Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    ... Zelfs de D300 komt flink in de gebeuren van de MKIII en overtreft deze zelfs in de meeste area's, laat staan de D3.
    Thom Hogan komt in z'n artikel http://www.bythom.com/D3comments1.htm
    tot de conclusie dat D3 en MKIII sterk aan elkaar gewaagd zijn met persoonlijke voorkeur voor FX ipv de x1.3 factor van de MKIII.Jouw conclusie daarentegen is dat de D300 de MKIII al in de meeste area's overtreft.

Straf dat conclusies zo ver uit elkaar kunnen liggen.Don't get carried away too much...
    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Dit is onjuist. Als je de iso verhoogt, ga je instellen dat er minder electrons nodig zijn voor de ophoging van het digital number. Je gaat dan ook een veel kleinere range gaan gebruiken van uw full-well capacity. Hoge iso's halen uw DR serieus nr beneden. Maar voor zover ik weet gaat de lo setting dit ook doen.
      Niet noodzakelijk. De ISO instelling schaalt het elektrisch signaal van de sensor voor het naar de A/D converter wordt gestuurd. Meestal kan de A/D converter vertalen naar meer waarden dan de DR van de sensor. Een D70 sensor bijvoorbeeld heeft een DR van ongeveer 900 waarden en heeft een 12bit (4096) A/D converter. Het D70 raw formaat comprimeert het beeld terug tot 10bit (1024). Dit is dus een 'lossy' compressie, maar Nikon noemt dit 'lossless' omwille van de DR van de sensor.

Het ophogen van de ISO gaat dus niets veranderen aan de DR van de sensor, maar kan inderdaad afhankelijk van de A/D converter en mogelijke latere nabewerkingen de DR van het uiteindelijk beeld beïnvloeden. Er moet dus een onderscheid gemaakt worden tussen de DR van de sensor, en de DR van de uiteindelijke foto. De eerste is sensorafhankelijk en onbeïnvloedbaar, de laatste is afhankelijk van een hele hoop hardware- en softarematige eigenschappen.

Pib

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        Thom Hogan komt in z'n artikel http://www.bythom.com/D3comments1.htm
        tot de conclusie dat D3 en MKIII sterk aan elkaar gewaagd zijn met persoonlijke voorkeur voor FX ipv de x1.3 factor van de MKIII.Jouw conclusie daarentegen is dat de D300 de MKIII al in de meeste area's overtreft.

Straf dat conclusies zo ver uit elkaar kunnen liggen.Don't get carried away too much...
        laat ne mens toch dromen !!

ja die mannen moeten ook iets schrijven om hunne kost te verdienen maar leg de spec eens gewoon naast elkaar en vergeet zeker AF niet, zelfde TIFF/JPEG convertie algoritmen als off-line RAW/converter programma, LCD +live view mogelijkheden, aantal MP, scene recognition etc.
        Als je de helft verzwijgt in uwe uitleg is het niet moeilijk mister Hogan om tot zulke conclusies te komen, wake-up man, canon moet dat ook doen. Verkondig al bijna een jaar dat ze aan het slapen waren,Nikon heeft dat nu bevestigt, en zoals in het ander artikel staat waar Jan naar verwijst the other elephant is nog eens niet begonnen met name SONY !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ge moet er misschien mee kunnen omgaan hé ;-)
          Ik rijd niet graag 20km/h

On topic; er zitten hier precies een pakske gearheads bijeen zeg. Van body (of nog straffer; van merk) wisselen louter gebaseerd op specs..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            laat ne mens toch dromen !!
            Ge doet maar.'k Zal je niet meer "lastigvallen"
            Danny's Photosite

Comment

Jongetjes, stop nu toch eens eindelijk elkaar af te troeven met de specs van N of C kastjes. Laat je beelden voor zich spreken en niet het merk / type van het kastje dat je hebt of het glas dat je er op hebt geschroefd.......

Eindeloos gezever om maar toch je gelijk te krijgen word vervelend (voor mij dan tenminste)
              Had Freud nog geleefd dan had hij er flink wat werk over kunnen schrijven
              Geldt dat wat men zegt over mannen en de grootte van hun auto's ook gelden voor mannen en hun camera (merk)??

Terug on topic: camera's zien er op papier bijzonder goed uit, wacht met spanning af naar de eerste resultaten in de Showcase sectie!

Groetjes,

Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paint.It.Black Bekijk bericht
                Niet noodzakelijk. De ISO instelling schaalt het elektrisch signaal van de sensor voor het naar de A/D converter wordt gestuurd. Meestal kan de A/D converter vertalen naar meer waarden dan de DR van de sensor. Een D70 sensor bijvoorbeeld heeft een DR van ongeveer 900 waarden en heeft een 12bit (4096) A/D converter. Het D70 raw formaat comprimeert het beeld terug tot 10bit (1024). Dit is dus een 'lossy' compressie, maar Nikon noemt dit 'lossless' omwille van de DR van de sensor.

Het ophogen van de ISO gaat dus niets veranderen aan de DR van de sensor, maar kan inderdaad afhankelijk van de A/D converter en mogelijke latere nabewerkingen de DR van het uiteindelijk beeld beïnvloeden. Er moet dus een onderscheid gemaakt worden tussen de DR van de sensor, en de DR van de uiteindelijke foto. De eerste is sensorafhankelijk en onbeïnvloedbaar, de laatste is afhankelijk van een hele hoop hardware- en softarematige eigenschappen.

Pib
                Wel ja, ik beschouw inderdaad het geheel.

Mijn D70 is blijkbaar nog slechter dan ik dacht

Wat bedoel je met waarden?
                Wil je zeggen dat de sensor van de D70 slechts 900 electronen kan vasthouden (veronderstel van niet) ? Deze link toont cijfers van de 1DII en stelt dat die 80.000 electronen kan vasthouden.

Heb je misschien bepaalde linken waar sensordesign en werking meer wordt uitgelegd? Bestaan er bepaalde lijsten waar je de DR van de sensor kan nakijken (ik heb het dus nu alleen over de sensor; niet het volledige plaatje).

Thx

KAN JE IN DEZE THREAD ANTWOORDEN AUB

Deze thread gaat uiteindelijk over de D300.
                Last edited by PSG; 24 augustus 2007, 14:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                  Ge doet maar.'k Zal je niet meer "lastigvallen"
                  Laat die mens ne keer gerust , zo heeft ie tijd om te dromen van zijne camera die ie nu nog altijd niet heeft
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                    Jongetjes, stop nu toch eens eindelijk elkaar af te troeven met de specs van N of C kastjes.
                    Doen we niet. Als je het zou lezen, zou je zien dat het een techneutendiscussie (geworden) is tussen mensen die zich niets aantrekken van merken.

Maar voor dat ik deze post zag, heb ik zelf al gevraagd om de discussie rond sensors af te leiden nr een andere thread.

Comment

Wel ja, ik beschouw inderdaad het geheel.

Mijn D70 is blijkbaar nog slechter dan ik dacht

Wat bedoel je met waarden?
                      Wil je zeggen dat de sensor van de D70 slechts 900 electronen kan vasthouden (veronderstel van niet) ? Deze link toont cijfers van de 1DII en stelt dat die 80.000 electronen kan vasthouden.

Heb je misschien bepaalde linken waar sensordesign en werking meer wordt uitgelegd? Bestaan er bepaalde lijsten waar je de DR van de sensor kan nakijken (ik heb het dus nu alleen over de sensor; niet het volledige plaatje).

Thx

KAN JE IN DEZE THREAD ANTWOORDEN AUB

Met waarden bedoel ik lichtintensiteiten, in dit geval dus gaande van 0 (wit) tot 900 (zwart). Zal straks enkele links met meer informatie posten in de andere thread.

Pib

Comment

Doen we niet. Als je het zou lezen, zou je zien dat het een techneutendiscussie (geworden) is tussen mensen die zich niets aantrekken van merken.

Maar voor dat ik deze post zag, heb ik zelf al gevraagd om de discussie rond sensors af te leiden nr een andere thread.
                        Ik heb alle 8 pagina's gelezen en ik zal je een opsomming besparen maar ik lees toch wel veel merken gezever.
                        Wellicht is mijn vorige bericht niet op zijn plaats t.o.v. de voorgaande 2 / 3 posts maar berichten tussenvoegen kan helaas niet.....

Kan er niet een apart hoekje gemaakt worden waar men zich lekker te buiten kan gaan aan het gesteggel over de pro's en cons van bepaalde merken zodat de rest van het (overigens prima) forum verschoont blijven van dit oeverloze gez....
                        Of ben ik nu echt de enige die flauw wordt van dit oneindige geneuzel? (zeg het me en ik zal er voortaan over zwijgen).

Ed
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Het enige wat ik niet begrijp, als ik hier de topic volg lijkt het wel of we allemaal maar slechte camera,s hebben en dat we hier met smart op zaten te wachten, als je het internet ziet dan word de D200 en de D2X met een rot gang op de de tweedehands site gezet en moeten we zo snelmogelijk de D300 of een D3 hebben, ik heb afdrukken van 40/60 liggen en ik wil wel eens zien of er met de nieuwe Cams zoveel is verbeterd dat je het gaat zien op een goede afdruk (ik denk het niet)ik ga in iedergeval niet mee met deze marketing trucjes

Dit is zomaar mijn gedachten (Don't kill my)weet mij te overtuigen en ik praat anders

Ps, ik heb ook nog steeds mijn D100 en daar zijn nog steeds beste afdrukken mee te maken op A4
                          Groetjes NoName
                          Last edited by NoName; 24 augustus 2007, 15:14. Reden: tekst toe gevoegt
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

Comment

Dat denk ik niet.

Dit topic gaat over de aankondiging van de D3 en D300.

En dat er bij een aankondiging even rondgekeken wordt wat er was en wat er nu is, ook bij de andere merken, vind ik heel normaal.

Gelieve een D300 topic te starten over de D300 en een D3 topic te starten over de D3. Dan blijf ik daar (voorlopig) weg.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                              Jongetjes, stop nu toch eens eindelijk elkaar af te troeven met de specs van N of C kastjes.
                              Je hebt overschot van gelijk maar ne mens mag toch al eens lachen hé.
                              Danny's Photosite

Comment

Too funny...

I just got 5 mails from NPS to tell me that they have some new products.

Looks like someone kept Nikon out of the loop on this one

Comment

Working...
                                X