Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door vakantie Bekijk bericht
    Voor een lage prijs overgenomen: Olympus E-520 met 70-300mm objectief.
    Bij maximaal inzoomen hou je mooi scherp beeld, maar zodra je afdrukt wordt het beeld onscherp. De foto wordt dan dikke mist. De verkoper beweert dat dit normaal is bij maximaal inzoomen. Vreemd.
    [Mod-LesC]Ik denk dat jij best een post opent in de Camera-afdeling. Daar kan men je raad geven. Wil je mij verwittigen als je dit doet of gedaan hebt, zodat ik jouw post, en de mijne kan schrappen? Dank je. Het is immers niet echt de bedoeling dat wij hier beginnen discussiëren. OK, de nadelen van jouw camera; misschien wel, maar zeker niet typisch voor die combo. Enfin, kan ik me toch niet voorstellen...[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Ik weet niet, of dit normaal is voor dat type, maar ik lees wel vaker dat een lens met groot zoombereik maar in een deel van dat bereik echt goed beeld geeft. In ieder geval is dit niet meer mijn camera. Het is terug naar de verkoper.

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Voor langdurige buiten opnamen toch weer iets voor weinig geld overgenomen: Sony DSC H9 met defect LCD scherm. Dat defecte scherm is natuurlijk niet standaard voor dat type. Ik sta verbaasd over de beeldkwaliteit van dit goedkope toestel, maar het is wel lastig dat bijna alles via het menu ingesteld moet worden.

        Omdat ik de camera op afstand gebruik, met netvoeding, afstandbediening en een kabeltje naar de TV binnen, is dat voor mij geen probleem. Voor normaal camera gebruik is dat wel lastig. Met een werkende LCD is het menu natuurlijk goed te zien, met de zoeker minder, maar met knoppen stel je veel sneller iets in dan dat je door een menu moet wandelen. Als ik gewoon met de camera in de hand wil fotograferen, pak ik liever een ander toestel.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          De binnendraad van mijn splinternieuwe Fujifilm HS10 sucks, want uit plastic! Na amper twee het schouderstatief in te schroeven is de draad reeds grotendeels stuk. En wat nu?

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            SONY NEX5 +16mm f2.8 pancake lens

            Pro:
            - small
            - reflex-alike
            - finally a SONY met SD card ! (gone with the Sony MemoryStick expensive crap :-)

            Contra's
            - AF accuraatheid is OK, maar niet super in donkere indoor omgevingen
            - de opklik flash is een vrij fragiel iets vind ik
            - ik snap niet goed waarom de pancake lens nog zo groot in diameter moet zijn terwijl het glaswerk piepklein is
            - de zoomlensjes maken er direct een niet meer zo compacte camera van ... maar het blijft wel een supertoestel
            - battery liftime is medium... ik kan er 250 a 350 foto's mee nemen (valt wel mee, maar is niet superieur, dus 2nd battery is echt wel een must)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              D3000 , iets te klein om vast te houden , zeker als de nikon 70-200 / 2.8 vr2 eraan hangt . Denk dat een groter toestel zoals een D 700 beter is voor mijn gevoel om er een dag mee rond te lopen. Nu maar hopen dat de D7000 goed in de hand ligt ( dus niet te klein) want dat gaat men volgende worden.
              2 body's en wat lenzen ..

              older and wiser ... my arse

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                D3000 , iets te klein om vast te houden , zeker als de nikon 70-200 / 2.8 vr2 eraan hangt . Denk dat een groter toestel zoals een D 700 beter is voor mijn gevoel om er een dag mee rond te lopen. Nu maar hopen dat de D7000 goed in de hand ligt ( dus niet te klein) want dat gaat men volgende worden.
                Snel kopen en ons iets laten weten.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Niet meteen slecht maar zaken die ondertussen gemeen goed zijn op nieuwere modellen en waar ik spijt van heb dat ze (toen) niet op de 40D zaten:

                  1/ Micro adjust
                  2/ LCD met hogere resolutie
                  3/ UDMA ondersteuning zeer snelle CF kaarten
                  4/ Betere af in live view zonder blackout
                  5/ Remote besturing flash (zoals op 7D)

                  In het algemeen zéér tevreden over dit toestel.

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    nadelen 500D

                    - stof op de sensor (maar is bij iedere dslr als ge veel swapt met objectieven;
                    - slechts 3,5/seconde burst
                    - Opties beperkt
                    - 'slechts' 9 AF punten, had liever rond de 15 gezien.
                    - niet weerbestendig

                    maar ik wist dit voor ik het toestel kochte ;-).
                    Heb mezelf goed geďnformeerd.
                    De Digic 4 - hoge iso range, gebruiksvriendelijkheid & prima beeldkwaliteit deden het voor mij en ben erg tevreden met het toestel.
                    Het is tenslotte mijn eerste DSLR en een goede instapper
                    Last edited by micn; 4 oktober 2010, 23:11.
                    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Mijn 500D is niet zo goed als mijn 5D MkII,
                      maar soms ook weer wel ...
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Jammer dat beeldstabilisatie bij Nikon enkel kan met VR lenzen die toch een stuk duurder zijn.
                        us moncler jackets
                        moncler jackets

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Net mijn nieuwe EOS 550D vergeleken met mijn oudere Hybride Canon S3IS.
                          De 550 heb ik gekocht met de kitlenzen 18-55IS en 55-250IS en een bijkomende 50mm 1.8.
                          Kort: ik had een groter verschil verwacht.
                          Tot op heden heb ik wat proeffoto's gemaakt met weinig licht.
                          De 250 op zijn max valt mee.
                          Het enige echt voordeel: men kan echt manueel werken, bij die hybride kon je eenvoudig snelheid of diafragma instellen, maar scherpstellen was moeilijk. En natuurlijk de snelheid van opstarten is een stuk beter.

                          EDIT en positief: Ondertussen een hoop foto's gemaakt met weinig licht, hier moet ik zeggen: OK.
                          EDIT maar een klein beetje negatief: Ik zal nog meer lenzen moeten aanschaffen, een 18-135IS of iets in die zin zal erbij moeten komen, maar dat het nadeel zijn van iedere reflex... Indien ik opnieuw de aankoop zou doen zou ik mogelijks opstarten met een andere startcombinatie. Ik had beter geluisterd naar het voorstel van een vriend van mij die me voorstelde om een dagje samen uit te gaan fotograferen en zien welke lenzen ik het meest zou gebruiken.
                          Dus mijn raad: Meer belang aan de lenskeuze bij het opstarten (tenzij de centjes geen belang spelen)
                          Last edited by gblanchaert; 2 november 2010, 18:58.
                          mvg Guido
                          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            ik heb geen nadelen op mijn toestel, ik ben hartstikke blij met mijn canon fototoestel!

                            Groetjes,
                            Lison van Langen

                            Bij Van Langen Recreatie lees je meer over buitenactiviteiten. Denk dus aan tips over kamperen, vakantie en dagjes uit in Nederland.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Ik heb mijn d80 ondertussen 2 jaar en vind er eigenlijk maar 1 groot nadeel aan. Dat is dat je zelden boven iso400 kan werken indien je nog wat kwaliteit wilt behouden.

                              Twee kleine puntjes vind ik het dynamisch bereik en dat de camera al snel gen eigd is te overbelichten. Hopelijk komt er nog een d400 uit die zeer hoge isoprtestaties heeft. Meer megapixels vind ik persoonlijk totaal oninteressant.
                              Groeten Remco.

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Ik zal nog meer lenzen moeten aanschaffen, een 18-135IS of iets in die zin zal erbij moeten komen, µ


                                Met deze lens zal je ten opzichte van je anderre niet veel vooruit gaan,als je echt wil verbeteren zal je moeten gaan voor de licht-sterkere lenzen die vanaf f/2.8 beginnen of nog lager en dan spreken we al over primes of vaste brandpunt-afstanden die beginnen bij 1.4 of 1.8 enz............
                                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                                Comment

                                Working...
                                X