Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    tussen de 120 en 150 €..
    Een precieze prijs heb ik niet gekregen..
    Kan je laten doen bij Tech repair in NL..
    Da's wel prijzig
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Canon’s reparatiebedrijf Tech Repair (Nederland) geeft aan dat de kosten voor het vervangen van de modusknop € 118 voor de 5D Mark II en € 105 voor de 7D kost. Het blijft wel een behoorlijk bedrag voor een knopje

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
        Canon EOS 500D

        Nadeel vind ik dat je geen apart wieltje hebt om uw diafragma in te stellen waardoor je telkens op het knopje moet duwen.
        Idem voor de 550D (behalve op stand AV)
        mvg Guido
        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
          Canon EOS 500D

          Nadeel vind ik dat je geen apart wieltje hebt om uw diafragma in te stellen waardoor je telkens op het knopje moet duwen.
          Uiteraard heb ik het over de stand manueel.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Voor de 500D en de 550D zoek eens in de handleiding naar het "scherm voor snel instellen gebruiken". Ik vind die methode ook heel handig om te gebruiken. Ik gebruik het meer dan met de 2 wieltjes te werken. Want die heb ik ook op de 5D.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              De handmatige witbalans van de Canon 5D valt mij een beetje tegen, het is te omslachtig. Eerst een foto maken en dan die instellen om de witbalans te maken. Dat kan eenvoudiger. Bijvoorbeeld: handmatige witbalans selecteren, centrum van beeld op wit vlak richten, op set duwen en klaar.

              www.decultuurconsument.be
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                De handmatige witbalans van de Canon 5D valt mij een beetje tegen, het is te omslachtig. Eerst een foto maken en dan die instellen om de witbalans te maken. Dat kan eenvoudiger. Bijvoorbeeld: handmatige witbalans selecteren, centrum van beeld op wit vlak richten, op set duwen en klaar.

                www.decultuurconsument.be
                Volgens mij is het bij de meeste toestellen precies zo, maar ik kan me vergissen.
                Met vr. groet,
                Paul

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                  Ik heb mijn d80 ondertussen 2 jaar en vind er eigenlijk maar 1 groot nadeel aan. Dat is dat je zelden boven iso400 kan werken indien je nog wat kwaliteit wilt behouden.
                  Waarom kon het de d200, met dezelfde techniek wel op 2500iso en op een D80 maar tot 400?
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Wat mij opvalt is dat veel van de nadelen, die opgenoemd worden, gewoon specs van een camera zijn, als je dat een nadeel vindt, heb je een verkeerde camera gekocht of je bent eruit gegroeid.

                    Nadeel vind ik van die dingen, die je niet kan weten of vinden in de specs, zoals bv het onbereikbaar zijn van de focus selecter op D200 met grip, zeker als de camera eerder vooradig was dan de grip of het verdraaien van de programma knop op de D70(en waarschijnlijk ook de opvolgers) terwijl de F80 netjes een lockknopje had.

                    Een nadeel van de D300 is bv het geheel andere cameragedrag in de 14bits mode.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Wat mij opvalt is dat veel van de nadelen, die opgenoemd worden, gewoon specs van een camera zijn, als je dat een nadeel vindt, heb je een verkeerde camera gekocht of je bent eruit gegroeid.

                      Nadeel vind ik van die dingen, die je niet kan weten of vinden in de specs, zoals bv het onbereikbaar zijn van de focus selecter op D200 met grip, zeker als de camera eerder vooradig was dan de grip of het verdraaien van de programma knop op de D70(en waarschijnlijk ook de opvolgers) terwijl de F80 netjes een lockknopje had.

                      Een nadeel van de D300 is bv het geheel andere cameragedrag in de 14bits mode.
                      Vind ik beetje kort door de bocht, je eerste stuk. Ik snap je niet goed, want de voorbeelden die jij noemt, kan je - breed beschouwd - óók vinden in de specs/afbeeldingen/reviews of van te voren zelf eens uittesten.

                      Een nadeel is gewoon een punt waar je niet helemaal tevreden van bent, of je dat nu wist op voorhand of niet, maakt niet uit. Mensen kopen nu eenmaal camera's met bepaalde doorslaggevende kenmerken en nemen andere compromissen erbij. Of hebben een beperkt budget en gaan voor een mid-range of instapmodel.

                      OT: ivm de D700, ik vind het spijtig dat ISO veranderen met het oog op de zoeker niet ergonomisch is. Het zou gemakkelijker zijn, moest "wijzig ISO" kunnen toegewezen worden tot de FUNC knop.
                      Als je met je linkerhand een zware lens ondersteunt, is het omslachtig/onnatuurlijk om even naar de ISO knop te verspringen linksboven op je body.

                      Waar de "mode" knop wel dichtbij je sluiterknop zit - iets dat je véél minder nodig hebt dan de ISO knop - zit de ISO knop weg van je vingers. Onlogisch.

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Nikon D40
                        • Als ik mijn 70-300 lens erop heb, heb ik het gevoel dat deze er af gaat breken! Hou ze de hele tijd vast.
                        • Vrij traag toestel.
                        • Veel ruis op hogere iso.
                        • Geen bkt.
                        • Maar ook enorm goedkoop gekocht, dus als overstap naar de digitale fotografie ideaal. Anders was ik er nog steeds niet aan begonnen.

                        Nikon

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Ik hou van mijn D60 maaaaaaaar ruis, ruis, ruis, ruis vanaf iso 400 is echt een dik minpunt
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            canon 1000D
                            - veel ruis op iso's hoger dan 800 (eens lichtjes inzoomen en je ziet het al)
                            -av belichtingsknop te dicht bij het scherm ==> moeilijk in te duwen met oog op zoeker
                            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                            hier vind je mijn foto's en hier ook

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Het is me bijzonder jammer dat ik mijn nagelnieuwe nikon D7000 na zijn eerste opstart niet kan uitzetten en dat nikon het maar normaal acht dat je als klant van zo een aankoop maar zelf moet zorgen dat je je toestel kan terug in de winkel bezorgen.
                              Deze winkel moet het toestel dan naar de "repair" dienst doen, terwijl ik een koopovereenkomst heb gesloten en betaald voor een toestel dat werkt, zoals het hoort te werken.
                              Ze kunnen nog iets leren van bijvoorbeeld de service van nespresso, die zelfs een koffiemachiene van 100 euro aan huis komen ophalen voor reparatie, tijdens de garantiperiode.
                              Deze aankoop is er één van het tienvoud en de service is NUL.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Sony A-200

                                Hij is niet van goud.

                                Maar even serieus.

                                - Klein display
                                - veel ruis bij hoge Iso
                                - weinig tijd (10 sec) bij automatische timer.
                                Last edited by Lion31cybershot; 14 januari 2011, 21:19.
                                Al mijn foto's zijn gemaakt van gerecyclede pixels.

                                Comment

                                Working...
                                X