Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Snap het ook niet jong.
    is dat nu zo moeilijk te snappen, filmkes van 200 ISO waren en zijn de laatste jaren ook het meest populair. Is toch de meest aangewezen ISO waarde voor algemeen gebruik. Als ze het naar ISO 100 zouden brengen dan zouden de hoge ISO waarden van 6400 ook naar beneden moeten.
    Een sensor heeft maar een beperkt werk gebied. En als je problemen hebt met te veel licht bestaat er zoiets als een grijs filter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Het zit er dik in dat het deze sensor van Sony is die dienst zal doen in de nieuwe D300.

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=870
      denk het niet deze sensor is 12bit en ook een licht verschil in aantal pixels

Comment

Het zit er dik in dat het deze sensor van Sony is die dienst zal doen in de nieuwe D300.

Reken maar... iets van die aard.

mvg,

Roland

Comment

ik ben eigenlijk zeer benieuw naar reacties van overstappers , (die wss meer dan content zijn van canon nu, want het ging hem niet alleen om ruis , maar vooral om service dacht ik ook )

concertfoto bvb en spanjaard ...

ik alvast razend enthiousiast van die nieuwe bodys, maar hoe gaat het zitten met service , gaan ze die ook verbetere, want dat kan heel lastig zijn als je der moet op telle
          www.kemizz.com
          Brand new Blog
          kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
            ik ben eigenlijk zeer benieuw naar reacties van overstappers , (die wss meer dan content zijn van canon nu, want het ging hem niet alleen om ruis , maar vooral om service dacht ik ook )

concertfoto bvb en spanjaard ...

ik alvast razend enthiousiast van die nieuwe bodys, maar hoe gaat het zitten met service , gaan ze die ook verbetere, want dat kan heel lastig zijn als je der moet op telle
            Die service, of het gebrek aan, is toch ondertussen wel opgelost hoor. Er is een overgangsproblematiek geweest, kinderziektes, waar ik dan persoonlijk, tijdens die periode nog eens niks van gemerkt heb (camera probleem >> afgesproken met Td, en gewacht op herstelling)
            Geen echt punt meer denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Die service, of het gebrek aan, is toch ondertussen wel opgelost hoor. Er is een overgangsproblematiek geweest, kinderziektes, waar ik dan persoonlijk, tijdens die periode nog eens niks van gemerkt heb (camera probleem >> afgesproken met Td, en gewacht op herstelling)
              Geen echt punt meer denk ik.
              ok dan zal ik de 28-70 eens gaan binnedoen (zoomring die lost) was beetje bang dat ze weer 3 maand gaat wegblijven zoals ik reeds voorhad met body
              www.kemizz.com
              Brand new Blog
              kemizzdotcomonflickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
                ok dan zal ik de 28-70 eens gaan binnedoen (zoomring die lost) was beetje bang dat ze weer 3 maand gaat wegblijven zoals ik reeds voorhad met body
                welke body? en welk probleem?

Comment

ik ga pas warm lopen als ik foto`s met een iso waarden van 1600 ziet die geen ruis meer bevatten met de D3.
                  FF prachtig, DX mogelijkheid ook zeker oke, 9 en/of 11 beelden per seconden ideaal bij sport, dubbel kaart sleuf zeer handig omdat je dan nooit meer ineens een volle kaart hebt op het verkeerde moment, nog meer AF punten zijn ook nooit weg , enz, enz , maar als hij nog steeds zo ruist als de D2X boven de 500 iso heeft hij voor mij geen meer waarden.
                  www.sportactiefoto.nl

Comment

D200 rubber (tweemaal) nu heb ik hem gepatexed en blijft het tenminste ..

D2X sluiter
                    www.kemizz.com
                    Brand new Blog
                    kemizzdotcomonflickr

Comment

Deze sensor werkt toch op 12 bit
                      Last edited by PSG; 23 augustus 2007, 20:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        is dat nu zo moeilijk te snappen, filmkes van 200 ISO waren en zijn de laatste jaren ook het meest populair. Is toch de meest aangewezen ISO waarde voor algemeen gebruik. Als ze het naar ISO 100 zouden brengen dan zouden de hoge ISO waarden van 6400 ook naar beneden moeten.
                        Een sensor heeft maar een beperkt werk gebied. En als je problemen hebt met te veel licht bestaat er zoiets als een grijs filter.
                        En toch snap ik het niet. Filmkes zijn voor mij bij lange geen referentie. En ik ga ook niet akkoord dat iso 200 het meest aangewezen is. Grijsfilter haalt kwaliteit achteruit en maakt uw viewfinder donkerder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paint.It.Black Bekijk bericht
                          De laagste ISO waarde is sensor-afhankelijk. In dit geval is 200 ISO de native ISO waarde. Dit wil zeggen dat het elektrisch signaal van de sensor rechtstreeks naar de A/D chip wordt gestuurd zonder versterkt of verzwakt te worden. Voor hogere ISO waarden wordt het elektrisch signaal dus eerst versterkt, voor lagere ISO waarden verzwakt. Dit proces levert extra 'fouten', of maw, extra ruis op. Meestal wordt dit gecompenseerd door een kortere minimum sluitertijden te voorzien.
                          Pib
                          Kan je daaruit iets afleiden nr de kwaliteit van de sensor toe? Wat maakt dat de ene sensor's 'native signaal' op iso 100 staat en een andere op iso 200?

Comment

Het is al lang geleden dat ik nog iets heb gezegd...

Ik ben ook tevreden voor de Nikon gebruikers. En natuurlijk ook voor de Canon gebruikers.
                            Hoe meer keuze vrijheid, hoe beter voor iedereen.

Het valt opnieuw op dat de Nikon DSLR tussen de Canon DSLR geplaatst zijn (en omgekeerd natuurlijk ook).

De reeks wordt nu D40 400D D40x D80 40D D300 1DIII D3 en 1DsIII.
                            De 5D staat hier niet omdat Nikon nog geen betaalbare FF DSLR heeft.

Iedereen roept nu hoe goed Nikon is in vergelijking met Canon.
                            Maar nog geen drie maand terug werd hetzelfde gezegd over Canon in verband met de 1DIII.
                            Zowat alle vernieuwingen van Nikon zitten ook in de 1DIII en gedeeltelijk in de 40D.
                            Maar dat is oud nieuws dat iedereen vlug wil vergeten.

En twee jaar terug was de situatie met de 5D, daarna gevolgd door de 200D, volledig gelijk aan de situatie nu. Ik zie geen verschil.

De stategie van Canon en Nikon is anders.
                            Nikon geeft de Nikonians alles wat op een bepaald moment technisch mogelijk is.
                            Canon kan veel meer maar geeft de Canonians alles wat Canon wil geven.

Dit is duidelijk geworden met de software beperkingen in de 300D en nu opnieuw met de 10 MP beperking van de 40D, want anders zou de twee jaar oude 5D niet meer verkopen.

De echte reden waarom Nikon de nieuwe AF ook in de D300 plaatst is voor de gebruikers van de D2X, echte Nikon mannen die, zoals het hoort, totaal niets van FF moeten weten.

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Wat is toch echt niet snap is dat de base iso 200 is.
                            Voor iso100 moet je dan de lo setting gebruiken, maar die is altijd minder goed.

Iso100 is nochtans heel interessant (vb voor studiowerk).
                            Voor een (semi)professioneel toestel snap ik dat niet.
                            Dit is eenvoudig een technische beperking van de sensor.

Wanneer zien we een foto ?
                            Of 2 ?

Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 23 augustus 2007, 20:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                              ik ga pas warm lopen als ik foto`s met een iso waarden van 1600 ziet die geen ruis meer bevatten met de D3.
                              FF prachtig, DX mogelijkheid ook zeker oke, 9 en/of 11 beelden per seconden ideaal bij sport, dubbel kaart sleuf zeer handig omdat je dan nooit meer ineens een volle kaart hebt op het verkeerde moment, nog meer AF punten zijn ook nooit weg , enz, enz , maar als hij nog steeds zo ruist als de D2X boven de 500 iso heeft hij voor mij geen meer waarden.
                              Je hebt volledig gelijk, we moeten de echte resultaten nog zien.
                              Anderzijds is het ook nu niet weer zo erg gesteld bij de D2X met de ruis boven de 500 iso - een kameraad heeft dit weekend mij nog beelden getoond op 800 iso met een D2X waarop totaal geen ruis te bemerken was.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Zowat alle vernieuwingen van Nikon zitten ook in de 1DIII en gedeeltelijk in de 40D. Maar dat is oud nieuws dat iedereen vlug wil vergeten.
                                Yep. Ze hebben beide een gelijkaardige stof oplossing. Canon heeft highlight priority, Nikon heeft D-lighting. Beide hebben 14 bits, beide hebben live view... Het zijn bijna copietjes en het wordt terug een kwestie van smaak.
                                Het verschil ligt voor mij bij handling en IQ. Nikon wint op het eerste; canon zal in het tweede toch nog altijd winnen, denk ik.

Comment

Working...
                                X