Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Ik moet zeggen....wat een vooruitgang zeg..! Ben zelf een "tevreden" s9600 gebruiker en je kan wel zien dat Fuji duidelijk een (grote) stap voorwaarts heeft gedaan met deze camera...Bij de S9600 kan ik tot ISO 400 (voor mij) acceptabele foto's maken, wanneer er niet teveel donkere plekken op de foto zitten...maar boven de 800 is gewoonweg niet te doen...

    Heb ook het idee dat de foto's een stuk scherper zijn dan de foto's uit een s9600, terwijl ik die toch ook al goed acceptabel vond..!

    Die dubbele keuze voor AF zat ook al op de s9600...op de snelle wijze wordt er vanzelfsprekend snel gefocussed worden (zeker 3 a 4 keer sneller dan de standaard AF) enkel zit de AF er dan vaker naast...op de standaard AF stelt hij nauwkeuriger scherp, maar voor actiefoto's zo traag dat er helemaal niet scherpgesteld kan worden...

    Enige dat ik zonde vindt zijn de "commerciele verbeteringen" Had liever de lens een 300mm equivalent gehouden en iets minder megapixels wellicht en je had een nog betere bridge gehad...

    Ben benieuwd naar een "antwoord" van panasonic
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Omdat ik vroeger met mijn FZ50 geen bruikbare foto kon maken boven 100 ISO door de hoge ruis, sta ik verbaasd van de ruiseigenschappen van deze bridge. Voor de aardigheid heb ik de ruis wat gereduceerd op de ISO1600 opname van Francis (goede onderwerpskeuze voor ruis-evaluatie met al die zwarte vlakken!) en deze eens naast de onbewerkte ISO400 opname gezet: volgens mij zijn zelfs ISO1600 opnames bruikbaar:



      @Franciskine: als je niet wil dat ik je opnames hier post, haal ik ze weg. Het zou leuk zijn mocht je eens een ISO1600 opname van die auto met de Fuji en de D300 naast mekaar zetten. Het verschil zal uiteraard duidelijk zijn maar ik vraag me af of het verschil in fotokwaliteit even groot is als het prijsverschil tussen beide camera's. Als je het Fuji-beeld wat nabewerkt is er veel mogelijk denk ik.
      mijn foto's: www.reneheylen.be

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Samples S100fs, ook op ware grootte:

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Op vraag een paar nieuwe opname's gemaakt, ook voor de D300 niet de allerbeste lens gebruikt maar wel een Sigma 18-200 OS

          D300 en Fuji S100FS op 1600 en 3200 iso :

          Met opzet de exif uit alle foto's verwijderd Niet dat dit echter veel zal uitmaken denk ik, het verschil blijft toch vrij duidelijk ondanks dat de S100FS echt wel een straffe prestatie levert, doe het maar eens na . . . 3200 ISO met een bridge.




          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            De Fuji heeft duidelijk een hoger contrast (anders gesteld: dynamisch bereik van D300 is hoger), maar albij al zijn dit heel behoorlijke prestatie's, al ou ik die hoge ISO's nog steeds gebruiken bij noodgevallen...

            Txs Francis!
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Ik ben zeer onder de indruk van de Fuji s100fs!

              Kijk maar eens naar de details ven het balkon en de boom!

              Ik noemdit toch echt "WOW"!!

              Zeker in relatie tot het prijsverschil, het gemak etc. etc.!!!

              Jos
              Last edited by Franciskine; 18 mei 2008, 10:58. Reden: foto's uit reply verwijderd

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Wat een vergelijk......

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                  Wat een vergelijk......
                  Hey, ik weet heel goed dat de D300 tot veel meer in staat is, maar dit is gepost op vraag van iemand, snapfoto's direct uit de hand ( dagelijkse omstandigheden ) enkel om aan te tonen dat de S100FS wel prestaties levert die geen enkele andere bridge ( tot nu toe ) aankan. De S100FS is voor mij een vakantie toestel zal ik het maar noemen, niet meer, niet minder.
                  Uit je reactie kan ik alleen maar afleidend je het hele verhaal hierboven niet echt hebt gevolgd en dat het zeker de bedoeling niet is om de D300 en de S100FS te gaan vergelijken...
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Hey, ik weet heel goed dat de D300 tot veel meer in staat is, maar dit is gepost op vraag van iemand, snapfoto's direct uit de hand ( dagelijkse omstandigheden ) enkel om aan te tonen dat de S100FS wel prestaties levert die geen enkele andere bridge ( tot nu toe ) aankan. De S100FS is voor mij een vakantie toestel zal ik het maar noemen, niet meer, niet minder.
                    Uit je reactie kan ik alleen maar afleidend je het hele verhaal hierboven niet echt hebt gevolgd en dat het zeker de bedoeling niet is om de D300 en de S100FS te gaan vergelijken...
                    Franciscine,
                    het DSLR cameratype heeft er voor mij niets mee te maken (toevallig was het hier een D300 maar m'n G7 zou in theorie een betere partner zijn.)
                    Nee, het is de uitvoering: om een ruisvergelijk correct te doe te doen moet je zorgen dat er een aantal parameters precies dezelfde zijn, anders gaat het vergelijk om technische redenen mank. En aan de fotos te zien gaat die goed mank.
                    Googelen kan 'verlichting' bieden.

                    hg,
                    karel

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Daarom zijn het ook snapshots he Karel, niks techniek, niks theoretische achtergrond . . . gewoon toestel nemen en fotos maken op vakantie zonder eerst alle parameters optimaal te gaan instellen . . .
                      Aan de andere kant moet ik je wel gelijk geven, eigenlijk had ik enkel de foto's van de Fuji mogen posten zodat er geen vergelijk was, maar een BD lid hierboven vroeg er naar, vandaar dus . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Beste Kenners,

                        Wil me aub helpen. Ik ben al enige maanden op zoek naar wat kennis/inzicht over een goede keus nwe camera. Dit draadje heb ik met heel veel belangstelling gevolgd. Mijn twijfel bestond uit de keus tussen D40 18-200 Euro 875 en S9600. Vanwege het grote bereik en evt scherpteverlies door minder kwaliteit vd lens overwoog ik dure de D40 set. Ik ben echt amateur maar heb me provberen te verdiepen het laatste kwartaal door veel hier te lezen.
                        M´n huidige oude Fuji S304 6x zoom 38-228 bevalt me wel goed voor m´n doel. Echter die afdrukvertraging van 3/10 is een ramp bij het fotograveren van koikarpers. Tevens schakelt dit toestel vaak uit op moment dat de foto wordt afgedrukt. Samen met de afdrukvertraging een enorme irritatie. Soms fotografeer ik in duin met veel tele, maar in de karperbak is die zoom ook heel fijn.
                        M´n vragen aan gebruikers;
                        - Is de afdrukvertraging vd S100 ook zo klein als bij de reclame over S9600 wordt gesteld; 1/100!
                        - Schakelt de S100 ook zo maar op eigen initiatief uit op de meest ongelukkige momenten.
                        - Ik weet dat m´n huidige camera 5 jar oud is en blijkbaar helemaal uit de tijd. Zijn de irritaties die ik nu heb derhalve achterhaald?
                        - Ik ben onderde indruk van de foto´s gemaakt door Franciskine vanaf het dak en uit de hand genomen. De scherpte op 400 mm van de bloempot is voor mij als leek en liever nog geen DSRL noodzakelijke verdieper meer dan voldoende. Dat dure lenzen wisselen in dit geval liever niet.
                        - Mag deze bridge snel genoemd worden in ieder geval voor mijn gebruik voldoende??
                        - Zit er een goede nederlandstalige gebruiksaanwijzijng bij?

                        Misschien denken jullie dat ik nog uit een wereld kom wat kennis betreft, maar ik hoop toch met jullie adviezen/tips tot een beter doordachte keus te komen zonder me maar gelijk en blind ook in de hype van DSLR te storten.

                        met vr. groet

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          @Franciskine: bedankt voor de post. Ik heb hier wel degelijk iets aan en vind het indrukwekkende resultaten. Momenteel is er volgens mij geen enkele andere bridge die dit presteert.
                          mijn foto's: www.reneheylen.be

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Freekvogel Bekijk bericht
                            M´n vragen aan gebruikers;
                            - Is de afdrukvertraging vd S100 ook zo klein als bij de reclame over S9600 wordt gesteld; 1/100!
                            - Schakelt de S100 ook zo maar op eigen initiatief uit op de meest ongelukkige momenten.
                            - Ik weet dat m´n huidige camera 5 jar oud is en blijkbaar helemaal uit de tijd. Zijn de irritaties die ik nu heb derhalve achterhaald?
                            - Ik ben onderde indruk van de foto´s gemaakt door Franciskine vanaf het dak en uit de hand genomen. De scherpte op 400 mm van de bloempot is voor mij als leek en liever nog geen DSRL noodzakelijke verdieper meer dan voldoende. Dat dure lenzen wisselen in dit geval liever niet.
                            - Mag deze bridge snel genoemd worden in ieder geval voor mijn gebruik voldoende??
                            - Zit er een goede nederlandstalige gebruiksaanwijzijng bij?
                            • De afdrukvertraging is inderdaad hetzelfde als bij de S9600, let wel, hier wordt de tijd bedoeld tussen het half indrukken van de ontspanknop ( waar de camera dus scherpstelt ) en het effectief maken van de foto.
                            • Ik neem aan dat je bedoelt met uitschakelen de ingebouwde functie om de batterij te sparen? Die tijd kan je instellen in het menu of gewoon uitschakelen.
                            • Het lijkt er inderdaad op dat die irritaties achter de rug zullen zijn.
                            • Nederlandse handleiding zit er inderdaad bij.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Een afdrukvertraging van 3/10 is nog niet zoveel. Mijn dochter heeft gisteren foto's met iemand zijn toestel moeten nemen en ze kwam klagen dat het 1 à 2 seconden duurde eer de foto genomen werd.
                              Afdrukvertraging van 1/100
                              Als ik me niet vergis is die voor de D300, die toch niet van de traagste is, 65/1000 dus 6,5/100.

                              Francis,
                              Het is, zoals je zegt, geen super DSLR maar wel een super bridge, die je bv op reis niet in de steek zal laten en waar de meeste bridges er de brui aan geven zal deze de grenzen verleggen(wat een DSLR ook doet) maar dan zonder dat je een rugzak van 15kg moet mee sleuren.
                              Fuji die dit al lang, om die exreem hogere ISO's te bereiken, een aantal pixels samen nemen(groter oppervlak) met een welliswaar lagere resolutie.
                              Er zei iemand dat het beter was een minder MP op de sensor te zetten, zodat de iso's dan beter zijn maar in veel gevallen heb je die hoge iso's niet nodig maar kun je de hogere resolutie wel gebruiken. De werkwijze van Fuji laat je profiteren van het beste van twee werelden.
                              Trouwens dikwijls is een duistere foto op lagere resolutie beter als geen!!!

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Even iets rechtzetten, op Dpreview gelezen wat betreft de lag-time :

                                Half to Full-press Lag (S1->S2) EVF live view ~0.1 sec
                                Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view ~0.1 sec

                                Dat zal al correcter zijn
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X