Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door spoetnik Bekijk bericht

Wel ik denk dat de specificaties van de D3 en D300 er bijzonder indrukwekkend uitzien. De grote LCD, de autofocus springen bijzonder in het oog. De liveview is mooi meegenomen, vooral wanneer je in moeilijke posities zit (bijv. zweefvliegtuig). Auto ISO lijkt misschien ook wel wat.

100% frame coverage is ook al een voordeel. Active D-lightening --> moet dit eerst proberen vooralleer ik er een mening kan over geven.

Aangezien de titel van de discussie is "D3 en D300 aangekondigd" ga ik me dus niet uitlaten over de toestellen van de concurrentie.
    Auto ISO zit ook op de D200. Soms handig.
    Ook ik ben heel erg benieuwd naar het LCD scherm en de autofocus.
    Het active D-Lightening, dat moet ik nog zien.Lijkt mij weer zo'n leuk theorie verhaaltje.We wachten af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
      Het enige wat ik niet begrijp, als ik hier de topic volg lijkt het wel of we allemaal maar slechte camera,s hebben en dat we hier met smart op zaten te wachten, als je het internet ziet dan word de D200 en de D2X met een rot gang op de de tweedehands site gezet en moeten we zo snelmogelijk de D300 of een D3 hebben, ik heb afdrukken van 40/60 liggen en ik wil wel eens zien of er met de nieuwe Cams zoveel is verbeterd dat je het gaat zien op een goede afdruk (ik denk het niet)ik ga in iedergeval niet mee met deze marketing trucjes

Dit is zomaar mijn gedachten (Don't kill my)weet mij te overtuigen en ik praat anders

Ps, ik heb ook nog steeds mijn D100 en daar zijn nog steeds beste afdrukken mee te maken op A4
      Groetjes NoName
      Voor bepaalde types fotografie zullen deze nieuwe camera's simpelweg beter presteren en ruimte bieden voor meer creativiteit Hoeveel beter de AF en tracking is bij actiefotografie, hoeveel beter de ISO800-1600-3200-6400 er uit zullen zien, hoe mooier de JPEG rechtstreeks uit de camera's gaan komen, Hoeveel handiger bepaalde features zullen zijn zoals de live view, het VGA LCD voor accuratere beoordeling, Het is allemaal aan de gebruiker om uit te maken of ie al die toeters en bellen nodig heeft en om kan zetten in betere foto's.

Ik persoonlijk voel me gelimiteerd met mijn D2x in de hoge ISO's voor bv. natuur/actiefotografie. Als je ziet wat ie kan op ISO100 , en wat er nog van overblijft op ISO800 Als zo'n nieuwe D300 dan op ISO800 een merkelijk zuiverder foto aflevert, zou ik mijn teleobjectief plus teleconverter in een optisch optimaal gebied kunnen gebruiken terwijl de sluitersnelheden voldoende hoog blijven om de actie te bevriezen Verder neem ik aan dat de CAM 3500 alweer iets beter zal presteren dan zijn voorgangers.

Voor al de rest voldoet mijn D2x nog altijd meer dan ruimschoots Mits gebruik van goede objectieven val ik soms nog achterover van de resultaten

MVG,
      Last edited by frank207be; 24 augustus 2007, 23:38.

Comment

Lol ze zijn hier al aan het klagen over nikon canon vgl en ik doe er zelf nog niet aan mee

Het is toch normaal dat je gaat specs vergelijken tussen merken? Waarom zou dat nu niet kunnen.

Mij lijkt het nochtans eenvoudig. Er is maar 1 ding grondig anders Nikon heeft nu ook FF. En nu nog juist wachten op de betaalbare FF nikon. Maar nu beseft iedereen dat ie er ook wel zal komen.

Voor de rest lijkt mij de positionering van de camera's identiek zoals ze nu al enkele jaren is.

Comment

heb een aanbieder gevonden met (scherpe?) prijzen:
          http://www.fotosg.nl/index.php?cPath=169_159
          Nikon D3 body € 4.629,00 (bij konijn € 5199,00)
          Nikon D300 body € 1.829,00 (bij konijn € 1949,00)
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Is het goed dat ik nog twee jaar wacht tot dat de D400 op de markt komt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Ik zou 4 jaar wachten : D500 FX

Comment

Geen slechte prijzen overigens.
                Ik dacht een vage internet winkel maar ik zie dat het prof jongens zijn.
                En ze wonen ook nog vlak bij mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Man, van jouw antwoorden word je ook niet snel vrolijk

MVG,

Comment

Het kan nog veel goedkoper :

D3 BODY 12.1MP 9B-SEC. FX 36X23.9MM
                    €3695,00

D300 BODY 12.3MP 6B-SEC.
                    €1398,00

Prijzen zijn exclusief btw.

Inclusief dus :
                    D3 : € 4397,05
                    D300 : € 1663,62

Comment

Imaging resource heeft deze reviews in voorbereiding:

Nikon D3 review, find out how the D3 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Nikon D300 review, find out how the D300 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rick Bekijk bericht
                        Het kan nog veel goedkoper :

D3 BODY 12.1MP 9B-SEC. FX 36X23.9MM
                        €3695,00

D300 BODY 12.3MP 6B-SEC.
                        €1398,00

Prijzen zijn exclusief btw.

Inclusief dus :
                        D3 : € 4397,05
                        D300 : € 1663,62
                        wie biedt er nog minder?

Comment

Mijn D300 is besteld en het enige wat ik jammer vind is dat dit model ook niet de
                          mogelijkheid krijgt om te switchen tussen DX en FF, waarschijnlijk ligt het kostenplaatje dan anders maar ik zie niet in waarom de "semi" pro's hier geen baat bij kunnen hebben.
                          Zodoende kunnen wij ook sparen naar een redelijke lens line up om full frame te klikken.
                          mho of course.

Comment

@Mrc: ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze camera! Hou ons op de hoogte (zal nog wel even duren vrees ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mrc Bekijk bericht
                              Mijn D300 is besteld en het enige wat ik jammer vind is dat dit model ook niet de
                              mogelijkheid krijgt om te switchen tussen DX en FF, waarschijnlijk ligt het kostenplaatje dan anders maar ik zie niet in waarom de "semi" pro's hier geen baat bij kunnen hebben.
                              Zodoende kunnen wij ook sparen naar een redelijke lens line up om full frame te klikken.
                              mho of course.
                              <boink> Het is een DX! </boink>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mrc Bekijk bericht
                                mho of course.
                                Als de D300 deze mogelijkheid zou hebben dan kon Nikon de D3 gratis meeleveren. Niemand zou die nog willen kopen.

Ik hoop dat de leveringen vlot kunnen verlopen.

Jan.

Comment

Working...
                                X