Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Met mijn D70 hetzelfde. Bij iso's boven 500 moet je niet afduwen. De foto kan je toch wegtsjakken.
    ik maak nochtans redelijk goeie concertfoto's op ISO800-1600 zenne
    met subtiele noiseninjaverwerking

maar inderdaad 't kan veel beter

D300 belooft lekkers, hopelijk is 't ook zo :-)
    Last edited by Dirtyharry71; 23 augustus 2007, 22:19.
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Juist, bij Nikon is niets echt grappig.
      Op de canon forums wel.

Sorry, ik maakte hier - voor dat ik het wist - weer een Nikon-Canon vergelijking.
      Mijn excuses.

Comment

Op de canon forums wel.

Sorry, ik maakte hier - voor dat ik het wist - weer een Nikon-Canon vergelijking.
        En waarom zou dit niet kunnen.

Jan.

Comment

...more from Thom..
          (might have been posted, sorry if it has)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            ... Nog beter zou het zijn als je een extern schermpje zou kunnen aansluiten, want dan kan je echt vanuit de meest onmogelijke hoeken en plaatsen fotograferen...
            ik denk dus dat dat wel kan via de HDMI aansluiting; je kan beide beelden ook tegelijkertijd bekijken
            erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

En waarom zou dit niet kunnen.
              Het was een *beetje* cynisch bedoeld, Jan.

Maar terug nr de D300 zeker. Voor de meeste is D3 toch out of scope.

Comment

getver, heb ik dat weer...

Heb ik net de overstap naar Canon 5D gemaakt en een "draagbare" uitrusting bij elkaar gescharreld voor rond de 6-7000 euro, nou blijkt dat als ik op Nikon terug ga ik voor hetzelde geld een standaardlens met een D3 ga kopen en misschien dat ik dan na even wachten ook nog kan gaan sparen voor wat dingen die nikon nog niet maakt, nl een 1.4 35, een 1.2 85, 2.0 135 alles met AFS, een 300mm AFS met VR...

Maar ik vind het echt goed nieuws hoor, een 14-24mm zoom van topkwaliteit zou ik gelijk willen hebben en een 24-70 ook wel.

Had mijn Kodak SLR/n van 3 jaar geleden geen 14mp trouwens
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Kan je daaruit iets afleiden nr de kwaliteit van de sensor toe? Wat maakt dat de ene sensor's 'native signaal' op iso 100 staat en een andere op iso 200?
                  De individuele pixels vangen meer licht op (betere microlenzen -> kleinere ruimtes tussen aangrenzende pixels). Daardoor kun je, zoals eerder in deze thread door iemand aangehaald werd, hogere ISO waarden aan met minder ruis in het uiteindelijk beeld.

Pib
                  Last edited by Paint.It.Black; 24 augustus 2007, 11:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paint.It.Black Bekijk bericht
                    De individuele pixels vangen meer licht op (betere macrolenzen -> kleinere ruimtes tussen aangrenzende pixels). Daardoor kun je, zoals eerder in deze thread door iemand aangehaald werd, hogere ISO waarden aan met minder ruis in het uiteindelijk beeld.

Pib
                    En een verlaging naar Lo1 (=iso 100) zal een nog groter S/N ratio opleveren, maar tegelijkertijd ook minder DR?

Comment

zou nikon nu meer big-ass zoomlenzen gaan verkopen gezien alle serieuze gebruikers van 1.5x naar 1.0x gaan ?

ze hebben weer een serieus gat in de markt geslagen,maar ik denk nog nie dat em de 1Ds mkiii rap van de toon gaat stoten, en zelfs als... veel prof's werken met een 1Ds/mkii/mkiii en hebben aldus ook volledige canon uitrustigen
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Maar terug nr de D300 zeker. Voor de meeste is D3 toch out of scope.
                        En toch vind ik de D3 niet echt duur...

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Heb ik net de overstap naar Canon 5D gemaakt en een "draagbare" uitrusting bij elkaar gescharreld voor rond de 6-7000 euro, nou blijkt dat als ik op Nikon terug ga ik voor hetzelde geld een standaardlens met een D3 ga kopen
                        Mijn ideale combinatie is een D3 met een 85 1,4. Meer heb ik echt niet nodig als ik zou starten met Nikon.

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Maar ik vind het echt goed nieuws hoor, een 14-24mm zoom van topkwaliteit zou ik gelijk willen hebben en een 24-70 ook wel.
                        Vooral de zoom tot 14 mm lijkt perfect.

Jan.

Comment

En toch snap ik het niet. Filmkes zijn voor mij bij lange geen referentie. En ik ga ook niet akkoord dat iso 200 het meest aangewezen is. Grijsfilter haalt kwaliteit achteruit en maakt uw viewfinder donkerder.
                          Filmkes van 200 ISO (waren) zijn populairder dan deze van 100 ISO en dat is omdat de kopers dat willen en ook het meest geschikt vinden.
                          Hetzelfde geld dan uiteraard ook voor digitaal, waarom naar ISO 100 als basis gaan als de meeste gebruikers 200 ISO verkiezen. Zou als producent een beetje getikt moeten zijn om zoiets te doen. Daarbij is er een hoge ISO gekte ontstaan en zou het den dag van vandaag pure zelfmoord zijn voor een camera fabrikant prioriteit te geven aan 100 ISO ipv 3200 ISO. (range sensor is beperkt he)
                          Nu heeft men uiteindelijk hoge ISO's met waarschijnlijk aanvaardbare kwaliteit, nu wilt men om God welke domme reden lage ISO's.
                          viewfinder te donker met grijs filter als er teveel licht is ?? daarbij je hebt tegenwoordig live view van bijna 1mp aanpasbaar aan omgevingslicht.

Comment

Heb wel iets gevonden over de high iso noise maar fotos zijn te klein.

Billions of happy photos, millions of passionate customers. Gorgeous online photo albums. Protect your priceless memories. Buy beautiful prints & gifts.
                            Ollie
                            www.olliec.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Filmkes van 200 ISO (waren) zijn populairder dan deze van 100 ISO en dat is omdat de kopers dat willen en ook het meest geschikt vinden.
                              Hetzelfde geld dan uiteraard ook voor digitaal, waarom naar ISO 100 als basis gaan als de meeste gebruikers 200 ISO verkiezen. Zou als producent een beetje getikt moeten zijn om zoiets te doen. Daarbij is er een hoge ISO gekte ontstaan en zou het den dag van vandaag pure zelfmoord zijn voor een camera fabrikant prioriteit te geven aan 100 ISO ipv 3200 ISO. (range sensor is beperkt he)
                              Nu heeft men uiteindelijk hoge ISO's met waarschijnlijk aanvaardbare kwaliteit, nu wilt men om God welke domme reden lage ISO's.
                              viewfinder te donker met grijs filter als er teveel licht is ?? daarbij je hebt tegenwoordig live view van bijna 1mp aanpasbaar aan omgevingslicht.
                              De vergelijking met filmjes gaat niet op. Een belangrijke reden in het analogetijdperk dat men ook bij veel licht voor 200 iso filmpjes koos was dat deze film harde contrasten beter aan kan waardoor de harde en lichte partijen minder dicht lopen. Daarbij zijn er tal van redenen waarom dat men toen met analoog en nu met digitaal voor ongevoelige waarde kiest die niets met eventuele ruis te maken hoeven hebben. Elk extra glas of (grijs)filter wat men gebruikt haalt de kwaliteit omlaag.
                              Last edited by Binnenuit; 24 augustus 2007, 09:08.

Comment

Het is al lang geleden dat ik nog iets heb gezegd...

Ik ben ook tevreden voor de Nikon gebruikers. En natuurlijk ook voor de Canon gebruikers.
                                Hoe meer keuze vrijheid, hoe beter voor iedereen.

Het valt opnieuw op dat de Nikon DSLR tussen de Canon DSLR geplaatst zijn (en omgekeerd natuurlijk ook).

De reeks wordt nu D40 400D D40x D80 40D D300 1DIII D3 en 1DsIII.
                                De 5D staat hier niet omdat Nikon nog geen betaalbare FF DSLR heeft.

Iedereen roept nu hoe goed Nikon is in vergelijking met Canon.
                                Maar nog geen drie maand terug werd hetzelfde gezegd over Canon in verband met de 1DIII.
                                Zowat alle vernieuwingen van Nikon zitten ook in de 1DIII en gedeeltelijk in de 40D.
                                Maar dat is oud nieuws dat iedereen vlug wil vergeten.

En twee jaar terug was de situatie met de 5D, daarna gevolgd door de 200D, volledig gelijk aan de situatie nu. Ik zie geen verschil.

De stategie van Canon en Nikon is anders.
                                Nikon geeft de Nikonians alles wat op een bepaald moment technisch mogelijk is.
                                Canon kan veel meer maar geeft de Canonians alles wat Canon wil geven.

Dit is duidelijk geworden met de software beperkingen in de 300D en nu opnieuw met de 10 MP beperking van de 40D, want anders zou de twee jaar oude 5D niet meer verkopen.

De echte reden waarom Nikon de nieuwe AF ook in de D300 plaatst is voor de gebruikers van de D2X, echte Nikon mannen die, zoals het hoort, totaal niets van FF moeten weten.

Dit is eenvoudig een technische beperking van de sensor.

Wanneer zien we een foto ?
                                Of 2 ?

Jan.
                                Uw analyse is vrij goed Jan maar ik zou het anders formuleren.
                                Canon maakt eerder populaire camera's en stelt de (lage) prijs als hoogste prioriteit. Nikon stelt kwaliteit en state of the art binnen een aanvaardbare prijs als hoogste prioriteit. Dit geld zekers voor alle Canon Camera's tot en met misschien wel de 5D. Nikon is gedeeltelijk moeten afstappen van zijn strategie met de D40 en D40x dit om te kunnen weerstaan aan het 350/400d geweld.

Tijdens de persconferentie van MKIII een aantal maanden terug heeft Canon verkondigt dat zij heer een meester waren zonder noemenswaardige concurrentie in dat segment, wat toen waarschijnlijk zo, maar ze hadden toch iets minder arrogant mogen wezen. Gisteren hebben ze volgens mij een uppercut gekregen waar ze een paar jaar duizelig gaan van zijn. Zelfs de D300 komt flink in de gebeuren van de MKIII en overtreft deze zelfs in de meeste area's, laat staan de D3.
                                De arrogante eerste reacties van Canon op de gemelde focus problemen waren niet fraai , onprofessioneel, en zekers niet klantvriendelijk.
                                Gelukkig maar, want dat, en de twijfels over de JPEG kwaliteit heeft me weerhouden om de MARKIII te kopen.
                                Zou dom geweest zijn, als ik het nu beschouw, zelfs heel dom. Somtijds gebeurt het dan toch dat ik nog eens geluk heb, was al aan het twijfelen.

Comment

Working...
                                X