Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live view...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Live view...

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Zonder enig probleem !!
    Hans, en dit vind ik nu juist zo spijtig; waarom heeft Nikon niet ineens geopteerd voor een scherm a la Zigview (bediening van de ontspanner, af-neembaar of tenminste kantelbaar)!
    Op die manier ga je minstens 2 problemen uit de weg; reflectie van zonlicht op scherm en destabilisatie. Denk dat liveview inderdaad interessants is bij macro en journalisten (over de hoofden, moet dan wel kantelbaar!)

    En inderdaad Karel... het komt allemaal vanzelf: hoeveel jaar sinds de 1ste digitale camera op de markt (hoe heette dat dingeske ook weer - dat Belgisch toestelleke waar je een huis fotografeerde en er amper kon uit opmaken dat je inderdaad een huis had getrokken... ongecomprimeerd 600K(?). Over scherp stellen, trillingen.... was toen helemaal geen sprake.
    DVC

    Comment


    • #92
      Re: Live view...

      Basistechnologieen hebben een langere verwachte levensduur, dan gevorderde technolgieen.

      Over 100 jaar zullen er spiegels bestaan, zoveel is zeker. Een LCD-scherm? Dat is nog maar afwachten. Wat dat betreft gaat de conventionele film ook veel typen sensoren overleven.

      Waar zijn de verwisselbare powerzoomlenzen gebleven? MF bestaat nog

      De spiegelreflex en film, te lang op deze aardbol geweest om zomaar te verdwijen.
      Ik ben op zoek naar een MB-20.

      Comment


      • #93
        Re: Live view...

        Oorspronkelijk geplaatst door VANCAMPENHOUTDIRK Bekijk bericht
        Hans, en dit vind ik nu juist zo spijtig; waarom heeft Nikon niet ineens geopteerd voor een scherm a la Zigview (bediening van de ontspanner, af-neembaar of tenminste kantelbaar)!
        Op die manier ga je minstens 2 problemen uit de weg; reflectie van zonlicht op scherm en destabilisatie. Denk dat liveview inderdaad interessants is bij macro en journalisten (over de hoofden, moet dan wel kantelbaar!)

        En inderdaad Karel... het komt allemaal vanzelf: hoeveel jaar sinds de 1ste digitale camera op de markt (hoe heette dat dingeske ook weer - dat Belgisch toestelleke waar je een huis fotografeerde en er amper kon uit opmaken dat je inderdaad een huis had getrokken... ongecomprimeerd 600K(?). Over scherp stellen, trillingen.... was toen helemaal geen sprake.


        Hierop doorgaand : http://forum.belgiumdigital.com/show...65#post1847765 ,
        denk ik dat de (tussen)oplossing misschien veel dichter bij huis ligt dan we denken.Als nu Nikon,of gelijk welke andere fabrikant,in optie ,een fel verbeterde versie van de zigview op de markt zou brengen?
        Voordeel van de merkgebonden zigview zou de perfecte ergonomie,betere duurzaamheid enz. zijn.De ganse unit zou kunnen bevestigd worden ondermeer met de tripod schroef,en bestaan uit een op het OVF bevestigde EVF en afneembaar,multi kantelbaar,en in verschillende groottes ( van 3 tot 5 inch ) te krijgen LCD.
        De uit het OVF gedigitaliseerde info,een beeld van pakweg 6MP,kan dan in eerste instantie exact dezelfde beeldweergave geven als het OVF.Maar desgewenst,kunnen ook de in camera lichtmeetdata,alsmede de ingevoerde S,A ,WB,en ISO data in het EVF verwerkt worden tot een gesimuleerde live preview.Op die manier kan ook een histogram gegenereerd worden ( simulatie ).Allerlei electronische mogelijkheden liggen open,zodat bv. alleen de invloed van de diafragma instelling in het beeld kan meegenomen worden,of de ISO waarde.
        Bovendien kan het LCD zélf uitgerust worden met een lichtmeetmodus,zodat afhankelijk van de hoeveelheid licht die erop valt,helderheid en contrast automatisch aangepast worden.
        Voordeel van deze werkwijze zou zijn,dat de supersnelle AF van de DSLR behouden blijft,en men toch in sommige situaties het gebruiksgemak van de compact heeft.
        Al het bovenstaande+doorgedreven research om het geluid van de DSLR te dempen ben ikzelf alvast vragende partij voor.



        Walter
        D850

        Comment


        • #94
          Re: Live view...

          Hoe meer mogelijkheden, hoe beter, dus in die optiek kan live-view niet slecht zijn, je gebruikt het of je gebruikt het niet. Een dslr zit toch al voor 80% vol met ongebruikt spul, dus daar moeten we niet over klagen.
          persoonlijk vind ik live view zalig om mee te werken, Neem een rollei van een jaar of 40 terug, die heeft een matglas waar je zo naar kunt kijken, 6x6 cm, zaaalliiigggg, en eigenlijk is dat identiek aan wat je kan verwachten aan de toekomstige lcd / tft of hoe het gaat heten.
          Natuurlijk is de zoeker nog niet dood, maar keuze maakt happy, dus laat maar komen die live view!

          Comment


          • #95
            Re: Live view...

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Heb wel duidelijk geschreven dat er momenteel geen enkel volwaardige live-view systeem bestaat,
            Mijn oude Exacta, die had een perfecte liveview, geen schokkende beelden, geen last van de zon, je kon inzoomen met een loepje. Enige nadeel: je moest zo veel denken hoe de camera te bewegen.
            Last edited by hjanssen; 18 mei 2008, 08:37.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #96
              Re: Live view...

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Hoe meer mogelijkheden, hoe beter, dus in die optiek kan live-view niet slecht zijn, je gebruikt het of je gebruikt het niet. Een dslr zit toch al voor 80% vol met ongebruikt spul, dus daar moeten we niet over klagen.
              persoonlijk vind ik live view zalig om mee te werken, Neem een rollei van een jaar of 40 terug, die heeft een matglas waar je zo naar kunt kijken, 6x6 cm, zaaalliiigggg, en eigenlijk is dat identiek aan wat je kan verwachten aan de toekomstige lcd / tft of hoe het gaat heten.
              Natuurlijk is de zoeker nog niet dood, maar keuze maakt happy, dus laat maar komen die live view!
              Voila Zo denk ik er ook over, de toekomst zal de rest wel uitwijzen

              Comment

              Working...
              X