Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    ............. en ben zo soepel niet meer als vijftig jaar geleden
    Gelukkige verjaardag gewenst van een leeftijdsgenoot.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Enige wat ik na al die jaren wat nadelig vind aan mijn 7D is de ruis die toch iets hoger is dan ik zou wensen (bijv vergeleken met een Sony NEX6 zelfs), en de AF die soms mist (vooral bij weinig licht).
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
        Die van mijn 5DmkIII .... dat ik het misschien ben vergeten, niet heb gezien ofzo.... maar die punten worden niet rood.
        kan je aanzetten in de cutstom menu's, enkel bij servo AF niet of maar heel even


        Voor mij bij de 5D mk3: SD slot is beperkt in snelheid (dacht max 166x, 20mb/s) dus een snelle SD kaart geeft geen voordeel, sterker nog SD + CF tegelijk geeft maar de max snelheid van het SD slot.

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          bedankt hoor

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          Gelukkige verjaardag gewenst van een leeftijdsgenoot.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
            Nikon D300 laat het rubber los van de body na 4,5 jaar

            Het positieve is dat het zich makkelijk laat repareren.
            Nadeel daar van is dat je hem even kwijt bent
            Vriendelijk groet ,
            Jessey
            Ik heb het zelf gerepareerd met secondelijm. Was klaar voor gebruik in een minuut!
            Ed Agter

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Olympus E-p3 en e-pl1:
              • Geen betaalbare breedhoekslens
              • e-pl1: trage autofocus
              • In het donker moeilijk om automatisch scherp te stellen
              • geen optische zoeker
              • Mindere ruisprestaties
              • Op evenementen is het moeilijker om als fotograaf serieus genomen te worden. (maar da's tegelijkertijd ook wel een voordeel).

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ik vond het bij een 350D vooral nadelig dat je voor de iso het menu in moest.
                En ruis, dat nam je toen gewoon erbij of je bleef onder de 400.
                Ik heb zojuist voor mijn jongste dochter, die ineens fotografische ambities ontwikkelt een oude 350D voor 65€ gekocht.
                Voor de ISO volstaat 1 druk op de bovenste pijltjestoets (je komt dan direct in het menu op de goede plek) en naar de gewenste waarde scrollen.
                De enige extra handeling is het bevestigen met SET t.o.v. pakweg een 20D.
                Ik vind het beter dan ik verwachtte (ik kende de XXD toestellen niet).

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Canon powershot G15 t.o.v. de G12

                  puur technisch ...
                  • inklapbare flits
                  • scherm niet meer inklapbaar/omkeerbaar zoals de G12
                  • ISO draaiknop is verdwenen

                  Canon Powershot G15 + Ikelite onderwaterbehuizing (-60m)
                  Fujifilm X-T3 - 56mm F/1.2 - 16-55mm f/2.8 - 50-140mm f/2.8

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Kortgeleden een oude Sony T7 overgenomen voor een tientje.
                    De wegwerpcamera met filmrol voor in de auto, nooit gebruikt, kon nu eindelijk verdwijnen.

                    Ik heb niet altijd zin om een "echt" fototoestel te sjouwen. Die kleine T7 past in mijn portefeuille en kan dus altijd mee.
                    Met zijn 8mp en redelijk wat instellingsmogelijkheden valt het ding me mee.
                    Maar het nadeel is natuurlijk toch de beeldkwaliteit.
                    Een echte camera met een behoorlijke lens produceert een duidelijk waarneembaar betere beeldkwaliteit.

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      De 5dm2 is een prima camera, alleen vind ik het erg onhandig dat je de ISO niet in kan stellen met het instelwiel.
                      Met mijn andere camera, de 1Dm3, lukt dit wel.

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
                        De 5dm2 is een prima camera, alleen vind ik het erg onhandig dat je de ISO niet in kan stellen met het instelwiel.
                        Met mijn andere camera, de 1Dm3, lukt dit wel.
                        Versta ik niet goed. Je gebruikt toch het ISO-knopje bovenaan en dan het instelwieltje? (zoals ook bij de 7D)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Bij de 5dm2 gebruik ik nu het ISO-knopje om de juiste ISO te verkrijgen.
                          Alleen is dit echt onhandig omdat ik dan eerst terug moet naar bv AV om te kijken of de gebruikte ISO de juiste keuze is.
                          Vooral als ik snel moet reageren dan is de kans groter dat de belichting niet goed is.

                          Bij de 1DM3 hoef ik alleen maar aan het wieltje te draaien zodat ik gelijk de juiste belichtingsdriehoek krijg.

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Oorspronkelijk geplaatst door shinobi Bekijk bericht
                            Bij de 5dm2 gebruik ik nu het ISO-knopje om de juiste ISO te verkrijgen.
                            Alleen is dit echt onhandig omdat ik dan eerst terug moet naar bv AV om te kijken of de gebruikte ISO de juiste keuze is.
                            Vooral als ik snel moet reageren dan is de kans groter dat de belichting niet goed is.

                            Bij de 1DM3 hoef ik alleen maar aan het wieltje te draaien zodat ik gelijk de juiste belichtingsdriehoek krijg.
                            Begrijp ik ook niet goed.. Ik druk één keer op het ISO knopje bovenaan en draai dan aan het instelwiel tot ik de juiste waarde zie op het display of in de zoeker ..
                            Ongeacht in welke stand hij staat (met uitz. van de autom. stand)
                            Je kan in het systeem zelfs instellen of je het grote wiel naast het display moet gebruiken of het kleine wieltje vooraan ..

                            Grts Peter
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              hoi Peter,

                              Bedankt voor je reaktie.

                              Aangezien je ook een 5dm2 hebt, ben ik reuze benieuwd, via welk menu je dit hebt ingeschakeld.
                              Mijn voorkeur gaat uit naar het grote wiel naast het display.
                              Ik heb de camera ruim 2 jaar in mijn bezit, maar het is me tot op heden nog niet gelukt!

                              groetjes

                              Leo

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Canon 350d:
                                - ik duw vaak per ongeluk op het belichtingsvergrendeling knopje. Heel vervelend.
                                - soms zijn de scherpstelpunten per ongeluk veranderd. Ik gebruik altijd het middelste punt.
                                - geen directe iso knop
                                - na 6-7 jaar gebruik: vlekken op de sensor en flits klap noet meer vanzelf op...

                                Tijd voor een nieuwe body?

                                Comment

                                Working...
                                X