Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Je hebt volledig gelijk, we moeten de echte resultaten nog zien.
    Anderzijds is het ook nu niet weer zo erg gesteld bij de D2X met de ruis boven de 500 iso - een kameraad heeft dit weekend mij nog beelden getoond op 800 iso met een D2X waarop totaal geen ruis te bemerken was.
    Tja, waar leg je je norm hé, als er ergens tussen de twee merken het grootste verschil is te merken, gaat het wel over de ruis / iso.
    Je wilt echt het verschil met een Canon 5d niet zien. Dat moet Nikon nog bewijzen te kunnen verbeteren met de 300 en/of de 3. Maar hoop doet leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Yep. Ze hebben beide een gelijkaardige stof oplossing. Canon heeft highlight priority, Nikon heeft D-lighting. Beide hebben 14 bits, beide hebben live view... Het zijn bijna copietjes en het wordt terug een kwestie van smaak.
      Het verschil ligt voor mij bij handling en IQ. Nikon wint op het eerste; canon zal in het tweede toch nog altijd winnen, denk ik.
      Nee, nee, er is een heel groot verschil...

De AF van Nikon werkt.

Toch denk ik dat er ook bij Nikon een vrij grote kans is dat de nieuwe AF sensor de eerste weken of maanden nog niet 100 % is.
      Het wordt even afwachten.

Verder merk ik op dat Nikon zowel 12 bit als 14 bit RAW heeft.
      Eindelijk krijg ik die vergelijking van dezelfde foto met 12 en 14 bit.

Jan.

Comment

Allemaal speculaties mannen....niet op de spits drijven aub
        we zien wel

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          De AF van Nikon werkt.
          Ik heb alleen nog maar specs gezien That's the easy part.

Eindelijk krijg ik die vergelijking van dezelfde foto met 12 en 14 bit.
          Ik geloof erin. Ik heb op photography on the net confirmatie gekregen van verschillende goede bronnen dat highlight priority/14 bits effectief werkt (the proof is in the pudding being the prints) en ook een aantal foto's gezien (geen vergelijking) met heel mooie tonen. Ik sta ook achter de theorie. Je hebt gewoon een winst in tonaliteit van 2 stops. Zo simpel is het.

Comment

Anderzijds is het ook nu niet weer zo erg gesteld bij de D2X met de ruis boven de 500 iso
            Dit is een typsiche Nikon reaktie van ontkenning, die nu met de D3 en de D300, eindelijk overbodig is geworden.

Maar ja, ik begrijp dat de ontwenningsverschijnselen nog enkele weken kunnen aanhouden.

Ik kan het zelf nog altijd niet geloven.

Jan.

Comment

Ik geloof erin. Ik heb op photography on the net confirmatie gekregen van verschillende goede bronnen dat highlight priority/14 bits effectief werkt
              Fuji gebruikt toch al langer 14 bits meen ik te weten?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Fuji gebruikt toch al langer 14 bits meen ik te weten?
                Uiteraard. Ik bedoel binnen het design met slechts 1 sensor 'array'. Fuji gebruikt 2 sensor 'arrays' waarvan 1 speciaal voor de hoge lichten. Het grotendeel van hun magic zit in die 2 arrays.

DR (waar ik naar referereerde) is vrij tricky en hangt met veel zaken samen. 14 bits is an sich enkel een voordeel naar tonaliteit, maar je kan het op een bepaalde manier inzetten zodat het ook een voordeel geeft nr DR.

Comment

Uiteraard. Ik bedoel binnen het design met slechts 1 sensor 'array'. Fuji gebruikt 2 sensor 'arrays' waarvan 1 speciaal voor de hoge lichten. Het grotendeel van hun magic zit in die 2 arrays.

DR (waar ik naar referereerde) is vrij tricky en hangt met veel zaken samen. 14 bits is an sich enkel een voordeel naar tonaliteit, maar je kan het op een bepaalde manier inzetten zodat het ook een voordeel geeft nr DR.
                  En zo leer ik iedere dag weer iets nieuw bij . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Je hebt volledig gelijk, we moeten de echte resultaten nog zien.
                    Anderzijds is het ook nu niet weer zo erg gesteld bij de D2X met de ruis boven de 500 iso - een kameraad heeft dit weekend mij nog beelden getoond op 800 iso met een D2X waarop totaal geen ruis te bemerken was.
                    Onzin, als je door te weinig licht naar standen boven de 500 iso moet en je gebruikt niet de inschakelbare ruisreductie is het huilen met de pet op.
                    Ik gebruik de D2X dagelijks dus weet waar ik het over heb.
                    Het is geen optie om de ruisreductie wel te gebruiken want dan heb je een plaatje die de camera niet waardig is.
                    Als ze een nieuwe D2XX hadden uitgebracht met een vergelijkbaar ruisniveau als de Canon 5D was ik al zeeeeeeeeer tevreden en sprong 2 gaten in de lucht.
                    Wat nu is uitgebracht ziet er ook fantastisch uit maar zal staan of vallen na het zien van de eerste plaatjes met weinig licht op de hogere iso`s.

Op een ander site las ik dit, But based on what we've seen so far, it's safe to say that the D3 will produce photos of dramatically better quality than the D2Xs at ISO 1600 and up, en eerlijk gezegt ben ik hier niet helemaal gerust over.
                    Had liever gehoord in vergelijking met ........, maar dat niet met het ruismonster nummer 1.
                    Last edited by marbico; 23 augustus 2007, 21:28.
                    www.sportactiefoto.nl

Comment

Dit is een typsiche Nikon reaktie van ontkenning, die nu met de D3 en de D300, eindelijk overbodig is geworden.

Maar ja, ik begrijp dat de ontwenningsverschijnselen nog enkele weken kunnen aanhouden.

Ik kan het zelf nog altijd niet geloven.

Jan.
                      Als je mijn schrijfsels quoted, doe het dan volledig - dan zal je zien dat er nog één belangrijke zin achter stond.

- ontwenningsverschijnselen - niet ter zake

Begrijp niet dat dit weer moet aangestuurd worden op een Canon-Nikon discussie.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Gelijk heb je, dus laat zien die mooie ruisvrije high iso's, tot dan blijf ik dromen. Het is tenslotte een cmos.... die moet toch beter zijn op gebied van ruis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Gelijk heb je, dus laat zien die mooie ruisvrije high iso's, tot dan blijf ik dromen. Het is tenslotte een cmos.... die moet toch beter zijn op gebied van ruis.
                          Ook de D2X gebruikt een CMOS van Sony hoor, dus is geen garantie.
                          www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                            Ook de D2X gebruikt een CMOS van Sony hoor, dus is geen garantie.
                            laat ons dromen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                              en je gebruikt niet de inschakelbare ruisreductie is het huilen met de pet op.
                              Zelfs zonder pet ...
                              Met mijn D70 hetzelfde. Bij iso's boven 500 moet je niet afduwen. De foto kan je toch wegtsjakken.

Maar we leven in goede hoop niewaar ....

Comment

Als je mijn schrijfsels quoted, doe het dan volledig - dan zal je zien dat er nog één belangrijke zin achter stond.
                                Uw tweede zin bevestigde uw eerste zin.
                                Maar ik zal in het vervolg speciaal met u rekening houden.

- ontwenningsverschijnselen - niet ter zake
                                Juist, bij Nikon is niets echt grappig.

Ik vergelijk hier duidelijk Nikon met Nikon.

Jan.

Comment

Working...
                                X