gewerkt (beide Nikons gebruik ik nog af en toe) ... ik heb dus wel wat ervaring met prosumers/bridge camera's. Omdat het op restauratiewerven soms flink "kan stuiven" en de combinatie stof & sensor niet samengaan heb ik de spiegelreflexen altijd wat op afstand gehouden. Met de nieuwste "stofhulpjes" was ik bezig om de overstap te overwegen ... deze nieuwste Finepix daarentegen ... !

                              Een fototoestel is voor mij geen statussymbool, maar een werkinstrument!

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                ook even in de gauwte te super macrofunctie geprobeerd, afstand tot onderwerp : 1 cm !
                                Ook hier weer rechtstreeks een JPG uit de camera, zonder de minste bewerking.

                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X