Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    """""
    Even iets rechtzetten, op Dpreview gelezen wat betreft de lag-time :

    Half to Full-press Lag (S1->S2) EVF live view ~0.1 sec
    Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view ~0.1 sec
    """"""""

    Bedoel je hiermee dat de verhouding afdrukvertrafging is; S100 met 1/10 en S9600 met 1/100? Trager dus en hoe verstaat dit zich dit dan in praktijk? Bepaalt hinderlijk met bewegende snelle beelden of toch gewoon vergelijkbaar met meeste DSLR´s b.v. met D40 18-200?
    Wat zou je denk je liever gebruiken voor b.v sport cq vogels nu je de Fuji kent; de D40 of de Fuji?

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      1/100 voor de S9600 kan bijna niet, zoals iemand hierboven al zei, zelfs de D300, een zeer snelle reflex camera haalt dat niet eens, waar heb je die cijfers gehaald als ik vragen mag?

      Voor sport is een reflex camera altijd beter, voor vogels maakt het niet uit als ze stilzitten.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Ik vond deze info op LetsGoDigital:
        "FinePix S9600 digitale camera - Snelheid: Fujifilm blijft als absolute voorloper in deze markt, continu werken aan een betere prestatie bij weinig licht. In dergelijke situaties heeft de Fujifilm FinePix S9600 een automatische scherpstelling die maar liefst tot 40% sneller is dan zijn voorganger. Verder beschikt de camera over een ultra korte ontspanvertraging van 0,01 seconde en een opstarttijd van 0,8 seconde."

        Zie hier

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Die 1/100 geeft Fuji op bij de specificaties vd S9600 en dat zie je ook terug bij alle advertenties van S9600 bij bekende internetbedrijven.
          Omdat jij de S100 hebt ben ik zeer geïnteresseerd op dat aspect tov S9600. De S9600 is best al een oude camera en het zou me een beetje verbazen als Fuji met de S100 als nieuw visiteplaatje op dit punt hinderlijk zou inleveren.
          Juist een bewegende vogel is voor mij als proefobject interessant, vooral omdat jij dat misschien goed kunt vergelijken/inschatten met b.v. instapmodellen zoals DSLR D40 Nikon.
          Met de getoonde beeldscherpte ben ik 100% overtuigd iets moois te kunnen aanschaffen, maar die afdrukvertraging wil ik zo graag door een kenneruggekoppeld krijgen. Zo´n opspringende spreeuw bijvoorbeeld o.i.d. zou leuk zijn om in snelheid te kunnen checken.
          Misschien zeur ik teveel, dan hoor ik het wel. Maar anders graag jou mening als ervaringsdeskundige.

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Oorspronkelijk geplaatst door Freekvogel Bekijk bericht
            Met de getoonde beeldscherpte ben ik 100% overtuigd iets moois te kunnen aanschaffen, maar die afdrukvertraging wil ik zo graag door een kenneruggekoppeld krijgen. Zo´n opspringende spreeuw bijvoorbeeld o.i.d. zou leuk zijn om in snelheid te kunnen checken.
            Misschien zeur ik teveel, dan hoor ik het wel. Maar anders graag jou mening als ervaringsdeskundige.
            Ik blijf voor echt snelbewegende onderwerpen een DSLR steeds beter vinden, alhoewel ik met dit toestel dat soort fotografie nog niet heb getest.
            Heb je deze link al gelezen?
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Ik zou je zeer erkentelijk zijn of je de snelheid eens wilt testen. Nergens lees ik hier iets over de afdrukvertraging, terwijl dit bij de S9600 juist als reclame wordt gehanteerd. Is dit nu in vergelijking met een instapmodel als D40 b.v. een even snelle camera?

              De link heb ik aan m´n favorieten toegevoegd na deze te hebben gelezen. Is dit rapport objectief te beoordelen of met commerciële belangenverstrengeling. Als ik dit lees van Fuji zelf, denk ik waarom nog DSRL voor niet professioneel?

              Hoe kan het dat bij deze bridge op 400 mm nog deze lichtsterkte wordt gerealiseerd?

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                @Freekvogel...


                Ik gebruik zelf de S9600 en als je niet teveel wil investeren in je camera en toch bewegende beelden wil nemen is het an sich een goede keuze...een DSLR is sneller dat is een feit..! Hij stelt sneller scherp EN neemt sneller de foto...maarrr een S9600 KAN het ook redelijk snel met de juiste instellingen...ik ga er dus vanuit dat de S100 hier niet slechter op zal zijn...


                Wil je je echter niet irriteren aan toch dat stuk vertraging dan zal ik zeker voor een DSLR gaan. (Enkel zou ik eerder kiezen voor een D40x/D60/350D als een D40. Qua prijs schelen ze elkaar niet meer noemenswaardig vaak...).

                Maar als je, zoals ik, de camera koopt met de wetenschap dat je beperkingen hebt dan is er prima mee te werken... die 1/100 haalt ie volgens mij enkel niet hoor...

                Ander bijkomend nadeel van de S9600 tov DSLR is het lage buffer, waardoor je weer (veel) tijd kwijt bent voor het opslaan van je (RAW) foto's...of dit bij de S100 ook nog het geval is.... (?)
                Last edited by jeroen.k; 19 mei 2008, 10:59.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Jeroen bedankt.

                  Het zou toch aardig zijn als Franciskine de proef op de som gaat nemen met D300 en S100. Staat er een niet verwachte verrassing in de week of wint de D300 het op dat aspect ruim.
                  Als dat het geval is kunnen we de reclameslogan over de S9600 (oude camera) door Fuji naar het rijk der fabelen verwijzen. Ik ben wel nieuwsgierig, want de snelheid van DSRL tov compact stond altijd buiten kijf. Zou er misschien, misschien......... een heilig huisje om gaan vallen door toedoen Franciskine??????
                  Wie zet de springende kikker het eerst op de kiek tijdens de sprong; D300 of S100????????

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Heb hem daarstraks gaan reserveren.


                    Waiting... al 3 maanden nu

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Franciskine wat is je bevinding voor macro van deze camera?
                      En hoe ver is de afstand tot object ?
                      Graag vragen die ik beantwoord zag om mijn keus te kunnen maken.
                      Mijn pano kan vanaf 5 cm op macro mode maar dan nog geen 1/1 hoor
                      Maar toch al dichter denk zo een 1/2 à 3
                      Natuurlijk zijn er converters voor maar toch graag zou ik willen weten wat je bevindingen hieromtrent zijn
                      Dank bij voorbaat

                      Groeten
                      Johny K

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Ik heb de ( Engelse ) handleiding ge-upload naar mijn server, ook terug te vinden op de fuji website maar wel even zoeken, daarom even hier geplaatst :

                        Bij de camera zit wel een Nederlandstalige handleiding.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Dank je Franciskine,maar ik krijg het niet open.
                          Bestand is beschadigt zegt ie steeds hier ???

                          Edit, heb ze gevonden online maar toch nogmaals bedankt.

                          Groeten
                          Johny K
                          Last edited by Johnny K; 19 mei 2008, 21:23.

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freekvogel Bekijk bericht
                            Jeroen bedankt.

                            Het zou toch aardig zijn als Franciskine de proef op de som gaat nemen met D300 en S100. Staat er een niet verwachte verrassing in de week of wint de D300 het op dat aspect ruim.
                            Als dat het geval is kunnen we de reclameslogan over de S9600 (oude camera) door Fuji naar het rijk der fabelen verwijzen. Ik ben wel nieuwsgierig, want de snelheid van DSRL tov compact stond altijd buiten kijf. Zou er misschien, misschien......... een heilig huisje om gaan vallen door toedoen Franciskine??????
                            Wie zet de springende kikker het eerst op de kiek tijdens de sprong; D300 of S100????????
                            De D300 is sneller, zonder twijfel, zeker als je de tijd voor scherpstellen en de foto effectief maken samentelt, de D300 stelt duidelijk sneller scherp. ( hangt natuurlijk ook van de lens af ) Vertraging na het scherpstellen en het maken van de foto is zowel bij de D300 als de Fuji S100FS verwaarloosbaar.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
                              Dank je Franciskine,maar ik krijg het niet open.
                              Bestand is beschadigt zegt ie steeds hier ???



                              Groeten
                              Johny K
                              klopt, ik heb het nu net gezien, ondertussen is een nieuwe upload bezig, deze zou beschikbaar moeten zijn rond 22.15
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                klopt, ik heb het nu net gezien, ondertussen is een nieuwe upload bezig, deze zou beschikbaar moeten zijn rond 22.15
                                Werkt perfect,
                                bedankt voor uw inzet.

                                Comment

                                Working...
                                X