Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Of het nadelen van de 5DII zijn, of enkel mijn frustratie van dit moment?

    - Het kleine (sic) instelwiel vraagt om een volledige vinger van volle 9 cm. Maar dat die Jappen mij dan hun grote handen 's laten zien! Waarom zoveel leegte tussen elke instelling?
    - Sluitertijdbracketing bij valavond kan de boel doen vastlopen. Je kan hem dan nog enkel met de uitknop redden, voor zover ik heb kunnen vaststellen.
    - De groen-magenta bracketing is niet voordehandliggend.
    - De AWB is kleurenblind, het lezen van een grijskaart is onnodig omstandig (misleidend zelfs), en manueel gaat ie niet boven de 10 000K.
    - De diafragmavoorkeuze gaat te vlug en te diep in de lange sluitertijden ipv van de lichtgevoeligheid (iso-waarde) op te schroeven.
    - De automaat kiest iso 400 ipv 200 en blijft daar, als je in M na een stop onderbelichting te hebben gewild, twee stops meet.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oops, bijna vergeten te zeggen:
      De filmeditor werkt niet in Windows 7, 64 bit.

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        En nu ik op gang begin te komen:
        - De AF-onknop doet inderdaad een autofocus - hoewel je daar al drie knoppen voor hebt- , maar is vooral een belichtingsvergrendeling. Ook in live view, waar hij zelfs niet dient om te focussen, want daar moet je de uitzoomknop gebruiken voor de snelle focus.
        - Diezelfde uitzoomknop werkt als een belichtings/focus-knop als je nochthans in het blauwe menu zit - tenzij je alles op automatisch hebt gezet.
        Logisch is anders.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Sinds een week met men (relatief) nieuwe fujifilm s5:
          - Groot en lomp, maar dat is ook wel een pluspunt
          - Onlogische menu's
          - Terwijl de buffer aan het wegschrijven is, reageren de menus/playback niet, de trage snelheid vind ik daarbuiten nog meevallen, ik neem bijna nooit meer dan één foto per seconde.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door Woolfingale Bekijk bericht
            -De draadloze afstandsbediening van de camera werkt niet accuraat. De camera drukt niet altijd af wanneer ik met de afstandsbediening afdruk.
            Die kun je schrappen. Zet hem op AF-C en hij neemt gelijk een foto. Die vertraging krijg je omdat ie dan nog niet scherpgesteld is.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Good, my turn :
              Ik ben al bij al tevreden over mijn instapmodel Canon 1000D.
              Eén ding mis ik : de "Spotmeting" en mischien nog een tweede ( maar dat is bijzaak ) een "schermpje" bovenaan om alles piekfijn te controleren zonder het toestel te moeten bewegen of zo ...
              Toch erg goed voor zijn prijs.
              Dus mijn volgende wordt een 50D of misschien een 60D als die niet te lang op zich laat wachten. ( filmen is niet mijn ding en ik wil bij Crop blijven )
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                Dus mijn volgende wordt een 50D of misschien een 60D als die niet te lang op zich laat wachten. ( filmen is niet mijn ding en ik wil bij Crop blijven )
                60D is al gelekt, zal niet zo lang meer duren. Maar in het begin is die toch te duur, maar als je spotmeting
                enz niet nodig hebt kan je gerust de tijd nemen van te wachten tot die degelijker geprijsd is.
                Have fun!
                EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Op de D200 is de multiselector (voor AF velden en menutoestanden) perfect geplaatst... tot je er een grip op zet. Ik heb grote handen (van do naar een fa een octaaf hoger voor wie zich daar iets bij kan voorstellen) maar ik kan gewoonweg niet aan die knop als ik mijn camera bij die grip vastneem. Men zou denken dat die gemaakt is om ook echt gebruikt te worden en niet voor de show een extra batterij kan ik ook gewoon in mijn cameratas steken.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    mijn nikon d700 met de 70-200 vr II weegt een ton. :
                    Last edited by arnolddezwijger; 26 augustus 2010, 19:30.
                    nikon d700+mb10, flitsers, statief en een leuke glasbak.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door arnolddezwijger Bekijk bericht
                      mijn nikon d700 met de 70-200 vr II weegt een ton. :
                      Ik heb dezelfde combinatie, maar ik heb er geen problemen mee.
                      Ik vind het een goede combinatie, zeker niet te zwaar ...

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        [Mod-LesC]Met jullie goedvinden ga ik de irrelevante posts, die van Theokus incluis, schrappen. Theo mag opnieuw posten, maar dan ongeveer als volgt: Ik ben niet content van de DR van mijn xxxxx. Snappie?

                        Lees even na wat er door de TS bedoeld werd met dit draadje (KLIK). Het loopt al zo lang, en totnogtoe, buiten wat minieme ingrepen van een wakkere Mod, hebben we de echte discussie kunnen vermijden.
                        Dus eenvoudig antwoorden op de vraag: wat zijn de nadelen van jouw toestel?[/Mod]
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          mijn fuji S5 is het niet altijd met mij eens over wat scherp is, of hij krijgt het zelf ook niet gevonden waardoor afdrukken niet altijd mogelijk is, zeker niet in het donker als de AF-assist moet aanstaan
                          dik lastig als het snel moet gaan, want zonder lampje red ie het dan ook niet.

                          als ik de body kantel van landscape naar portret of omgekeerd, blijft hetzelfde scherpstelpunt actief. zou handiger zijn als het verschoof naar dezelfde plaats in de foto.

                          ergernis aan fuji en niet aan mijn body: er komt maar geen S6 terwijl de andere fabrikanten de fuji nu toch op heel wat punten waarom je er voor zou kiezen beginnen bij te halen.
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            nadeel nikon d90, da ik er soms een 2de zou willen
                            nikon stuff

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Nadeel 550D: geen raster in de zoeker.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Voor een lage prijs overgenomen: Olympus E-520 met 70-300mm objectief.
                                Bij maximaal inzoomen hou je mooi scherp beeld, maar zodra je afdrukt wordt het beeld onscherp. De foto wordt dan dikke mist. De verkoper beweert dat dit normaal is bij maximaal inzoomen. Vreemd.

                                Comment

                                Working...
                                X