Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
    Ik heb er een gereserveerd.



    En van die 4Gb kaart vraag was omdat in die tabel maar tot 2Gb ging, daarom ik het ff vroeg Franciskine
    Groot gelijk, je kan maar beter zeker zijn . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Nog eventjes een vraagje over SD-kaarten :
      Ik zou een 4Gb kaartje kopen (Sandisk blijkt wel een goed en betrouwbaar merk te zijn, correct me if I'm wrong). Maar 't is me nog niet goed duidelijk welke ik nu best neem : SD Ultra II, SD Ultra II Plus, SD Extreme III, SDHC...
      De SDHC oftewel High capacity zou moeten duiden op een grotere opslagruimte dan de andere (en effectief SD kaarten gaan nu al tot 16Gb) maar al die andere types hebben ook 4Gb opslagruimte. Wat is het voordeel van de "HC" ?
      'k Heb op internet gekeken en voor zover ik begrepen heb, zit het verschil 'm blijkbaar hoofdzakelijk in de snelheid van de gegevensoverdracht (de SD ultraII HD Video laat ik buiten beschouwing want zelfs ik weet dat dat niet voor een fotocamera bedoeld is ).
      Dus mijn vraag is : welke 4Gb kaart is het beste geschikt voor de Fuji Finepix S100fs ?
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        De duurste.

        De beste? koop een goede kaart zoals er hier al opgegeven zijn en blijf van het allerduurste af. De supersnelle kaarten hebben ook supersnelle aansturing nodig.

        hier dus 4Gb van Scandisk Extreme III.

        Kan het sneller? Waarom?

        ik dacht dat tot 2gb ze nog in het SD vakje stonden en van zodra ze daarover gingen is de HC erbij gekomen. Het is maar een gedacht hoor.

        Goed gedacht van mij even opsnorren SD vs SDHC
        wat fuji er zelf over schrijft
        google sdhc
        En nog eentje, van 2006 maar perfect vergelijkingsmateriaal hebben jullie ook google?
        Last edited by bigfoot46; 1 juni 2008, 16:52. Reden: link toegevoegd
        Flickr één
        Flickr two

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
          De duurste.

          De beste? koop een goede kaart zoals er hier al opgegeven zijn en blijf van het allerduurste af. De supersnelle kaarten hebben ook supersnelle aansturing nodig.

          hier dus 4Gb van Scandisk Extreme III.

          Kan het sneller? Waarom?

          ik dacht dat tot 2gb ze nog in het SD vakje stonden en van zodra ze daarover gingen is de HC erbij gekomen. Het is maar een gedacht hoor.
          Hey bigfoot erm nu snap ik aan de hand van je bericht nog niet wat het beste is en welke kaart dan?

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            SD tot 2GB
            SDHC vanaf 4GB tot 32GB en toekomst x Terra

            snelheden. Sd max tot 66
            6x 0.9
            32x 4.8
            40x 6.0
            66x 10.0
            133x 20.0 vanaf hier SDHC onder andere extreme III
            150x 22.5
            Nog sneller opkomst.

            dus een bvb scandisk Extreme III is zeker een goede kaart.


            en hier nog meer info
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
              SD tot 2GB
              SDHC vanaf 4GB tot 32GB en toekomst x Terra

              snelheden. Sd max tot 66
              6x 0.9
              32x 4.8
              40x 6.0
              66x 10.0
              133x 20.0 vanaf hier SDHC onder andere extreme III
              150x 22.5
              Nog sneller opkomst.

              dus een bvb scandisk Extreme III is zeker een goede kaart.


              en hier nog meer info
              SD tot 2 Gb ?
              Tja, waarom vind je dan SD kaarten van 8Gb ? Als de SD kaarten FAT16 gebruiken en de SDHC kaarten FAT32 dan kan je in theorie meer foto's opslaan op een 4Gb SDHC kaart dan op een 4Gb SD kaart. Het verschil tussen FAT16 en FAT32 zit 'm (in hard disk termen) in het aantal blocks per sector met als resultaat dat bij FAT32 de individuele bestanden groter kunnen zijn (voor zover ik mij kan herinneren). Dit zal voor Flash memory ook wel gelden.
              Dus nemen we het voorbeeld van de bovengenoemde Extreme III : dat is geen SDHC kaart maar een SD, een heel snelle SD. Kostprijs 32€. De Sandisk SDHC 4GB kost maar liefst 12€ minder. Is die dan zoveel trager ? Waarom zou ik voor de ene en niet voor de andere kiezen ?
              Mijn vraag (opnieuw) : welke is dan de beste voor de S100fs ? Zoals in deze draad al vermeld, heeft de S100fs de supersnelle aansturing voor een supersnelle kaart ?
              En ik weet het, Google is onze vriend. Ik wil absoluut niet ondankbaar klinken, maar is een verwijzing naar Google niet een beetje een manier om te zeggen van "Val ons niet lastig met je onnozele vragen, hier zitten alleen maar professionals die alles toch al weten ?"
              Is een forum niet juist een plaats voor discussie ? Eerlijk gezegd, als iedereen alles maar op Google maar moet gaan opzoeken en "z'n plan maar moet trekken", dan zijn fora zoals dit niet echt meer nodig.
              @Bigfoot : 't is niet omdat ik op jouw post reageer dat dit persoonlijk tegen jou gericht is. Laat dit duidelijk zijn !
              Voilà, gal gespuwd. Dit gezegd zijnde, kunnen we de discussie voortzetten ?
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Beste Kaneda, ik ben niet zo snel op mijn p.. getrapt.
                in link 1 staat:
                Secure Digital High Capacity (SDHC) Technical Brief and Frequently Asked Questions
                Secure Digital High Capacity (SDHC) is a new standard for Secure Digital flash memory cards, the most popular flash memory card format in the world. Introduced by the Secure Digital Association (SDA), the SDHC format allows SDHC cards to increase capacities to up to 32GB.
                SDHC flash cards are based on SDA 2.0 specifications. Technically speaking, SDA 2.0 specifications update the file system from a FAT12/16 to a FAT32 for SDHC flash cards and devices. This enables SDHC cards to reach significantly higher capacities than currently available, since standard (non-SDHC) SD cards are limited to a maximum capacity of 2GB.
                It is important to understand that SDHC cards can only provide these larger capacities when recognized in new SDHC-enabled devices. Standard SD cards perform at SDA 1.0 specifications in SD and SDHC-enabled devices. In other words, SDHC cards are not backwards compatible with standard SD legacy devices while standard SD cards can work in any device that supports SD or SDHC.

                hier bij de SDA lijkt mij een zeer betrouwbare bron SDA.
                het door mij eerdergenoemd de
                kaneda schrijft:Dus nemen we het voorbeeld van de bovengenoemde Extreme III : dat is geen SDHC kaart maar een SD, een heel snelle SD.
                Ik heb hier dus een fraudezaak voor mijn neus liggen.
                Staat op het kaartje: scandisk ExtremeIII SDHC 4GB klasse 6.
                en scandisk schrijft hierover:
                Advanced Features:
                Fast 20MB/sec sequential Read/Write speeds
                Ideal for demanding photo shoots under severe weather conditions – heat, cold, wind, rain, snow, etc
                Durable, reliable and thoroughly tested for heat, cold, shock and vibration
                Class 6 speed performance rating ( based on SD 2.0 specifications)
                RescuePRO® data recovery software - ensures your photos will always be there
                en meer hierSDHC 4GB
                en dan heb je de ultra
                waarvan ze zelf schrijven
                High speed card featuring fast 15MB/sec Read/Write speeds
                ik vind ook SD kaarten hoger dan 2GB maar dat blijken dan HC's te zijn.
                Kingston SD 8 GB: SDHC Class 4. Moraal kijk naar de GB en de snelheidsklasse.

                Wat mijn verwijzen naar google betreft. Betreft het niet alleen jouw vraag hoor. Maar er gaat hier het één en ander voorbij aan vragen die de vraagsteller met enige moeite zelf kan vinden, meestal binnen een straal van 1meter. En mea culpa de videokast kan ik nog steeds niet bedienen ondanks de uitgebreidde ongelezen handleiding. Die Videokast zegt me trouwens geen r... .

                En waarom fuji de XDkaartje aanbiedt? XD was/is een fujikindje. Maar voorlopig niet boven de twee GB en trager dan SDHC klasse 6.

                Nog goed dat ik thuis zit (ongeval met fiets), dat ik zoveel tijd heb om zo uitgebreid te antwoorden.

                en een eh propere gal heb je nu zeker.
                En ik weet het, Google is onze vriend. Ik wil absoluut niet ondankbaar klinken, maar is een verwijzing naar Google niet een beetje een manier om te zeggen van "Val ons niet lastig met je onnozele vragen, hier zitten alleen maar professionals die alles toch al weten ?"
                Is een forum niet juist een plaats voor discussie ? Eerlijk gezegd, als iedereen alles maar op Google maar moet gaan opzoeken en "z'n plan maar moet trekken", dan zijn fora zoals dit niet echt meer nodig.

                ik vraag wel of jullie google kennen maar geef je er gelijk een link of 4 bij waar je meer info kan halen. Dat is toch niet van trekt uwen plan.
                En wat is er mis met uwen plan kunnen trekken?
                Flickr één
                Flickr two

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Dit vond ik bij Konijnenberg :


                  De omschrijving spreekt van een SD 4Gb Extreme III. Ook op de afbeelding is het SDHC logo niet te zien.
                  Maar zoals je zegt, het is beter te gaan voor een SDHC kaart omwille van de FAT32 standaard.
                  Ik zag deze middag een SDHC Extreme III kaart van 4Gb in Carrefour voor 37€. Ik ga dus zo'n kaart nemen. Bij Carrefour waren alle SD-kaarten 2Gb of minder. Alle kaarten van 4Gb of meer waren SDHC. Die kaart bij Konijnenberg is dus een buitenbeentje ?
                  Enfin soit, ik koop dus een SDHC.

                  Wat Google betreft: ok je hebt een punt. Maar op Google vind je algemene informatie over (zoals in dit geval) SD-kaarten. Niks mis met je plan trekken dus.
                  Discussieforums zijn er om ervaringen te delen en dat is nog altijd beter dan een beschrijving van of een review van één of ander product.
                  Maar goed, even goeie vrienden
                  Nu nog beslissen waar ik m'n S100fs ga kopen of bestellen
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    de scandisk productafbeeldingen waar je bij de +2GB flashgeheugenkaartjes geen HC ziet staan dragen allemaal de vermelding ESP technologie en zijn even snel als de HC versie en zijn gelijkwaardig. Wellicht toen de HC standaard nog niet algemeen aanvaard was.

                    Heb je recente mac of PC? Want de kaartjes worden niet door alle iets oudere PC (mac, weet ik niet) gezien.

                    Ik heb dan ook de versie gekocht met een bijhorende USB-kaartlezer

                    voor 34€ een koopje niet?
                    Flickr één
                    Flickr two

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                      de scandisk productafbeeldingen waar je bij de +2GB flashgeheugenkaartjes geen HC ziet staan dragen allemaal de vermelding ESP technologie en zijn even snel als de HC versie en zijn gelijkwaardig. Wellicht toen de HC standaard nog niet algemeen aanvaard was.

                      Heb je recente mac of PC? Want de kaartjes worden niet door alle iets oudere PC (mac, weet ik niet) gezien.

                      Ik heb dan ook de versie gekocht met een bijhorende USB-kaartlezer

                      voor 34€ een koopje niet?
                      Heb een iMac G5 van 2006, redelijk recent dus. Ik zou de kaartjes overzetten door gewoon de camera aan te sluiten op de USB-poort, doe ik nu ook met mijn Olympus. Maar heb gezien dat er bij die Sandisk SDHC EXtreme bij de Carrefour ook een lezer bij zit. Werkt die probleemloos op Mac (iMac G5 2.1Ghz, 2.5Gb RAM, OS X.4.11) ?
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        ik zal woensdag eens testen. De architect waar ik voor werk heeft een huis vol Mac.

                        Ik sluis hier ook alles over van camera over usbkabeltjenaar PC. Werkt zeer snel.
                        Flickr één
                        Flickr two

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          De lezer die erbij zit zal zeker werken. Het is niet het probleem met oude pc maar de kaartlezer die het niet doet.

                          Ik heb hier een SDHC 4gb kaart en kan het niet lezen met de hama travelmate USB2.0 . De kaartlezer in onze recente HP laptop ziet de kaart wel.
                          Last edited by Fabbe; 2 juni 2008, 17:56.

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                            Hoeveel hebben er nu al een s100FS? Of één in bestelling? Een poll in de maak?

                            ik heb er dus één
                            Heb er nog geen, maar de beslissing is wel genomen, na drie jaar point-en-click (of hoe heet dat) Sony toestelletje..

                            Heb al heel wat mails uitgestuurd naar verschillende online en offline winkels maar weinig respons ivm beschikbaarheid: de nadelen van een nieuw type?

                            Wacht dus nog even op beschikbaarheid maar wil toch zo snel mogelijk eindelijk 'echte' mooie foto's proberen te maken. (Is een nieuwe wereld voor me, maar vreselijk boeiend! )

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
                              Die bij konijnenberg is voor mij gereserveerd .

                              reserveer er ook ene he, heb je mss geluk.
                              Hoe lang hebben ze opgegeven als leveringstermijn ?
                              We zijn nu al juni en ik zou graag eens weten van mensen die de S100fs ook in bestelling hebben hoe lang zij (nog) (hebben) moeten wachten.
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Ik heb hem afgelopen zaterdag (31/05/08) besteld bij konijnenberg en voorlopig nog niks vernomen.

                                Ze wisten ook niet te vertellen aan welke termijn ik mij moest verwachten...

                                Comment

                                Working...
                                X