Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
    Nikkon D700.

    Het AE-L / AF-L knopje ontbreekt op de batterij grip . waardoor het onhandig werken is als je deze wil gebruiken als je je toestel vast hebt in portretstand.
    Bij men oude Canon eos 400D was dit wel aanwezig op de batterijgrip.
    Als je het AF-ON knopje op de grip niet gebruikt dan kun je het instellen zodat het werkt als het AE-L/AF-L knopje op de body. Voor mij is dat de oplossing voor dat probleem, maar als je de AF enkel laat activeren met de AF-ON knop zul jij daar natuurlijk niet aan hebben.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      5D Mark II: de autofocus is echt ondermaats in concertomstandigheden. Gewoon slecht eigenlijk.
      Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Canon eos 400D:

        1: veel te licht zelfs wegwerptoestel is steviger gebouwd.
        2. ruis maar echt enorm zoals al aangehaald ISO 400 net doenbaar maar bij 800 is het te storend.
        3. de AF vind ik persoonlijk veel te traag.
        4. resolutie schermpje idd veel te laag foto's die scherp lijken zijn soms gewoon voor de vuilbak.
        5. enorm software probleem (bij de mijne toch)

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Hallo, ik heb de Sony DSC-H50 nu twee weken, ik heb al een reportage gemaakt over een wielerwedstrijd en over dansende mensen ... en ik heb toch wel een vervelend mankement vastgesteld, om niet te zeggen twee van die dingen ...

          1) wanneer ik de camera gewoon vast heb, rechtshandig aan de grip, dan komt mijn duim ALTIJD op de W/T knop en omdat die hypergevoelig is ga ik zonder het te weten in of uit zoemen ... dat is erg vervelend als je een nieuwe foto wil maken en de lens staat zonder het te willen op "wide" bijvoorbeeld ...

          2) in of uitzoemen gaat ENORM SNEL, eigenlijk oncontroleerbaar. Niet goed naar mijn normen. Ik heb daar last van.

          Voila, dat was het op dit moment, verder maakt de camera goede foto's.
          Ook met de flits (zie verder in andere berichten hier).

          Een aantal van die foto's kan je bekijken op de website van onze wijkvereniging.



          klik op de foto van de wielerwedstrijd en je wordt meegenomen naar een Picasa album

          PS: de foto's zijn allemaal verkleind naar 1600/1200 met "mogrify", origineel waren die veel groter.

          Voor wat het waard is ...

          Vito

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
            Canon 400D: nadelen in dalende volgorde van (volgens mij) belangrijkheid:

            1: Veel te klein zoekerbeeld.
            2: Te veel ruis. ISO 400 is nog 'net' bruikbaar. Zelfs vanaf ISO 200 zie je deze al de kop opsteken.
            3: Totaal niet weerbestendig.
            4: te lage resolutie van het schermpje. Scherptebeoordeling is totaal onmogelijk.
            5: geen tweede instelwiel achterop.

            Groeten,
            Geert
            Ook voor mij zijn dit de grootste nadelen. Vooral de ruis en de zoeker storen me meer en meer. Na 3 jaar wil ik een nieuwe. Ik wacht op 7D als hij wat vermindert qua prijs. Hopelijk is er een nieuwjaarsactie en daalt de prijs...
            Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Canon 450d

              Teller gaat na 9999 terug naar nul.
              Erg vervelend als je je foto's op je pc bijhoudt met oorspronkelijke bestandsnaam.
              Uiteindelijk heb je verschillende foto's met dezelfde naam

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Panasonic DMC-TZ6

                - batterij gaat veel minder lang mee dan aangegeven, extra batterij duur (+ 50 euro), batterij moet in extra lader (bijgeleverd)
                - geen tasje bijgeleverd
                - uitgebreide handleiding enkel op cd (en met de gedrukte beperkte handleiding kom je echt niet ver)
                - toestel amper te bedienen zonder je eigen vette vingers steeds op het schermpje te zetten
                - sdhc fotokaartje blijkt niet te werken op mijn pc, dat ligt natuurlijk niet aan de camera maar ...
                - dat wil zeggen dat de camera steeds met de pc moet verbinden en moet werken met de bijgeleverde software
                - deze software (photofunstudio) crasht op mijn pc wanneer je de functie slideshow gebruikt EN daarbij verdwijnt ook nog eens mijn windows balk onderaan. Fun is anders.
                - voor een oordeel over de fotokwaliteit is het nog veel te vroeg, heb het toestel pas een week
                ---
                Panasonic DMC-TZ6

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Canon 5D MKII ... de flash sync speed van max 1/200
                  Met een ringflash moet ik zelfs naar 1/160 anders heb ik een lichte zwarte rand

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Wel geen camera zelf maar de Sony HVL-F42AM flash is niet aansluitbaar op een gewone hotshoe. Ik had een tussenstukje als hotshoe adapter besteld FS-1200 die op een gewone hotshoe zou werken maar de flash weigert in alle talen te triggeren.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Bekijk bericht
                      Wel geen camera zelf maar de Sony HVL-F42AM flash is niet aansluitbaar op een gewone hotshoe. Ik had een tussenstukje als hotshoe adapter besteld FS-1200 die op een gewone hotshoe zou werken maar de flash weigert in alle talen te triggeren.
                      Volgens mij heb je de FA-HS1AM nodig. Waarom wil je deze op een andere hotshoe zetten? Om draadloos te flitsen heb je dat niet nodig, en ook niet om'm op een umbrella swivel te zetten.
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                        Volgens mij heb je de FA-HS1AM nodig. Waarom wil je deze op een andere hotshoe zetten? Om draadloos te flitsen heb je dat niet nodig, en ook niet om'm op een umbrella swivel te zetten.
                        Hotshoe van een RF ontvanger zodat ik ook in fel zonlicht kan laten werken. Nu is het soms wel soms niet... Of door het raam vanaf buitenaf naar binnen.

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Sony Alpha 350.
                          Héél tevreden over het toestel, maaaaar, het enige minpunt is dat het toestel werkt met een grote flash card, die zijn ook een stuk duurder,
                          De nieuwe reeksen werken nu wel met de “SD” kaartjes.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Mijn grootste frustratie bij Canon digitaal:

                            Het is onmogelijk bij de foto-info het gebruikte aantal mm's te zien.

                            En verder is het zoekerbeeld van een cropcamera toch wat kleiner dan bij mijn analoge full-frame. Maar dat went gelukkig.

                            "Ja wir sind hochmodern, wir dreh'n auf SUPER 8!"(welle:erdball)

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bees Bekijk bericht
                              Mijn grootste frustratie bij Canon digitaal:

                              Het is onmogelijk bij de foto-info het gebruikte aantal mm's te zien.

                              En verder is het zoekerbeeld van een cropcamera toch wat kleiner dan bij mijn analoge full-frame. Maar dat went gelukkig.
                              De Focal Length staat toch in de exif data. Misschien dat het programma dat je gebruikt dit niet toont, maar het staat er wel in. Voor windows probeer eens Opanda Exif viewer. Voor Mac, Exif Viewer. Zoek ze maar eens op via Google. Maar met een crop moet je wel rekening houden dat dit de effectieve mm van de lens zijn. Dus je camera zal zich gedragen alsof het lens van mm x 1.6 was.

                              En Canon heeft knappe FF digitale camera's. Dus begin maar al te sparen
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Nikon D50 (update van vorige post)
                                - ruis kan in vergelijking met huidige toestellen beter
                                - in het donker is enkel het middelste AF punt goed bruikbaar (en dan nog...)
                                - veel functies enkel via het menu te bedienen, ik wil meer knoppen!
                                - geen verlicht top lcd scherm
                                - geen lichtmeting met oudere mf lenzen
                                - kleine zoeker
                                - rubber begint los te komen na een jaar behoorlijk intensief gebruik
                                - slechts een instelwiel

                                Comment

                                Working...
                                X