Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

    Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
    Ik vrees dat je daar de bal toch een beetje mis slaat... Als je wat online forums afzoekt (jaja, ook dit hier) zal je zien dat er meer 7D's zijn die problemen vertonen, ook in handen van professioneel fotografen, die al digitaal werken sinds de eerste DSLR's er waren... Dan is er toch echt wel iets anders mis...
    Nee hoor. Ik ken die verhalen ook. Heel dpreview staat er mee vol. Maar dan zijn de problemen wel degelijk consistent en niet af en toe wel en af en toe niet. En ik maak uit het verhaal van topicstarter op dat dit laatste het geval is.

    Comment


    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

      Ik vind het jammer dat ik een camera heb waarin niet alles zit wat ik er zou willen in zien zitten en dat voor hetzelfde geld dat ik er indertijd voor betaald heb.
      Wat ik ook leuk zou vinden, dat ik er foto's zou mee kunnen maken die bij iedere druk op de knop een foto zou opleveren van HoF-kwaliteit en waar ik niets verder voor zou moeten doen, niets leren, niets bijbewerken...

      Nu effe serieus ?
      Als je niet tevreden bent met je materiaal, dan wil dat voor mij zeggen dat je geen grondige voorstudie hebt gemaakt voor aanschaf. Dus dan moet je achteraf niet komen janken. Ofwel verkoop je terug die handel en maak je je huiswerk wel ?!?...
      "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
      Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

      Comment


      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

        Ik ben sinds kort overgestapt van een Panasonic G1 naar een GF1. Hiervoor steeds een DSLR gehad. Prachtig toestel, en omdat deze veel kleiner is, neem ik hem ook echt mee. Ik merk wel dat ik nog steeds uit automatisme de camera naar m'n oog breng, terwijl ik toch echt weet dat er geen zoeker op zit. Da's best een gemis.

        Verder is het jammer dat het scherpstellen van de lens voor een licht storend geluid zorgt bij filmen.

        Verder is het een topdingetje!

        Comment


        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

          Ik vind het jammer dat mijn D90 :

          Geen Microfoon INGANG heeft.
          Filmen in 720p is ( en dus geen FULL HD 1080i of P ) en bovendien is de compressie MJPEG wat veel minder efficiënt is dan H264 of MPEG-4...

          Voor de rest een fantastisch toestel !

          Kurt

          Comment


          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

            Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
            Ik vrees dat je daar de bal toch een beetje mis slaat... Als je wat online forums afzoekt (jaja, ook dit hier) zal je zien dat er meer 7D's zijn die problemen vertonen, ook in handen van professioneel fotografen, die al digitaal werken sinds de eerste DSLR's er waren... Dan is er toch echt wel iets anders mis...
            Wat mij vooral opvalt is... naarmate een toestel (ongeacht wat het is) duurder is, dat mensen gewoon véél meer veeleisend zijn op kwaliteitsvlak.

            Neem nu vb de Canon 50D, ik heb er zelf één gehad, ik ken een aantal mensen die er één gehad hebben... en finale resultaat is van iedereen dat de AF echt niet is wat het moet zijn.... en toch is er rond de 50D hier niet zo een hype/lawaai geweest dan wat er destijds was rond de 1Dmk3 en wat er nu zo aan het komen is rond de 7D.

            Ik had een 7D en vond deze vrij accuraat, ik heb een 1Dmk3 en vind deze zeer accuraat, ... nu recent 1Dmk4 in huis genomen en effectief die is nog een stuk beter. Maar dat lijkt me in zekere zin toch wel logisch.

            Een TV van nu versus één van 2-3 jaar geleden is ook al een wereld van verschil.

            Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen slechte 7D's kunnen zijn,... Mijn 1Dmk3 destijds en 7D waren zeer goed.

            (een 550D is ook stukken beter dan vb een 350 of 400D ...)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

              Ik vind het uitzonderlijk vervelend dat de ontspanknop van de MB-D10 afgezet kan worden. Heel soms moet ik die blijkbaar per ongeluk af zetten en dan kan het even duren voor je door hebt wat er aan de hand is.

              Comment


              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                Waar blijft de eerste 550D-reactie?

                Comment


                • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                  Ik had al wat gezegd over de 550D. Onderin pagina 20

                  Comment


                  • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Chow Bekijk bericht
                    Ik had al wat gezegd over de 550D. Onderin pagina 20
                    Oh ja, dat had ik gelezen. Wellicht heb ik het om zijn futiliteit verdrongen. Ik wil namelijk een 550D. Excuses!

                    Comment


                    • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
                      Oh ja, dat had ik gelezen. Wellicht heb ik het om zijn futiliteit verdrongen. Ik wil namelijk een 550D. Excuses!
                      Prima keuze. Ben er dol op. Is echt uitstekende camera in z'n klasse.

                      Comment


                      • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                        Olympus E410

                        -maar 8 min maximum opnametijd in BULB mode
                        -geen SD kaart
                        -weinig keuze uit lenzen
                        -3 punts AF
                        www.sterckxjef.be Nikon D7000 - Tamron 17/50mm f2.8 VC - Nikkor 80-400 VR - Nikkor 80-200 f2.8 -Nikkor 14-24 f2.8 - William optics 80ED zentihstar 545/1050 mm - ATIK 320e - Nikkor 50mm

                        Comment


                        • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                          Oorspronkelijk geplaatst door stekkie00 Bekijk bericht
                          Olympus E410

                          -maar 8 min maximum opnametijd in BULB mode
                          -geen SD kaart
                          -weinig keuze uit lenzen
                          -3 punts AF
                          Ik heb hier nog een E-410 liggen Beetje achterhaald toestel maar rollen hele fijne platen uit hoor, zolang je onder iso 800 blijft. Camera blijft ook lekker liggen. Krijg je tweedehands echt helemaal niks meer voor..

                          Comment


                          • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                            Hier gaan we dan ...
                            Zal wel reactie op komen vermoed ik ...

                            D300 : prima toestel, beetje zwaar (zeker mét batterygrip) maar is degelijk, handig om in te stellen enz. enz. Ffe overwogen om over te schakelen naar FF (D700) maar zolang de D300 mijn kunnen als amateur overtreft blijf ik er bij. Soms is FF beter (slechte lichtomstandigheden) soms is DX beter (lees handiger). Depends ...

                            Backup camera D40: zéér verbaasd over de kwaliteit, zélfs met de standaard kitlens. Is een toestel dat je ook in de handen van je zoon/dochter kan geven en waarmee ze prima resultaten mee kunnen halen. Beetje spijtig dat er geen scherpstelmotor in zit maar hey, kost ook maar een prikje hé.

                            Happy shooting !
                            Last edited by tsjoe007; 4 juli 2010, 21:32. Reden: te veel blabla ...

                            Comment


                            • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                              Eerste echte test van de 50D op reis:

                              Prachtig toestel, enkel miste ik 1 ding tov mijn vriendin met de coolpix compact:

                              Auto iso RANGE.. Is soms wel handig niet manueel je iso te moeten verzetten, en niet full AUTO te laten kiezen. Dus een range tussen 100-400 of 100-800 is super op de compact, en dit mis ik wel op de Canon 50D.

                              Voor de rest ben ik uiterst tevreden!
                              Canon 5D2 en wat glas

                              Comment


                              • Re: Durf je het aan: De nadelen van jouw toestel?

                                Hier mijn minpunten op de Nikon D5000

                                -Geen DOF knop op de camera ook geen instelling ervoor mogelijk

                                -De draadloze afstandsbediening van de camera werkt niet accuraat. De camera drukt niet altijd af wanneer ik met de afstandsbediening afdruk.

                                -De 3Dtracking (scherpstellen bij bewegende onderwerpen) werkt niet altijd perfect

                                Ziezo, dit zijn ze tot nu toe (ik fotografeer er nog maar een jaar mee).

                                mvg,
                                Woolfingale
                                Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

                                Comment

                                Working...
                                X