Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Jammer dat de Sony SteadyShot DSC-w310 geen goede foto's in het donker neemt
    het is eveneens erg jammer dat dept batterij van erg korte duur is
    Last edited by picture; 12 februari 2014, 16:03.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Wat mij opvalt is dat veel van de nadelen, die opgenoemd worden, gewoon specs van een camera zijn, als je dat een nadeel vindt, heb je een verkeerde camera gekocht of je bent eruit gegroeid.

      Nadeel vind ik van die dingen, die je niet kan weten of vinden in de specs, zoals bv het onbereikbaar zijn van de focus selecter op D200 met grip, zeker als de camera eerder vooradig was dan de grip of het verdraaien van de programma knop op de D70(en waarschijnlijk ook de opvolgers) terwijl de F80 netjes een lockknopje had.

      Een nadeel van de D300 is bv het geheel andere cameragedrag in de 14bits mode.
      Dan zou de perfecte camera moeten bestaan, dus een ixusformaatje, waar je toch 2.8 400mm lenzen op kan bestigen en makkelijk bedienbaar is. Dat bestaat ook gewoon niet.

      verder is er ook de prijs, ik weet dat ik met een d700 betere beelden zou gaan schieten, maar ik heb het geld er niet voor over. Ik denk niet dat ik met de fujifilm me een verkeerde camera heb gekocht, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat die ook nadelen heeft.

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        De scherptediepte van de Canon 5D MKII is zo gering, dat ik twee stops moet diafragmeren om toch maar iets scherp te krijgen. Daarmee gaat het voordeel van minder ruis bij hoge iso verloren.

        De autofocus onder slechte lichtomstandigheden is om te janken.

        www.decultuurconsument.be
        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
          De scherptediepte van de Canon 5D MKII is zo gering, dat ik twee stops moet diafragmeren om toch maar iets scherp te krijgen. Daarmee gaat het voordeel van minder ruis bij hoge iso verloren.

          De autofocus onder slechte lichtomstandigheden is om te janken.

          www.decultuurconsument.be

          Meestal wordt de kleinere scherptediepte bij fullfrale als pluspunt ervaren, door selectieve scherpstelling is het immers gemakkelijkere om de aandacht in een foto op het onderwerp te leggen. De achtergrond kun je sneller onscherp maken. Wel moet je opletten dat je geen scherpte tekort komt.

          Het effect van een grotere scherptediepte bij een kleinere sensor is erg goed zichtbaar bij compact camera's. Het is hierbij bijna onmogelijk een onscherpe achtergrond te krijgen. Iets dat door veel gebruikers als pluspunt wordt gezien overigens maar dan hebben we het meestal niet over ervaren fotografen die weten om te gaan met de mogelijkheden van de camera.
          http://www.torekefoto.be

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Nikon D700
            De zoeker mocht wat groter zijn (zie F-801), voor brildragers.
            De gevoeligheid van de draaiknoppen. Die mochten iets stroever zijn.
            De service van Nikon!!!!!!! Ik mis De Beukelaer in Aartselaar...

            Nikon D70S
            Zoeker
            Te klein schermpje
            Ruis boven de ISO 400 is een ramp.

            Voor de rest, heel content!

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Met een 70-200 mm F2.8 L IS objectief op een Canon 5D MK II heb ik enorm veel last van tonvormige vertekening. Als ik met een 40D werk (kleinere sensor) heb ik dat niet.

              www.decultuurconsument.be
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Sony A350

                De licht intensiteit van de Live View LCD kan aangepast worden, maar daarvoor moet je het menu kunnen zien, dat ook in dat schermpje wordt weergegeven. Met veel zonlicht is het dus lastig om die instelling aan te passen. Dan toch maar weer de zoeker gebruiken.

                De beeldstabilisatie is ingebouwd in de body, niet in de lenzen. Een prima oplossing die de aanschaf van lenzen veel goedkoper maakt, maar daardoor krijgen de Sony Alpha lenzen bij recensies allemaal een negatief punt voor het ontbreken van beeldstabilisatie. Bovendien zijn er veel overstappers van compact camera naar de Alpha gegaan, die verwachten dat de telelenzen het hele beeld automatisch scherp weergeven. Een voordeel van een goede telelens is juist, dat je het ver gelegen onderwerp er uit kunt laten springen door de voorgrond te laten vervagen of zelfs helemaal te laten verdwijnen. Vaak is daarvoor gebruik van de handmatige scherpstelling nodig, wat kennelijk veel mensen niet meer doen. Je hebt als Sony Alpha gebruiker dus niet zo veel aan de recensies. Je moet elke lens zelf beoordelen vóór aankoop en de meeste winkels laten je niet goed testen buiten de winkel.

                Lastig dus, bij de aanschaf van een nieuwe lens.
                Last edited by vakantie; 28 februari 2011, 11:10.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                  De scherptediepte van de Canon 5D MKII is zo gering, dat ik twee stops moet diafragmeren om toch maar iets scherp te krijgen. Daarmee gaat het voordeel van minder ruis bij hoge iso verloren.

                  De autofocus onder slechte lichtomstandigheden is om te janken.

                  www.decultuurconsument.be
                  tja, dat is allemaal algemeen geweten...
                  de 5D MK II is een toestel waarmee je mee moet leren werken , net als de analoge vroeger.
                  en als je altijd scherpte wil moet je naar de kleinere sensoren gaan..

                  dit is simpel uitgelegd , maar het is zoals het is..

                  eens je hem door hebt maak je zelfs bij zeer gering licht toch goede foto's en dan kies ik ook nog eens voor één scherpstelpunt..
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                    Met een 70-200 mm F2.8 L IS objectief op een Canon 5D MK II heb ik enorm veel last van tonvormige vertekening. Als ik met een 40D werk (kleinere sensor) heb ik dat niet.

                    www.decultuurconsument.be
                    logisch toch ???
                    als je op een crop sensor ff lenzen zet, dan blijven die in het beste gedeelte van de lens, terwijl de ff tot op de randen gaat waar iets of wat kwaliteitsverlies zit..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      NikonD40x:
                      nadelen:
                      • nogal klein voor mijn handen
                      • vertoont veel ruis
                      Website[/CENTER]

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        ivm 550D : knopje DISP
                        Op de Canon 550D moet je opletten dat je met je neus of bovenkant van je oog (been onder je wenkbrauw) de knop "DISP" niet indrukt...
                        Ik vroeg me af: waar is mijn scherm naartoe... nu na meer dan 3 maanden weet ik het.
                        mvg Guido
                        Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          de D200 is net als de D700 en D300(s) een streling voor het oog qua design en bij alle drie is die lijn eraan als je de grip eronder schroeft.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            het grootste nadeel van de nikon d90 (en alle andere toestellen) dat het allemaal zo enorm duur is, en dan vooral als je een echt goede lens wil.
                            en het grootste nadeel van mijn d90 is dat ik er aan verslaafd begin te raken
                            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                              Met een 70-200 mm F2.8 L IS objectief op een Canon 5D MK II heb ik enorm veel last van tonvormige vertekening. Als ik met een 40D werk (kleinere sensor) heb ik dat niet.

                              www.decultuurconsument.be
                              Ik gebruik op mijn 5D MII ALTIJD de 70-200 mm f2.8 L IS en ik heb dat probleem niet.

                              Ik moet wel zeggen dat de 2e hands 1D MIII die ik pas heb, veel sneller scherpstelt in het donker (concerten) dan de 5D MII en hij kan natuurlijk ook veel meer foto's maken, maar er is nogal veel ruis op hoge iso.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                D3100

                                Gezien ik zelf maar een beginner ben EN maar pas de D3100 heb heb ik toch al een paar nadelen ontdekt t.o.v. mijn Coolpix P100

                                - Geeft geen optie om een foto zowel in kleur als zwart wit te trekken
                                - verdomd traag in vergelijking met de P100
                                Mijn Blog
                                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                                Comment

                                Working...
                                X