Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    super macro = afstand 1cm

    ik ben kort van stof omdat ik links moet typen en mijn R arm in de weg zit.
    Flickr één
    Flickr two

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      heeft er iemand al ervaring met volgende aspecten

      batterij : kan je met 1 exemplaar een dagje op uitstap (aantal foto's?)

      viewfinder : is er nog iets te zien in een huiskamer als er geen daglicht is
      (wel de normale verlichting aan natuurlijk)

      (deze is denk ik al aan bod geweest)
      tijd tussen 2 foto's (in normale buiten omstandigheden)

      Ben (terug) aan het twijfelen tussen deze fuji en een nikon D60 met
      18-200VR lens. Waarbij het prijsverschil toch niet onbelangrijk is (650 tov 1300eur) en het feit dat ik nog alles moet leren (ben al jaren een zeer tevreden fuji 2800zoom gebruiker)

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Als ik Franciskine was ging ik een poosje met vakantie............
        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Ja,

          kan hij het toestel nog uitgebreider testen en onze vragen beantwoorden

          toch een nobele daad van Franciskine om zijn medemens zo
          verder te helpen

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Ik heb maar één probleem en dat is "te weinig tijd" op het ogenblik, maar zoals ik al zei, ik kan eventueel eens een zaterdag voorbehouden om af te spreken om de camera zelf komen uit te proberen . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Heb je te weinig tijd omdat je al die vragen moet beantwoorden? () Vandaar mijn advies metvakantie te gaan.......
              [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Waarom al die onzekeren hier. Je partner heb je minder vragen gesteld en zeker niet achter de rug om. Neem eens een risico en leer leven met de plus en negatieve punten van gelijk wat. Je zal vlugger een nieuw toestel hebben dan een nieuwe partner. Wie durft er nu eens springen zonder al die vragen.

                ik ben gesprongen en heb die van mij als één van de eersten. Het is een dijk van een camera maar ik ga hier niet iedereen het donkerste uit zijn ... vragen.
                Ik heb ook wel hier en daar gezocht op het WWW en daar vindt je dan antwoorden op het grootste deel van al de vragen die hier en bij uitbreiding op het ganse BD gesteld worden. Google.

                Als je nog veel te leren hebt is dit een prima start en je hebt hem al voor 549€
                Waar heb je voor dat geld een DSRL?
                Nergens. zeker niet als je het zelfde lensbereik wil. Franciskine en veel antwoorders ik bewonder jullie geduld.

                sorry gasten ik ben een beetje chagrijnig aan het worden. die rechterarm is K
                Flickr één
                Flickr two

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door fonsdespons Bekijk bericht
                  heeft er iemand al ervaring met volgende aspecten

                  batterij : kan je met 1 exemplaar een dagje op uitstap (aantal foto's?)

                  viewfinder : is er nog iets te zien in een huiskamer als er geen daglicht is
                  (wel de normale verlichting aan natuurlijk)

                  (deze is denk ik al aan bod geweest)
                  tijd tussen 2 foto's (in normale buiten omstandigheden)

                  Ben (terug) aan het twijfelen tussen deze fuji en een nikon D60 met
                  18-200VR lens. Waarbij het prijsverschil toch niet onbelangrijk is (650 tov 1300eur) en het feit dat ik nog alles moet leren (ben al jaren een zeer tevreden fuji 2800zoom gebruiker)
                  Vroeg op de ochtend nog even de tijd gevonden om te antwoorden
                  Wat de batterij betreft, ik gebruik het schermpje achteraan op de camera nooit om foto's te maken, enkel om het resultaat eens te bekijken, en dan kan je toch zonder probleem 3 à 400 foto's maken. Ikzelf ben wel van plan een 2de batterij aan te kopen.

                  Die viewfinder is iets raar, zelfs bij zeer weinig licht blijft deze echt klaar en duidelijk, je krijgt precies het gevoel alsof er wordt een lichtje aangeknipt, zo klaar is deze.
                  Een keuze maken . . . wel, de eerste keer dat ik het lastig heb om direct voor een D40/D60 te kiezen of deze S100FS, keuze tussen D80, D200 of D300 zou gemakkelijker zijn, dan ga ik voor de DSLR, maar als de andere opties enkel een D40(x) of D60 zouden zijn...... hmmmm.... ik weet het niet.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Vroeg op de ochtend nog even de tijd gevonden om te antwoorden
                    Wat de batterij betreft, ik gebruik het schermpje achteraan op de camera nooit om foto's te maken, enkel om het resultaat eens te bekijken.
                    Diagnose: is je schuld niet maar je lijd waarschijnlijk aan DSLRitis.

                    Wat de helder EV betreft. Misschien werkt de sensor tijdens de compositie op ISO10000 en schakelt hij voor het trekken om naar de ingestelde ISO waarde, na analogie met het diafragma. Met een DSLR gaat dat niet(zonder live view) maar met een EV zou dit wel gaan.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                      Wat de helder EV betreft. Misschien werkt de sensor tijdens de compositie op ISO10000 en schakelt hij voor het trekken om naar de ingestelde ISO waarde, na analogie met het diafragma. Met een DSLR gaat dat niet(zonder live view) maar met een EV zou dit wel gaan.

                      Hubert
                      Klopt, doet m'n R1 ook op een dynamische manier als het knopje 'Monitor' op 'Framing' staat ipv 'Preview'. Dus 'monitor' is om altijd een zo helder mogelijk beeld te krijgen in de zoeker (handig bij weinig licht) en 'preview' volgt je instellingen en geeft een zo goed mogelijke simulatie van hoe de foto gaat zijn.

                      Zelfs tijdens een autofocus gaat de ccd tijdelijk (zee kort) op een zeer hoge iso getuige de kleurruis die zelfs tijdelijk licht zichtbaar wordt...
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Een voorbeeldje van een close-up deze namiddag gemaakt :



                        en hier onder ruis verwijderd met Noiseware Professional Edition


                        Camera Model: FUJIFILM (FinePix S100FS )
                        Shutter Speed: 1/34 sec ( lens-stabilisatie doet zijn werk blijkbaar goed )
                        F-Number: F3,7
                        ISO: 800
                        Compensation: EV 0/100
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          Naar mijn mening veel te hard verscherpt en in de tweede vind ik de noisereduction te fel en artificeel beeld geven. Had er minder verscherping op de eerste gezeten dan was de ruis ook niet zo nadrukkelijk geweest.
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            De kat was er precies in ieder geval gerust in

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                              Naar mijn mening veel te hard verscherpt en in de tweede vind ik de noisereduction te fel en artificeel beeld geven. Had er minder verscherping op de eerste gezeten dan was de ruis ook niet zo nadrukkelijk geweest.
                              Kan je dat niet bijstellen, Franciskine? (Bij de Fujifilm Finepix S9600 kan dit, dus bij de S100fs zeker ook)

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Ik heb de originele foto nog eens van de camera gehaald, deze keer niets verscherpt ( hierboven 10% gebruikt ) en geen ruis verwijderd.

                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X