Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3 en D300 aangekondigd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D3 en D300 aangekondigd

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
    Volgens deze vergelijking is de zoeker van de D2X kleiner dan van de D200.

Jan.
    Ik heb ze beide en kan je verzekeren dat de zoeker van de D2x(s) stukken beter is dan die van de D200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
      Ik heb ze beide en kan je verzekeren dat de zoeker van de D2x(s) stukken beter is dan die van de D200
      Rik dit moet eigenlijk iedereen toch weten, een hemelsbreed verschil

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        Wat is voor u ´beter´.

Nikon D3 hands-on preview

Comment

Wat is voor u ´beter´.

http://www.dpreview.com/news/0709/07...300handson.asp
          Groter en veel helderder

Comment

Wat is voor u ´beter´.

http://www.dpreview.com/news/0709/07...300handson.asp
            Met een digitale schuifpasser,tot op 1/1000 mm nauwkeurig én geijkt.
            Het oculair van beide bodys diagonaal gemeten:
            D200: 15,180 mm;
            D2Xs: 17,890 mm.
            Indien nodig kan je de procentuele gegevens nog krijgen.
            Moet er nog zand zijn?

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Met een digitale schuifpasser,tot op 1/1000 mm nauwkeurig én geijkt.
              Het oculair van beide bodys diagonaal gemeten:
              D200: 15,180 mm;
              D2Xs: 17,890 mm.
              Indien nodig kan je de procentuele gegevens nog krijgen.
              Moet er nog zand zijn?

mvg,

Roland
              Je kan die gegevens beter doorsturen naar de verantwoordelijke voor de vergelijking.

Nog een reden om een D3 te kopen.

Jan.

Comment

Volgens "dpreview" heeft de D2X(s)) een eyepoint van 19.9mm en de D200 een eypoint van 19.5mm (staat ook zo in de folder). Zo groot is het verschil tussen die 2 dus niet.
                In de laatste '"Chasseur d'Images" is men bijzonder enthousiast over de oculairen van zowel de D3 als de D300, allebei ook 100% beeld en ook voor brildragers zeer komfortabel.
                Maar volgens de gegevens is het oculair HP bij de D3 18 mm, 100% (x0.7) en voor de D300 zelfs 19,5mm, 100% (x0,94) !! (of zijn eyepoint en dégagement oculair niet hetzelfde?)
                D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi Bekijk bericht
                  Volgens "dpreview" heeft de D2X(s)) een eyepoint van 19.9mm en de D200 een eypoint van 19.5mm (staat ook zo in de folder). Zo groot is het verschil tussen die 2 dus niet.
                  In de laatste '"Chasseur d'Images" is men bijzonder enthousiast over de oculairen van zowel de D3 als de D300, allebei ook 100% beeld en ook voor brildragers zeer komfortabel.
                  Maar volgens de gegevens is het oculair HP bij de D3 18 mm, 100% (x0.7) en voor de D300 zelfs 19,5mm, 100% (x0,94) !! (of zijn eyepoint en dégagement oculair niet hetzelfde?)
                  Een groot eyepoint is voor mij belangrijker dan nog een snellere autofocus: die bij mij zeer vaak uitgeschakeld is. Snel handmatig scherpstellen op het matglas heeft voor mij nog steeds de voorkeur.

Comment

Deze heel kleine D3 fotos zeggen niets, maar ik zie ook geen vignetting.

Alleen een rechtstreekse vergelijking tussen de D3 en de 5D met een vergelijkbare lens kan aantonen of vignetting door Nikon gedeeltelijk of zelfs volledig in de D3 wordt opgelost.

Comment

Deze heel kleine D3 fotos zeggen niets, maar ik zie ook geen vignetting.

Alleen een rechtstreekse vergelijking tussen de D3 en de 5D met een vergelijkbare lens kan aantonen of vignetting door Nikon gedeeltelijk of zelfs volledig in de D3 wordt opgelost.

http://cliffmautner.typepad.com/my_w...-after-1a.html
                      Damn die zien er zalig uit Ik vrees echter dat vééééél mensen 'm willen kopen en het zééééér lang wachten wordt vooraleer 'm uit voorraad leverbaar wordt

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Een groot eyepoint is voor mij belangrijker dan nog een snellere autofocus: die bij mij zeer vaak uitgeschakeld is. Snel handmatig scherpstellen op het matglas heeft voor mij nog steeds de voorkeur.
                        Tot voor enkele jaren was dit bij mij ook het geval - tot ik begon in te zien dat mijn nieuw aangekochte f2.8 AFS lenzen het beter deden dan mijn vermoeide ogen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Damn die zien er zalig uit Ik vrees echter dat vééééél mensen 'm willen kopen en het zééééér lang wachten wordt vooraleer 'm uit voorraad leverbaar wordt

MVG,
                          Dat denk ik ook.
                          Ik heb voorlopig mijn doel ingesteld op 31 Jan , maar het kan perfect dat ik op dat moment eenvoudig niets kan kopen.

Maar dan is het al lang duidelijk wat de beste aankoop wordt en kan ik ook afwachten.

Jan.

Comment

D3: de X van Pentax aan alle ISO's

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              D3: de X van Pentax aan alle ISO's

MVG,
                              Ook gezien. Ik ben niet onder de indruk.
                              ISO 25600 is echt slecht.

Edit: Dit is wat ik zie:

Bij ISO 100 is de helderheid hoger. Op de andere ISO waarden is de helderheid gelijk.
                              Vanaf ISO 3200 is de witbalans niet altijd hetzelfde.
                              ISO 6400 is met of zonder NR goed bruikbaar. ISO 1600 is met of zonder NR perfect.
                              Ik denk niet dat ik NR of zelfs ISO hoger dan 3200 zou gebruiken. Met de 5D gebruik ik nooit hoger dan ISO 1600.

Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 24 september 2007, 21:16.

Comment

Ook gezien. Ik ben niet onder de indruk.
                                ISO 25600 is echt slecht.

Jan.
                                ISO 12800 zou ik toch zonder verpinken gebruiken denk ik

Ik zou graag eens exact dezelfde foto met de D2x aan ISO3200 zien

MVG,

Comment

Working...
                                X