Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
    Dat mijn Canon 50D zo vlug zijn waarde heeft verloren. Heb er nog 1200 euro voor betaald.
    Is nog niet eens meer de helft waard, terwijl hij nog even goed fotografeert.
    oplossing: een oud toestel kopen hé (dat kan nu eenmaal niet veel aan waarde verliezen)
    equipment: camera's, lenses & some imagination

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
      oplossing: een oud toestel kopen hé (dat kan nu eenmaal niet veel aan waarde verliezen)
      wat kan een mens toch slim zijn hee .... :-) :-)
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
        oplossing: een oud toestel kopen hé (dat kan nu eenmaal niet veel aan waarde verliezen)
        Clever. Maar ik heb nu al een oud toestel. En voorlopig is nog niets dat kriebelt. Want
        dat moet het toch doen, hé, kriebelen?
        Een ander nadeel van al die DSLR's is dat die volgende generaties nauwelijks beter zijn.
        Een ietsje hier, een ietsje daar. Je kan gewoon een paar generaties links laten liggen...
        Alhoewel dat eigenlijk ook weer een voordeel is.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Clever. Je kan gewoon een paar generaties links laten liggen...
          Alhoewel dat eigenlijk ook weer een voordeel is.
          Ik zou het een voordeel noemen.
          Als de 'vooruitgang' te snel gaat is het ook niet meer nodig.
          Zoals speciale effecten die nu ingebouwd zijn in de DSLR's, hebben wij die nodig? Ik alvast niet.
          De film functie? Achter bijna twee jaar ook nog niet gebruikt. Voor mij moeten de toestellen alvast gewoon op hoge iso's nog prachtige resultaten kunnen halen en prachtige foto's nemen, maar dat is vooral mede dankzij de fotograaf (instellingen, compositie, etc...) & het objectief. Die extra megapixels hebben ook al niet zoveel nut meer. Behalve om wat te croppen dan, dat is toch wat ik intussen ondervonden en geleerd heb, maar dat is mijn mening.
          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Mijn sony a33 heeft als nadeel dat de uit- en aanknop een draaiknop is.
            Dus ik heb al een keer gehad dat ik hem in m'n handtas had gedaan, en even later als ik hem er weer uit wil nemen staat hij opeens (nog/al?) aan.

            Voor de rest nog niet echt nadelen ondervonden, alleen denk redelijk kleine batterij want dagje dierentuin en op het einde is de batterij dan ook echt plat plat.

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Batterijtje bijkopen hé.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rednaxela Bekijk bericht
                Mijn Nikon D40 heeft, om in de M en de A stand de tweede parameter te veranderen (resp. diafragma en belichtingscorrectie) een knopje bovenop. Die moet je indrukken en dan aan het wieltje draaien om de wijziging te maken. Dit knopje heeft geen 'klik', die feedback geeft over het al dan niet ingedrukt zijn. Het gebeurt erg vaak dat ik hem niet ferm genoeg indruk en zodoende de primaire parameter verander, die ik dan vaak net goed had gezet.
                Inderdaad. ZEER vervelend!!!
                Nikon

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  5D MII : falende autofocus in het donker.

                  1D MIII : ruis op hoge Iso

                  500D : slechts 1 draaiwieltje
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Ik vind mijn 5D mkII met grip en lens vooral erg zwaar. Na een lange dag fotograferen sleep je de fototas bijna over de grond weer mee naar huis. Bij een trouwreportage alwaar 2 toestellen gebruikt worden voel je je net een pakezel...
                    To define art is to define the impossible....!

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Als ik heel de dag op een (indoor)festival of hondenshow fotografeer en ik pak mijn 5D MII met 70-200 mee, vind ik dat dat nogal meevalt. Als je hem niet gebruikt, kan je hem rond je nek laten bengelen en met 1 hand ondersteunen (niet dragen). Nu ja, een huwelijk is wel zwaarder ...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Mijn 40D heeft vandaag zijn tekort nog maar eens laten gelden. Z'n zwakke iso. Moest op Club 69 fotograferen en kon niet anders dan op 1600 schieten. Ja, de ruis is echt heel slecht en zoveel snelheid haalde ik er uiteindelijk ook niet mee. Ach ja...
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Het grote nadeel aan mijn d700 in vergelijking met mijn D90 is dat er geen easy iso meer is. Dit wil zeggen dat je wanneer je in A of S fotografeerd je de iso niet kan veranderen als je aan het andere wieltje draait. Je kan dit enkel maar instellen om de belichtingscompensatie te regelen. Voor de rest een supercamera...

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Wat ik op mijn D300 mis is een echte ISO100 instelling, ben blij dat de D7000 deze weer heeft en ik hoop dat ze deze lijn doortrekken bij een opvolger van de D300s.
                            Ik fotografeer vaak helikopters en bij goed weer en een sluitertijd van max 1\250s zit ik met de lucht als achtergrond vaak met diafragma 11 en hoger.
                            Het gebruik van een grijsfilter heeft niet de voorkeur.

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              De ruisonderdrukking op een D70 trekt op de kl*ten! Ik kijk uit naar mn nieuwe D7000!!!

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Mijn 600D is gewoon een 550D met wat overbodige rommel bij. (die overbodige rommel kostte mij niet veel extra, dus heb ik het er maar bijgepakt)

                                Comment

                                Working...
                                X